Toon posts:

6 pins stekker voeding, waar moet hij op mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe voeding aangeschaft omdat mn andere is gaan smeulen door de hitte van de laatste dagen. Nu zit er alleen een 24 pins stekker aan de voeding en heeft mijn mobo maar plaats voor 20, nu is dat wel op te lossen had ik gelezen. Direct naast de 20 pin aansluiting op het mobo zit alleen ook nog plaats voor een 4 pins plugje, laat aan de voeding nou net een 6 pins plug zitten. Is die plug nodig of kan het ook zonder, hoe lost ik dit op?

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
dat 6pin plugje is voor PCIe beeldkaarten

normaal moet er aan je voeding nog een 4pin en 8pin 12V stekker zitten, die moet in dat 4pin plugje

Verwijderd

Topicstarter
Desolation Angel schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:51:
dat 6pin plugje is voor PCIe beeldkaarten

normaal moet er aan je voeding nog een 4pin en 8pin 12V stekker zitten, die moet in dat 4pin plugje
Die zitten er dus niet op :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om te vermelden om wat voor voeding het gaat?
Er zou echt een 4 of 8 pins plug aan moeten zitten als het een beetje een moderne voeding is.

Verwijderd

Topicstarter
Een Bestec 300W 24pins(TG) (komt uit hong kong oid)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
dan moet je ofwel zien dat je een molex naar 4pin convertor vindt, ofwel een echte psu kopen :)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20
Vaak kan je van die 24 pens connector er 4 afschuiven, is dit bij jou ook niet het geval?

Verwijderd

Topicstarter
de 4 pins connector ondertussen gevonden, zat dubbelgevouwen in mn kast achter het moederbord verstopt.

24 pins past niet helaas, op het moederbord zit dan de aansluiting voor de 4 pins in de weg. Ff koppelstukje halen dan maar, bedankt iig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:25:
de 4 pins connector ondertussen gevonden, zat dubbelgevouwen in mn kast achter het moederbord verstopt.

24 pins past niet helaas, op het moederbord zit dan de aansluiting voor de 4 pins in de weg. Ff koppelstukje halen dan maar, bedankt iig!
Welke lokatie zit je ? Ik heb er nog 1 over..
Pagina: 1