Toon posts:

[WinXp/WGA] WGA betaling via Citybank?

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net geprobeerd om een "B7P-00020 Windows XPPro Genuine Adv Dutch Direct CD & On-line Product Key voor 134.00 EUR te kopen via microsoft.com, dit is voor een pc met een ongeldige windows versie. Nu kon ik niet met de creditcard betalen, heb ik niet dus ik gebeld naar microsoft nl voor informatie.

Nu wordt mij verteld dat ik de 134.00 EUR 'gewoon' even kan overmaken naar de Citybank N.A. in amsterdam op het rekening nummer 266091008, alleen onder vermelding van "WGA".

"Dan vinden ze daar uw gegevens er wel bij, want de banken hebben tegewoordig geen bank geheimen meer, en dan krijgt u de cd-rom vanzelf toegestuurd. Normaal duurt het vijf dagen voor de betaling binnen is dus als u dan nog niets vernomen hebt moet u nog even terug bellen want dan is er iets niet orde..."

Ja, indien ik met een creditcard betaal zou dit scenario wel kunnen kloppen, maar goed ik vertrouwde het niet, ik ff google naar de citybank.nl en citybank.com. Krijg ik van de spam-sites twee verschillende, nu vertrouw ik het al helemaal niet meer, wat is nu de citybank en wat heeft microsoft ermee te maken? Iemand zoiets gehoord?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Citybank is gewoon een bank alleen ook eentje die heel veel in spam runs e.d. voorbij komt :) Dat je enkel onder "WGA" moet overmaken vind ik ook wel een raar verhaal hoor ...

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Volgens mij enorme scam. Kan je eens de exacte link geven naar de site van Microsoft waarop dit wordt aangeboden? Ik heb namelijk niet het idee dat Microsoft een dergelijk produkt aanbiedt.

[ Voor 30% gewijzigd door mmedia op 20-07-2006 13:51 ]

Verwijderd

mmedia schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:49:
Volgens mij enorme scam. Kan je eens de exacte link geven naar de site van Microsoft waarop dit wordt aangeboden? Ik heb namelijk niet het idee dat Microsoft een dergelijk produkt aanbiedt.
Werkt prima, mijn vader heeft nu ook een orginele xp pro voor 133 euro (retail versie).
* Complimentary offer: Microsoft will make a complimentary copy of Windows XP available to customers who have been sold counterfeit Windows. Customers will be required to submit a proof of purchase, the counterfeit CD, and a counterfeit report with details of their purchase. Only high-quality counterfeit Windows will qualify for the complimentary offer.
* Electronic License Key Offer: Microsoft will offer an alternative for customers who find out via the WGA validation process that they are not running genuine Windows, but do not qualify for, or choose not to take advantage of, the complimentary offer. These customers will be able to license a Windows Genuine Advantage Kit for Windows XP online for a price of $99 for Windows XP Home edition or $149 for Windows XP Professional. The Windows Genuine Advantage Kit for Windows XP will include a new 25-character Product Key and a Windows Product Key Update tool that will allow customers to convert their counterfeit copy to genuine Windows XP electronically.
http://www.microsoft.com/...s/FAQ.aspx?displaylang=en

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmedia schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:49:
Volgens mij enorme scam. Kan je eens de link geven naar de site van Microsoft waarop dit wordt aangeboden?
Je krijgt het als je bijvoorbeeld IE7 wilt downloaden, dan zegt ie dat het geen geldige versie is van Windows en dan kan je dat online kopen, maar ik heb gebeld naar +31 (0)20 500 1500 dat is het nummer dat bij het nederlandse contact center staat vermeld op http://support.microsoft.com/contactus/?ws=support en ik heb toen gekozen voor de optie 0. De bron lijkt me wel te kloppen, echter wat zij allemaal zegt niet dus waarschijnlijk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:52:
[...]

Werkt prima, mijn vader heeft nu ook een orginele xp pro voor 133 euro (retail versie).
Heb heeft je vader op dezelfde manier betaald ook? Of via creditcard?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:53:
[...]

Heb heeft je vader op dezelfde manier betaald ook? Of via creditcard?
Via CC

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik het zelf gelezen, overig heb ik eerst de test gedaan, dus weet niet of de link werkt:
http://www.microsoft.com/...aa90-204c7350267d&Error=3
Pagina: 1