Toon posts:

[Win2003] RIS Driver problemen bij XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op mijn werk momenteel een Windows 2003 SErver met RIS aan het installeren, het installeren van Windows XP Via RIS gaat goed, alleen zijn er een aantal problemen.

De HArdware wordt niet geinstalleerd, wat natuurlijk erg jammer is :(

Ik heb al een aantal websites bezocht maar geen een heeft uitsluitsel gegeven waarom het niet goed werkte. er zijn in totaal 12 workstations:

Asrock Socket 939 Nforce 4 AMD Mobo
Nvidia Netwerk controller
Realtek C890 Audio
Geforce 6600

Momenteel heb ik in de Templates staan de volgende .SIF bestand:

[Unattended]
DriverSigningPolicy = Ignore
OemPreinstall = yes
OemPnpDriversPath = "Drivers\Nic;Drivers\SMBus;Drivers\IDE;Drivers\Audio\WDM;Drivers\sata;Drivers\Video"
ConfirmHardware = No
FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
TargetPath = \WINDOWS
OemSkipEula = yes
InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%"
LegacyNIC = 1

In I386 heb ik een folder structuur gemaakt:

$oem$
$1
Drivers

Ik heb de laaste Nforce drivers van de Asrock site gedownload en elke component opgesplits in hun driver segmenten. De Nforce Netwerk drivers heb ik wel in de plaats de RIS drivers genomen, en die volgens de Nvidia site op de jusite plaatsen gezet en die werkt ook (anders kreeg ik een error)

Alleen snap ik niet waarom hij de andere drivers niet manual wil installeren :'( als ik het zelf handmatig doe, dan installeert hij de drivers netjes, maar als hij het via de RIS wil doen weigert hij het. Ik ben momenteel een Nlite ISO aan het maken met de drivers erop geintegreerd misschien lost dat het probleem op :) Heeft iemand anders hier ervaring mee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat voor drivers gebruik je? Je kan niet zomaar MSI's of executables in zo'n map zetten en er van uit gaan dat het werkt, dat kan alleen met drivers die met .INF files werken e.d. :)

Verwijderd

Topicstarter
helemaal gelijk in :)

in alle mapjes zitten INF Files, ik heb de Nvidia drivers unpacked en daarvan de Ethernet folder naar Nic gebracht en de SMbus naar Smbus etc daar zitten ook INF files in geloof ik, en handmatig die selecteren in Windows werkt. Ik snap er dus ook geen drol van :(

ik gebruik de Nforce 8.22 Drivers (asrock site)
de laaste Forceware drivers (Nvidia site)

Die heb ik unzipped en de Inf files plus de rest (inclusief de exe) naar de folder Video voor Forceware, SmBus voor de SMbus folder in the Nforce folders, etc

Als het nodig is kan ik een foto maken van hoe ik de mapjes heb gemaakt :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 13:55 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt je $OEM$ directory onder de I386 map staan? Dat moet normaal gesproken niet - normaal doe je zoiets:

+ E:
++ RIS
+++ Setup
++++ English
+++++ Images
++++++ ComputerType
+++++++ $OEM$
++++++++ $1
+++++++++ Drivers
+++++++ I386
++++++++ Templates
++++++++ Lang
++++++++ Asms

Zie ook http://support.microsoft.com/kb/254078 :)

[ Voor 8% gewijzigd door elevator op 20-07-2006 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het alvorens nu gedaan:
$oem$
  $1
     Drivers
         NIC
         Audio
         Video
         SmBUS
         IDE (legacy drivers van Nvidia)
i386
 $oem$
  $1
     Drivers
         NIC (nodig voor PXE boot)

Ik heb nu tijdens de setup gezien dat hij bestanden zat te downloaden die met de drivers te maken hebben, dus dat is een goed teken! :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zag het beeld knipperen en de resolutie werd veranderd naar 1280x1024 zoals dat was vastgesteld in de .SIF dus volgens mij heeft het gewerkt.... nu alleen hopen dat hij automatisch de domain joined dan is het gelukt !

Ik zal vanavond mijn documentatie hier posten want ik moest een HOWTO schrijven voor mijn bedrijf ;) dus waarom het niet onmidelijk aan iedereen doorgeven :)

Verwijderd

Heb je het document misschien al af?? :-)
Ben namelijk wel geinteresseerd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[Howto] RIS

Wijkt niet zoveel af hoor. Verder is elke slipstream-your-drivers-link op internet hierop aan te passen.
Daarnaast is elke setup weer anders (andere clients == andere driver selectie).

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2006 00:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1