Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel 1998] Raar geluid bij sturen naar rechts

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Iedereen kent vast het geluid wel van eeb stuurbekrachtigingspomp.
Stel, je wilt wegrijden en hebt je stuur helemaal naar links of rechts, dan hoor je een soort blazen geluidje.
Hetzelfde soort geluid hoor je ook als je over een drempel heengaat, wat bij je vering vandaan komt.

Mijn ouders hebben een Hyundai Excel, en die maakt zo'n soort geluid tijdens sturen naar rechts. Ook al heb je het stuur maar heel iets gedraaid naar rechts, dan geeft hij dit soort geluiden.
Het gekke is; Als je net wegrijdt, is er niets aan de hand.
Pas als de boel wat warmer is, krijg je dit soort dingen telkens te horen bij snelheden tot zo'n 80 km/u.

Waar komt dit vandaan??

Ik heb de stuurbekr. olie al bekeken, maar is nog helemaal vol.

Kunnen het remmen zijn oid ? of moet het probleem verder worden gezicht.
Voordat het zo'n warm weer als nu werd, was het probleem er ook niet. Maar dat zou misschien toeval kunnen zijn...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:15

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik had het vroeger met mijn vectra, als ik boven de 60 km/h ofzo reed, en ik stuurde naar links, dan hoorde ik het tikken en tokkelen aan het rechtse wiel.

Wat bleek, mijn rechtervoorwiellager was aan vervanging toe.

De Nederbelg !

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Heb nog eens goed geluisterd, lijkt alsof er iets van metaal of ijzer ergens op aanloopt... Heel raar. En daarjuist alleen aan het begin van een ritje gehad, en op het einde, dus na een half uurtje rijden geen last meer.

Conslusie; Warmte van deze dagen? Uitzetten van materialen??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200