Toon posts:

X1900 Crossfire master card werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje

ik zit wat in de pinarie met een X1900 Crossfire master card. Deze werkt gewoon niet?
Heb ik een tweede grafische kaart nodig, of kan deze ook alleen werken?

thx

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:54:
Vraagje

ik zit wat in de pinarie met een X1900 Crossfire master card. Deze werkt gewoon niet?
Heb ik een tweede grafische kaart nodig, of kan deze ook alleen werken?

thx
Welk merk ?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 11:10

Nibbz

Postmaster General

kerel lees de faq, dan kan deze wel dicht denk ik
Modbreak:Kerel lees zelf de FAQ. Post on-topic en behulpzaam of post niet :o

In dit geval staat er overigens weinig in de FAQ maar meer in de manual. Dus je oneliner is ook nog eens fout :/

[ Voor 68% gewijzigd door dion_b op 22-07-2006 09:37 ]

13:37

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hij zou alleen moeten werken, welk moederbord heb je? Was laatst aan het testen en hij werkte alleen op ATI crossfire moederbordjes.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
ASUS

en hoezo faq, zie er niets van instaan :s

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:58:
Hij zou alleen moeten werken, welk moederbord heb je? Was laatst aan het testen en hij werkte alleen op ATI crossfire moederbordjes.
heb een moederbord van ASUS (AIlife)

• prutser001

prutser001

Type nr? chipset?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Verkoop hem anders })

Edit : Me wants one :D

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 13:16 ]

• prutser001

prutser001

Als je nou eens wat meer info geeft dan kan iemand je misschien helpen, Asus maakt bij mijn weten meer dan 1 moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:15:
Verkoop hem anders })

Edit : Me wants one :D
wel goed, maar ik hoop dat ie niet kapot is, vandaar dat ik een check-up doe.
Intel Pentium 4, 3.4ghz
ASUS ailife board P5LD2 Deluxe

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:33:
[...]

wel goed, maar ik hoop dat ie niet kapot is, vandaar dat ik een check-up doe.
Intel Pentium 4, 3.4ghz
ASUS ailife board P5LD2 Deluxe
Dit is een bord met een Intel 945P chipset !! Dit gaat dus ( zoals hierboven vermeld ) niet werken.. Is de kaart niet nieuw ? Anders kan je hem terugbrengen en vragen naar de 'non' CF edition ?

Als je hem niet meer kan ruilen koop ik hem wel over van je ( mail naar to3t3r AT hotmail )

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
hoezo pushen om hem te verkopen.... je wilt zeker ook korting omdat hij niet meer nieuw is... :|

Volgens mij hoort een crossfie mastercard ook gewoon als enkele kaart te werken, wat voor een mobo het ook is... pas als je een crossfire opstelling gaat maken, moet je een CF-bordje hebben. afaik
Er is op inet eigenlijk geen info over te vinden...
de mastercard is ook de secundaire kaart, dus je zou je voor kunnen stellen dat hij pas aangezet wordt als je crossfire enabled in de CCC... Dat dan het FPGAtje pas geprogrammeerd wordt... Dat is dat extra chipje op je mastercard die selecteerd hoe de beelden gemangd moeten worden...
Of zou je hem met zichzelf moeten doorlussen? dus de CF-kabel op de andere uitgang zetten...

ik heb geen idee :X wat zegt ATI?

[ Voor 45% gewijzigd door MeMoRy op 21-07-2006 23:49 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

MeMoRy schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:41:
hoezo pushen om hem te verkopen.... je wilt zeker ook korting omdat hij niet meer nieuw is... :|

Volgens mij hoort een crossfie mastercard ook gewoon als enkele kaart te werken, wat voor een mobo het ook is... pas als je een crossfire opstelling gaat maken, moet je een CF-bordje hebben. afaik
Er is op inet eigenlijk geen info over te vinden...
de mastercard is ook de secundaire kaart, dus je zou je voor kunnen stellen dat hij pas aangezet wordt als je crossfire enabled in de CCC... Dat dan het FPGAtje pas geprogrammeerd wordt... Dat is dat extra chipje op je mastercard die selecteerd hoe de beelden gemangd moeten worden...
Of zou je hem met zichzelf moeten doorlussen? dus de CF-kabel op de andere uitgang zetten...

ik heb geen idee :X wat zegt ATI?
Dit is weer zo een opmerking van een laag IQ.. Korting omdat hij niet meer nieuw is ? :X

En hoezo pushen ? Dit gaat niet werken volgens mij op een niet ATI chipset.. Dan moedig ik hem toch gewoon aan om nog even 700 euro neer te leggen voor een x1900XTX en een nieuw moederbord ? dan werkt het wel !!

En de CF edition schakeld niet in bij het opstarten van een OS hoor.. Anders zou het ook niet werken op een ATI chipset.. Daar kan die volgens mij wel alleen draaien..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit allemaal over :?

TS, zie de GoT Huisregels - als je een topic start, volledig zijn. Met volledige info was je eerste post genoeg geweest. Verder is het doorgaans aan te raden voor aanschaf te kijken hoe het zit met dingen als compatibility, want je antwoord staat hier gewoon in de manual...

En voor de rest van jullie: het is hier geen V&A, ongeacht wat anderen posten zijn flames uit den boze. Gewoon on-topic en behulpzaam posten of niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.