Toon posts:

[DOS] config.sys bootmenu maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om een eigen bootcd te maken en nu was ik met de config.sys aan het stoeien maar stuitte op een klein probleempje. Met google heb ik nog geen antwoord kunnen vinden dus misschien dat iemand het hier zo uit zijn hoofd weet....

Nu heb ik dit in mijn config.sys staan
[menu]
menuitem=1, Hoofdmenu 1
menuitem=2, Hoofdmenu 2
menuitem=3, Hoofdmenu 3
menuitem=4, Hoofdmenu 4
menuitem=5, Hoofdmenu 5
menudefault=1,30
menucolor=15,0

En het menu werkt prima als ik vanaf de floppy start. Alleen ik wil als ik kies voor Hoofdmenu 1 dat ik weer een nieuw menu lijstje krijg met verschillende opties.
Dus als ik hoofdmenu 1 aan klik dat ik daarna zie:
1. submenu 1
2. submenu 2
3. submenu 3

Is dit mogelijk via de config.sys of moet je dan al met speciale tooltjes gaan werken om dit te krijgen?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
Google?

"config.sys submenu"

1e hit... http://www.google.nl/sear...=config.sys+submenu&meta=

Verwijderd

Topicstarter
Thank you heb het menu helemaal werkend :)
Alleen ik wilde het io.sys bestand gebruiken van een win98 bootflop zodat ik een mooie menu titel had en dat je een opstartregel ziet.

In de io.sys staat standaard de tekst Bezig met starten van Windows 98... en als menu titel: Microsoft Windows 98 Opstartmenu.

Nu kan ik de io.sys lezen via Free Hex Editor van HHD Software. En ik kan zonder probleem de tekst van Microsoft Windows 98 Opstartmenu aanpassen naar me eigen tekst. Maar als ik de tekst van Bezig met starten van Windows 98 aanpas dan boot mijn floppy niet meer op :(
Al haal ik maar die 8 van 98 weg meteen boot hij niet meer.

Heeft iemand hier ervaring mee met het editten van io.sys? Of is er een tooltje waarmee je je eigen io.sys helemaal kunt maken?

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je al eens PE Builder geprobeerd?

Dan maak je een BootCD die een uitgeklede versie van XP start.
Sinds ik die heb gemaakt heb ik geen DOS meer nodig en gaat alles via een GUI :)

Verwijderd

Topicstarter
wilde gewoon een simpel old skool dos menutje hebben ;)
waarmee ik pc's kan opstarten met ghost en andere nuttige tooltjes.
Dus ik heb dat PEBuilder niet geprobeerd