Sinds kort heb ik het probleem dat m'n pc af en toe zeer traag boot.
Windows doet dan er dan een minuut of meer over om op te starten.
Dit probleem is al vaker op GoT behandeld, en ik heb dat ook het volgende geprobeerd:
-opstarten in safe mode. Resulaat: pc start gewoon goed op
-scannen op virussen/spyware (met meerdere virusscanners, en ook met meerdere spywarescanners). Resultaat: geen virussen gevonden, aanwezige spyware is verwijderd, maar daarmee is het probleem niet opgelost.
-Memtest gedraaid (bijna een uur lang). Resulaat: geen errors gevonden
-WD Diagnostics gedraaid (heb een WD Raptor 150 Gb 10.00RPM). Resulaat: geen fouten gevonden
-Bootvis gedraaid. Resulaat: geen opmerkelijke problemen aangetroffen
-gekeken in de logboeken. Resultaat: er staat "waarschuwing" Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking. Enig idee wat ik hiermee aanmoet? Windows opnieuw installeren?
Het gekke is dat dit probleem zich niet regelmatig voordoet.
System specs:
-AMD X2 4800+
-2Gb OCZ RAM
-WD Raptor 150 GB 150 Gb S-ATA
-Samsung Spinpoint SP2504C 250 GB S-ATA
-WinXP Pro SP2
-Norton Antivirus 2006
-Ad-aware SE prof.
-Spybot S&D
Windows doet dan er dan een minuut of meer over om op te starten.
Dit probleem is al vaker op GoT behandeld, en ik heb dat ook het volgende geprobeerd:
-opstarten in safe mode. Resulaat: pc start gewoon goed op
-scannen op virussen/spyware (met meerdere virusscanners, en ook met meerdere spywarescanners). Resultaat: geen virussen gevonden, aanwezige spyware is verwijderd, maar daarmee is het probleem niet opgelost.
-Memtest gedraaid (bijna een uur lang). Resulaat: geen errors gevonden
-WD Diagnostics gedraaid (heb een WD Raptor 150 Gb 10.00RPM). Resulaat: geen fouten gevonden
-Bootvis gedraaid. Resulaat: geen opmerkelijke problemen aangetroffen
-gekeken in de logboeken. Resultaat: er staat "waarschuwing" Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking. Enig idee wat ik hiermee aanmoet? Windows opnieuw installeren?
Het gekke is dat dit probleem zich niet regelmatig voordoet.
System specs:
-AMD X2 4800+
-2Gb OCZ RAM
-WD Raptor 150 GB 150 Gb S-ATA
-Samsung Spinpoint SP2504C 250 GB S-ATA
-WinXP Pro SP2
-Norton Antivirus 2006
-Ad-aware SE prof.
-Spybot S&D
[ Voor 16% gewijzigd door Goliath op 20-07-2006 12:30 . Reden: typo ]