[XP] muis en toetsenbord functioneren na korte tijd niet mee

Pagina: 1
Acties:

• Neutronize
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Sinds een kleine week heb ik een vreemd probleem; na het starten of herstarten van mijn PC functioneert muis en toetsenbord slechts heel kort (< 2 min.).
De bootprocedure verloopt zonder zichtbare haperingen. Ik kan in de eerste minuut nadat de opstartprocedure volledig is afgerond nog werken met toetsenbord en muis. Daarna kan ik alleen hard resetten. Ctrl-Alt-Del werkt dus ook niet meer. De muis kan ik wel vrij bewegen over het scherm kan echter niets selecteren. Toetsenbord werkt helemaal niet.

Vreemd genoeg komt het ook voor dat ik hele avond (gisteravond) ongestoord kan werken zonder dat muis of toetsenbord hapert.

Muis toetsenbord is Logitech Cordless Optical Deluxe. Batterijen van muis zijn juist vervangen door nieuwe. (XP Pro NL is besturingssysteem)

Alvast dank voor reacties
John T.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 17:04
Veilige modus zelfde problemen?

• Neutronize
ESteg schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:50:
Veilige modus zelfde problemen?
Veilige modus heb ik een dag of wat geleden geprobeerd. Geen problemen dus weer geschakeld naar de normale modus. De veilige modus heeft het probleem niet verholpen dus.

• Jay-Connected
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03-2024

Jay-Connected

Onderaan :)

Is het op PS2 of USB aangesloten?

Bovenaan :)

Verwijderd

Kan je het ook met een andere muis+toetsenbord combinatie proberen?

En eventueel driver update.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 13:17 ]

• Neutronize
Muis en toetsenbord zijn USB-aangesloten. En ik zal zeker nog een andere "gedrade" combinatie uitproberen. Qua update; deze draadloze toetsenbord en draadloze muis heb ik aangesloten (in maart jl.) zonder daarvoor de software(drivers) te gebruiken van Logitech. De software van L. heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

[ Voor 31% gewijzigd door Neutronize op 20-07-2006 13:34 ]

Verwijderd

Hallo ik heb pas een MX5000 en ik heb ook nog een usb verlenging toegestuurd gekregen zodat de usb-ontvangertje dichterbij kan staan, maar als je de usb er even uit haalt en weer instopt en opnieuw opstart werkt mijn toetsenbord weer, m'n muis werkt wel altijd.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 17:04
Veilige modus zal het probleem ook niet verhelpen, maar het is m.i. wel interessant of je het probleem daar _nooit_ ervaart, en bij een normale Windows start wel.

Bij een ontvanger afstands-probleem zou ik eerder haperingen verwachten en niet eerst vloeiend gebruik en daarna opeens niets meer.
Het uithalen en opnieuw insteken van de USB-stekers zou inderdaad kunnen helpen: interessant is of muis + tb dan ook blijven functioneren, en niet weer na 2 min uitvallen.

Verwijderd

ESteg schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:27:
Veilige modus zal het probleem ook niet verhelpen, maar het is m.i. wel interessant of je het probleem daar _nooit_ ervaart, en bij een normale Windows start wel.

Bij een ontvanger afstands-probleem zou ik eerder haperingen verwachten en niet eerst vloeiend gebruik en daarna opeens niets meer.
Het uithalen en opnieuw insteken van de USB-stekers zou inderdaad kunnen helpen: interessant is of muis + tb dan ook blijven functioneren, en niet weer na 2 min uitvallen.
Ja ik heb me usb ingang aan de achterkant van mijn pc-kast op de grond staan, en verteld aan logitech, toen kreeg ik een verleng-kabel met een soort houdertje waarin de usb-ontvanger dan gestoken kan worden, die kun je dan op 20cm van je toetsenbord en muis plaatsen. Dan is het ook niet zo'n moeite om even erin en eruit te doen. Ik vind het ook probleemmatisch wat betreft de SetPoint software, enorm zware applicatie om een paar toetsen te gebruiken, vandaar dat ik die ook niet gebruik.
Pagina: 1