Welk geheugen i.c.m. Conroe E6600

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Greenthumb1982
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 20:59
Ik wil binnenkort een nieuwe pc gaan samenstellen, en ben nu aan het kijken welke onderdelen er hier in moeten komen.
Ik heb gekozen voor de Conroe E6600, vanwege zijn goede prijs/kwaliteit verhouding.
Nu weet ik echter niet welk geheugen ik het best er bij kan zetten.
Ik zal waarschijnlijk niet gaan overklokken, toch zeker niet het eerste jaar, dus als ik later alsnog wil overklokken zou ik alsnog ander geheugen kunnen aanschaffen.
Ik zit te twijfelen tussen 3 soorten geheugen, namelijk:

- Corsair VS2GBKIT667D2 2048 MB, PC5300, 667 MHz, CAS 5 165,59 Euro
- Corsair TWIN2X2048-5400C4 2048 MB, PC5400, 675 MHz, CAS 4, 165,95 Euro
- OCZ Memory EL Gold Gamer EXtreme XTC Dual Channel 2048 MB, PC4200, 533 MHz, CAS 3, 203,39 Euro

Ik heb nog geen moederbord gekozen, aangezien dit afhankelijk zal zijn van het geheugen dat ik kies, echter zou ik het liefst voor de Asrock Moederbord ConRoeXFire-eSATA2 gaan, welke 667 en 533 Mhz geheugen ondersteund.
Ik ben ICT student, en gebruik de PC onder andere voor webdesign, programmeren (momenteel C++ .NET en JAVA, maar later ook nog andere talen).
Ook zullen we dit jaar een kwartaal aan videobewerking gaan besteden.
Verder wil ik zonder problemen spellen willen spelen, echter zal dit naar mijn weten meer van de videokaart gaan afhangen.
Graag jullie advies welke van deze 3 geheugenkits het beste voor mij zou zijn, of eventueel een andere kit die jullie beter voor mijn doeleinden geschikt vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb nog geen moederbord gekozen
Begin daar dan mee - de geheugencontroller zit bij een Conroe nog altijd in de chipset en die zit op het moederbord. Kijk naar de compatible modules list ervan. Dan weet je wat werkt. Als je dan nagaat welke chips er op die modules zitten kun je rustig ook andere modules met dezelfde chips pakken (het maakt geen reet uit of de reep zelf van OCZ danwel van Wokkietokkie (tm) komt, het zijn de chips die zowel performance als compatibility bepalen).

Maar goed, bovenstande staat gewoon in de PMG FAQ. Lees die eens :z

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 20-07-2006 12:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.