Toon posts:

Firefox bug? View box van een form niet 100% zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier gemaakt, in IE6 wordt het gehele formulier (in hoogte) getoond, in firefox (1.0) valt een gedeelte weg. Op de 1 of andere manier lijkt iets van invloed te hebben op de hoogte van de viewbox van mijn form tag. Geef ik bijvoorbeeld mijn form tag een height aan (style="height: 300px;), dan zie ik wel het gehele formulier in firefox.

Code bestaat globaal uit:

<form>
3tal input type hidden
tabletje met een aantal inputvelden
button
</form>

Ik weet het, ik moet geen table gebruiken, maar het lijkt mij toch niet dat het gebruik van tables van invloed heeft op de viewbox van een form?

Iemand bekend met dit probleem en wellicht wat de oorzaak is en wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 11:52 ]

Verwijderd

Ik volg het niet helemaal maar misschien heb je geen rekening gehouden met de margin van een form element.

Even in je CSS

form {
margin:0px;
padding:0px;
}

Misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is hem niet, die had ik beide al op 0 staan.

Even kijken of ik het anders kan uitleggen.

Het is net of het form gedeelte (die als code om de table heenstaat; de table met inputs zit in de form) als iframe fungeert. Ik kijk in firefox (1.0), ik zie mijn formulier, en zie dat de buttons onderaan het formulier wegvallen. Nu zet ik mijn muiscursor in een wit gedeelte in het formulier, druk mijn muisknop in, sleep de muis naar onderen, en het formulier scrollt omhoog. Heel apart, ik wist eigenlijk niet dat dat kon. Blijkbaar hebben elementen invloed op hoogte van de viewbox van de form (het display gedeelte van de form).

Er zit echter geen rare code in mijn formulier. Maar het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie. De inputvelden heb ik bv geen hoogte aangegeven. Ook de td's hebben geen hoogte.

Deze doctype gebruik ik:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

dit is de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<form name="ophalen" action="index.asp" METHOD="POST">

<input type="hidden" name="strPageType" value="bestellen">
                <input type="hidden" name="intPage" value="1">
                <input type="hidden" name="strAktie" value="inloggen">
                <table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" width="268">
                    <tr>
                        <td colspan="2" height="25" class="TD-kopgegevens">Bestaande klant</td>
                    </tr>
                    <tr>

<td colspan="2" height="5">[img]"/img/pix.gif"[/img]</td>
                    </tr>                   
                    <tr>
                        <td class="TD-gegevens-label">E-mailadres:&nbsp;*</td>
                        <td><input type="text" style="width: 120px;" name="LOGIN_EMAILADRES" value="" ></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td class="TD-gegevens-label">Wachtwoord:&nbsp;*</td>

<td><input type="password" style="width: 120px;"  name="LOGIN_WACHTWOORD" value="" ></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td colspan="2" STYLE="padding-left:5px;">(* = verplicht veld)</td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td colspan="2" height="5">[img]"/img/pix.gif"[/img]</td>
                    </tr>                                       
                    <tr>
                        <td></td>
                        <td><a href="javascript:document.ophalen.submit();" >[img]"/img/buttons/but-verder.gif"[/img]</a></td>
                    </tr>
                </table>

</form>

Ik weet het, de code is sterk verouderd, maar dan nog, ik vind dit een vreemd verschijnsel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 12:23 ]

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Testcase waarin je het probleem isoleert en de code hier plaatst en/of een online voorbeeldje zou handig zijn. Tabel in een form wordt nog het meest gebruikt, dus dat kan op zichzelf niet het probleem zijn.
/edit: Maar wat is je CSS? Zoals hierboven gepost werkt het namelijk gewoon zoals bedoeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Boelie-Boelie op 20-07-2006 12:36 ]

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Als je <form> een vaste height geeft dan zal hij de inhoud idd verbergen als die er niet in past.

Kijk maar eens naar: http://www.handleidinghtm...oud/position.htm#overflow

CSS: overflow.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:29:
Als je <form> een vaste height geeft dan zal hij de inhoud idd verbergen als die er niet in past.

Kijk maar eens naar: http://www.handleidinghtm...oud/position.htm#overflow

CSS: overflow.
De vaste height zit er juist niet in. Nadat ik een vaste height aangeef aan de form laat hij alles zien. Nadeel daarvan is dat de content in de form in hoogte variabel is, en ik dus eigenlijk geen vaste height mag aangeven.

Maar ik heb ondertussen de display:inline aan mijn form tag in css aangegeven. Dat lijkt het probleem te verhelpen.

Verwijderd

Als je nog eens zo'n probleem hebt is het veel makkelijker voor ons om een werkende pagina online te zien. Ik heb zelf geen zin om je code voorbeeld in een html filetje te zetten om te zien wat het probleem is.

Dat zou in dit geval ook niet kunnen aangezien je informatie niet compleet is.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik de bug niet via een ander bestand kon reproduceren, dus dat ging niet.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Code bestaat globaal uit:
En hier stop ik al met lezen. Het is voor ons namelijk heeeeeeel lastig om te verklaren waar je probleem vandaan komt als er geen testcase hier is. Als je code globaal uit een form, 3 inputs, tabelletje met een aantal inputs en een button bestaat, dan kan je dat makkelijk even online zetten of desnoods je relevante code tussen [plain]
HTML:
1
[/] tags zetten. :)

Zoals je post nu is, kunnen wij wel raden wat je probleem is, maar je hebt liever een discussie over de oplossing, dan allerlei oplossingen die je zelf ook al hebt geprobeerd of niet relevant zijn.

Wellicht handig om ook even dit topic eens door te lezen: Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy

Houdt er ook rekening mee, dat Firefox meestal wel goed zit qua rendering en dat wij de fouten van IE vaak accepteren als goed gedrag ;)

Is het probleem nou opgelost of niet. Zo niet, dan moet het volgens mij wel mogelijk zijn om een deel online te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 20-07-2006 12:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:47:
of desnoods je relevante code tussen [plain]
HTML:
1
[/] tags zetten. :)
die staat een paar posts boven je...
En omdat je kunt zien dat er niks raars in mijn code zit, is mijn vraag eerder: is het bekend dat een FORM een view-box is, met andere woorden, is het verschijnsel dat je content in een FORM op en neer kunt schuiven bekend?
Is het probleem nou opgelost of niet. Zo niet, dan moet het volgens mij wel mogelijk zijn om een deel online te zetten?
Ik heb tot zover het probleem opgelost door een display: inline aan mijn FORM mee te geven. Maar dat betekent natuurlijk niet dat ik ook de oorzaak van de bug weet. Daar ben ik benieuwd naar.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:05:
[...]

die staat een paar posts boven je...
En omdat je kunt zien dat er niks raars in mijn code zit, is mijn vraag eerder: is het bekend dat een FORM een view-box is, met andere woorden, is het verschijnsel dat je content in een FORM op en neer kunt schuiven bekend?
My bad... Ik had het topic iets te lang openstaan voordat ik op Verstuur bericht drukte :o

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
gnegne

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

crisp

Devver

Pixelated

Toch mis ik wat dingen. Concluderen dat iets een Firefox-bug zou kunnen zien enkel op basis van 'het werkt in IE maar Firefox 1.0 doet wat anders' is niet echt beargumenteerd. Heb je ook andere referentie-browsers gebruikt (Opera, Safari) en/of andere versies van Firefox? - we zitten al geruime tijd in de 1.5-serie, 1.0.x is momenteel echt verouderd te noemen.

Verder: gebruik je CSS die van invloed kan zijn? Zo ja, post dan ook de relevante style-rules.

Ik geef toe dat het best een bug in Firefox 1.0.x zou kunnen zijn aangezien, zoals ik al aangaf, dat al een verouderde versie is. Het eerste dat je dan echter zou moeten doen is verifieëren in een van de laatste versies...

Intentionally left blank

Pagina: 1