Toon posts:

Wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Right, ik zal om te beginnen even uitleggen over welke 2 machines en welke router het gaat:

Laptop 1: mijn Thinkpad T30 met een Intel 2100b wireless kaartje in en XP pro service pack 2 erop geinstalleerd.

Laptop 2: mijn verloofde haar Evesham Voyager C710 met een Intel 2200b/g wireless kaartje en ook XP pro service pack 2 erop geinstalleerd.

Router: D-Link DI-624+ AirPlusXtremeG+ met wep enabled.

Nu het probleem:

Mijn laptop werkt perfect, maar mijn verloofde haar laptop pikt gewoon geen wireless netwerk op. Device manager nagekeken, network connections nagekeken, bios nagekeken, laatste nieuwe Intel drivers geinstalleerd, kaartje eruit gehaald en er opnieuw ingestopt, aux en main kabels ge-reseat en gecheckt dat ze juist zitten. Nog steeds geen netwerk gevonden.

Dan maar mijn kaartje uit de Thinkpad gehaald en in de Evesham gestopt, drivers geinstalleerd en voila, netwerk gevonden en werkt perfect. Dus dat sloot al uit dat er iets mis was met het moederbord of de wireless antennes in mijn verloofde haar laptop.
Haar wireless kaart maar even in mijn Thinkpad gestopt on te bevestigen dat de kaart stuk was ... maar raar maar waar, na instaleren van de drivers op mijn machine werkt haar kaart daar perfect.

Nu, ik werk voor IBM en heb met collegas van technical support gesproken en die weten er ook geen raad mee. De makkelijkste oplossing is de kaartjes gewoon om te wisselen, maar ik wil gewoon dat haar laptop werkt zoals hij gekocht aangezien dat ding over de €2000 heeft gekost.

Heeft er iemand hier een idee hoe dit probleem veroorzaakt zou kunnen worden en hoe dit kan opgelost worden??

Alvast enorm bedankt,

Barry

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Welk kanaal staat je wireless op en kan de NIC van je verloofde ook dit kanaal ?

Verder welke encryptie gebruike je en ondersteund die NIC dat ook ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
HerbyNL schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:44:
Welk kanaal staat je wireless op en kan de NIC van je verloofde ook dit kanaal ?

Verder welke encryptie gebruike je en ondersteund die NIC dat ook ?
beiden staan op automatisch detecteren van kanaal en encryptie kan geen probleem vormen aangezien ik gewoon wep gebruik en haar kaart daar perfect mee omkan in mijn machine en mijn kaart (die ouder is) wep ondersteunt en er perfect mee werkt in haar machine

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Staat haar wireless-antenne-knopje wel aan?

Verwijderd

Topicstarter
misbehavingman schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:04:
Staat haar wireless-antenne-knopje wel aan?
ze heeft geen hardware matige aan uit knop op haar machine.
had daar ook al aan gedacht, maar dat lijkt het ook niet te zijn

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:07:
[...]

ze heeft geen hardware matige aan uit knop op haar machine.
had daar ook al aan gedacht, maar dat lijkt het ook niet te zijn
Echt niet? Ook geen Fn+__ combinatie zoals op mijn NEC? Alle notebooks met builtin wireless 'moeten' nl. zo'n switch hebben, vergelijkbaar met gsms die een vliegtuigmodus (zonder radio) kennen.

Verder, staat bij haar wel de Wireless Zero Configuration service op Automatisch en Gestart? Ontinstalleer alle drivers eens in zijn geheel, download dan de laatste Inteldriver, en installeer die zonder PRO/set Wireless. Alleen de hardware driver dus. Vaak genoeg nl. dat die service gewoon uitstaat, en dan zie je inderdaad geen netwerken.

Verwijderd

Topicstarter
straks eens alles nakijken, maar ik heb idd enkel de driver geinstalleerd.
maar als hij zo'n switch heeft dan vind ik het nog steeds vreemw dat mijn kaart het onmiddellijk deed zonder switch terwijl haar kaart dit niet zou doen.

hij zegt trouwens wel dat de kaart aan staat maar gewoon geen netwerk kan vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 12:35 ]

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 23:33
Ik weet dat de interne Intel pro 2200 wireless netwerkkaarten veel problemen geven met verschillende routers van verschillende merken. maar omdat u al de laatste drivers van uw intel pro kaart hebt geinstaleerd vermoed ik dat u ook eens de firmware van de router moet upgraden.

Ook moet je er zeker van zijn dat de interne netwerkkaart op je laptop staat ingeshakeld. maar omdat u voor IBM werkt vermoed ik wel dat u dat gedaan heefd.

Ook zou ik een ander wireless channel proberen het kan zijn dat op de plaats waar de laptop staat er nog andere mensen in uw omgeving dezelfde channel gebruiken dan uw router. channel 1,6 en 11 zijn het beste.

maar zeker de firmware upgraden. er zijn namelijk veel problemen met de intel 2200 kaart.

Verwijderd

Topicstarter
sn33ky schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:22:
Ik weet dat de interne Intel pro 2200 wireless netwerkkaarten veel problemen geven met verschillende routers van verschillende merken. maar omdat u al de laatste drivers van uw intel pro kaart hebt geinstaleerd vermoed ik dat u ook eens de firmware van de router moet upgraden.

Ook moet je er zeker van zijn dat de interne netwerkkaart op je laptop staat ingeshakeld. maar omdat u voor IBM werkt vermoed ik wel dat u dat gedaan heefd.

Ook zou ik een ander wireless channel proberen het kan zijn dat op de plaats waar de laptop staat er nog andere mensen in uw omgeving dezelfde channel gebruiken dan uw router. channel 1,6 en 11 zijn het beste.

maar zeker de firmware upgraden. er zijn namelijk veel problemen met de intel 2200 kaart.
mja, maar als de kaart problemen zou hebben met de router, dan zou de 2200 ook niet mogen werken in mijn machine en daar werkt ze perfect met identiek dezelfde instellingen en dezelfde drivers.

• sn33ky
ik lees anders af dat jij een intel 2100 kaart hebt. en dat is compleet iets anders dan de 2200

Verwijderd

Topicstarter
sn33ky schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:44:
ik lees anders af dat jij een intel 2100 kaart hebt. en dat is compleet iets anders dan de 2200
ja maar mijn 2100 werkt perfect in haar machine en haar 2200 werkt perfect in mijn machine, op dezelfde router. (heb de kaartjes omgewisseld om uit te sluiten dat het kaartje defet was)

• sn33ky
dit zijn externe kaarten? ok dat wist ik niet. dacht dat dit interne netwerkkaarten waren. wel raad ik je nog steeds aan de channels te versetten. als dat niet help zou ik toch eens contact opnemen met de heldesk van je netwerkapperatuur.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17
Ik zou eens goed kijken naar de instellingen van de Wireless Driver op de Evesham. Het feit dat ie het netwerk al helemaal niet vind, doet toch vermoeden dat daar een probleem zit. Kun je met Windows Zero Config wel met de 2200 zoeken naar netwerken? Op welk kanaal zit je D-Link?

[ Voor 6% gewijzigd door Klaus_1250 op 20-07-2006 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij zit op kanaal 6 en het zijn mini pci netwerk kaartjes zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xcomputer.cz/ImageWrite.asp?CO=NR173&FL=2
Pagina: 1