Toon posts:

Problemen met WLAN (IP-adres)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb een probleem en heb al flink gezocht op forums enzo. Ik vind veel problemen die over hetzelfde gaan, maar toch weer met andere omstandigheden. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Het zit zo:
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe laptop (Sony Vaio VGN-FE21B). Ik heb vanaf die tijd gewoon lekker kunnen internetten via WLAN. We hebben een ADSL verbinding van tele2.
Een paar dagen geleden kon de laptop plots geen draadloze netwerken meer vinden. Ik heb toen een dag via een netwerkkabel geinternet.
Later ontdekte ik op mijn laptop een mini schakelaartje voor WLAN die waarschijnlijk per ongeluk uitgeschakeld was. Toen ik hem weer inschakelde kon ik gelukkig gewoon weer draadloze netwerken vinden.

De rest van die dag heb ik nog gewoon die kabel gebruikt. Toen kwam mijn vriend met zn laptop. Hij heeft ook altijd problemen met draadloos, dus ik besloot om hem via de kabel aan te sluiten en mijn laptop gewoon weer via WLAN aan te sluiten.

Mooi niet dus! Als ik verbinding probeer te maken zegt hij na een tijdje 'Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden', terwijl de signaalsterkte uitstekend is. Hij zegt dat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen. Met de netwerkkabel lukt het allemaal wel.
Volgens de instellingen moet ik gewoon automatisch een IP-adres en een DNS-serveradres toegewezen krijgen, maar dit gebeurt dus niet!!!

Ik heb er dus al wel wat over gelezen. En ik lees oplossingen zoals de router resetten (ik geloof dat mn vader dat al wel heeft geprobeerd) en een vast IP-adres geven (maar dit heeft ook geen nut, aangezien ik de laptop ook mee ga nemen naar school enzo). Ik vind het vooral zo gek dat het wel lukt via de kabel maar niet met WLAN, terwijl er niets mis is met de hardware (aangezien hij gewoon goed signaal heeft)

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen! In ieder geval bedankt voor het lezen! Als je meer informatie moet hebben vraag je het maar.

Groetjes, Laura

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Laura,

je zegt dat je een goed signaal hebt maar weet je ook zeker dat je verbinding hebt met je eigen netwerk en niet per ongeluk met dat van de buren ?
Als die geen ip-adressen uitdelen krijg je dezelfde melding als die jij nu hebt.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb gekeken op die site en een /release en /renew uitgevoerd, maar dan geeft hij aan:

'Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Draadloze netwerkverbinding 4. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.'

:'(

En R-v-R, ik zit op ons eigen netwerk, niet die van de buren... :/

Maar de laptop van mijn vader werkt wel gewoon goed... Ik heb boven ook nog een vaste computer staan. Hiermee had ik een half jaar geleden precies hetzelfde probleem (maar wel een wat slechtere ontvangst). Met die computer gebruik ik sinds die tijd een netwerkkabel.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 12:04 ]

• sandz
Enals je rechtsklikt op het icoontje van je draadloze netwerkverbinding en dan "Beschikbare draadloze netwerken" selecteert? Staat daar een sitecom (meen ik) bij?

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het zou een firewall (die in je pc) probleem kunnen zijn maar dan is het vreemd dat het pas geleden nog wel werkte. Je zou hem even kunnen uitschakelen, als je toch niet op internet zit kan dat erg weinig kwaad :)

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• sandz
Als je die selecteert en dan "verbinding maken"

Verwijderd

Trek de stekker even uit je modem/router en gooi je eigen draadloze netwerk even uit de voorkeursnetwerken weg. Dit vind je bij de eigenschappen van het icoontje van de draadloze netwerkverbinding

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeerd wat jullie zeiden..

Bij Sitecom heb ik ook beperkte of geen verbinding, Firewalls uitgezet; nog steeds hetzelfde.
De stroom van de modem er even afgehaald en ons netwerk uit voorkeursnetwerken gehaald. Daarna weer verbinding proberen te maken; nog steeds hetzelfde :(

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 14:46

brid

Onze excuses voor het ongemak

laura,

waar ik werk komt dit probleem ook regelmatig voor.
Wat we de mensen regelmatig laten doen is een keer de wireless security op de router uitzetten en daarna weer activeren met de zelfde key.

In negen van de tien gevallen gaat het dan opeens wel goed.

Ik neem trouwens aan dat je met windows xp werkt.
Je kan tcp/ip op je wifi kaart een alternative configuration zetten. als hij dan geen ip van de dhcp krijgt gebruikt hij deze instellingen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Daarvoor heb ik dan toch de hulp van mn vader nodig, moet ik even tot vanavond wachten.. =(

• sandz
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:56:
Daarvoor heb ik dan toch de hulp van mn vader nodig, moet ik even tot vanavond wachten.. =(
Welke draadloze netwerken kun je "zien"? (Tele2 levert Speedtouch zie ik net)

Verwijderd

Topicstarter
Die van ons, twee van de buren en Sitecom

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-04 21:21
Ik had toevallig gisteren hetzelfde probleem, echter dit kwam door de WEP-beveiliging...ik heb toen de wep eraf gehaald, toen kreeg ik wel weer verbinding en vervolgens heb ik WEP opnieuw ingesteld en het werkt weer als een zonnetje...

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik vanavond dan eens door mijn vader laten doen =)
Maar was het dan ook zo dat er maar 1 computer was die het niet deed? Want alle andere computers op het netwerk doen het wel gewoon goed draadloos (behalve mijn vaste computer dan...)

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de vader van Laura (zij is nu werken). (8>

Ik heb de tip van Bird en Coachmans toegepast en.......... HET WERKT !!!! :D
Haar laptop heeft nu weer automatisch de WLAN-verbinding met ons eigen netwerk ! Ook de firewall heb ik weer ingeschakeld.

Maar, zoals Laura zich al afvroeg, waarom werkte MIJN laptop wel gewoon via WLAN? Ik concludeer daaruit dat het niet aan de router ligt, maar ergens aan de instelling op de laptop van Laura....
Hopelijk blijft het nu goed gaan.

Dank dus aan Bird en Coachmans ! _/-\o_

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 14:46

brid

Onze excuses voor het ongemak

Waar het precies aan ligt is mij niet precies bekend.

Wat mij wel is opgevallen dat het bij ons vaak gebeurd bij notebooks waar een intel wifi kaart in zit.
Heb het nog niet gezien bij notebooks met een broadcom wifi kaart.

Kan dus best iets in de drivers zijn van intel

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-04 21:21
Mijn laptop was in combinatie met een externe kaart...niet van intel...kan dus blijkbaar ook.
Pagina: 1