Enkele weken geleden heb ik mbv de member SilentStorm een klein script in elkaar gezet dat bestanden hernoemd vanuit een extern tekstbestand waarin de oude bestandsnaam (incl. full path) en de nieuwe naam staat, gescheiden van elkaar in 2 kolommen.
In de lijst die wordt gebruikt staan helaas enkele 100den bestanden die niet in de betreffende directory's aanwezig zijn, waardoor ik met het draaien van het script alleen "Het opgegeven bestand kan niet worden gevonden" (o.i.d.) te zien krijg op de command-line.
Nou zou ik graag willen weten WELKE bestanden die niet kan vinden, dus zeg maar de errors willen opvangen in een ander tekstbestand (een log zeg maar) zodat ik weet om welke bestanden het gaat.
Ik heb al heel veel gezocht en geprobeerd, maar helaas kom ik er ook dit keer niet uit en ben dus ook dit keer aangewezen op de hulp van GoT members met de nodig programmeer skills
Dit is het script wat ik momenteel gebruik:
@echo on
echo.
For /f "tokens=1,*" %%x in (lijst.txt) do @ren %%y %%x.*
echo.
echo.
pause
exit
Het tekstbestand (lijst.txt) ziet er als volgt uit:
nieuwenaam1 c:\test\oudenaam1.jpg
nieuwenaam2 c:\test\oudenaam2.jpg
nieuwenaam3 c:\test\oudenaam3.jpg
Hoe kan ik ervoor zorgen dat als bijvoorbeeld het bestand "c:\test\oudenaam3.jpg" niet kan worden gevonden, hier een melding van gemaakt wordt in een log-file?
Alvast bedankt voor alle hulp!
In de lijst die wordt gebruikt staan helaas enkele 100den bestanden die niet in de betreffende directory's aanwezig zijn, waardoor ik met het draaien van het script alleen "Het opgegeven bestand kan niet worden gevonden" (o.i.d.) te zien krijg op de command-line.
Nou zou ik graag willen weten WELKE bestanden die niet kan vinden, dus zeg maar de errors willen opvangen in een ander tekstbestand (een log zeg maar) zodat ik weet om welke bestanden het gaat.
Ik heb al heel veel gezocht en geprobeerd, maar helaas kom ik er ook dit keer niet uit en ben dus ook dit keer aangewezen op de hulp van GoT members met de nodig programmeer skills
Dit is het script wat ik momenteel gebruik:
@echo on
echo.
For /f "tokens=1,*" %%x in (lijst.txt) do @ren %%y %%x.*
echo.
echo.
pause
exit
Het tekstbestand (lijst.txt) ziet er als volgt uit:
nieuwenaam1 c:\test\oudenaam1.jpg
nieuwenaam2 c:\test\oudenaam2.jpg
nieuwenaam3 c:\test\oudenaam3.jpg
Hoe kan ik ervoor zorgen dat als bijvoorbeeld het bestand "c:\test\oudenaam3.jpg" niet kan worden gevonden, hier een melding van gemaakt wordt in een log-file?
Alvast bedankt voor alle hulp!