[DPC] Teveel DC projecten ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Nee ik wil niet over DPC in specifiek praten maar er is een leuk artikeltje uitgekomen welke een klein beetje deze vraag stelt:

Zijn er teveel distributed projecten ??

Stuk voor stuk zijn er voor en nadelen op te noemen over elk project. Maar is het niet zo dat de immense lijst van projecten die er op dit moment bestaat zich zelf eigenlijk tegenwerk ???
Mensen weten niet meer welk programma te draaien en door de fragmentatie worden een hoop projecten niet afgemaakt en valt het nut al weer weg.

Stelling: minder projecten is beter voor de hele distributed wereld ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 20:10
ik vind dat de bedenkers achter de projecten zich beter moeten organiseren zodat ze meerdere onderzoeken kunnen combineren in 1 programma en het liefst ook nog met dezelfde clients (geen wildgroei van clients meer)

just my 2 cents >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter een paar projecten(lees +/-15) die ook wat opleveren dan tig projecten. Waarvan een groot gedeelte slecht of zeer slecht wordt onder houden.

Maar men mag zelf een project starten. Ben op dit moment erg tegen BOINC. dus draai alleen "normale" projecten nog maar.

Ik kijk nu al uit naar de reacties hier op deze topic. 8)

*
It can be quite difficult to get Grid users to openly discuss what they're doing -- some won't discuss it at all --
*

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 12:17 . Reden: koude koffie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaD1909
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2023

MrMaD1909

Ik graas alles @ NGS

Zal het niet zo gaan dat het kaf zich vanzelf van het koren scheidt? "Slechte" DC doelen zijn er IMHO niet, maar de uitvoering en ontwikkeling van client en rekenresultaten zal uiteindelijk bepalend zijn welke projecten de tand des tijds doorstaan. Ik denk dat de buzz die rondgaat van de projecten nu veel belangrijker is dan de hoeveelheid projecten. Als ik me realiseer dat DPC een grote speler is in DC land en we met elkaar misschien 10.000/15.000 pc's vertegenwoordigen, dan is elke vorm van ruchtbaarheid aan DC welkom.

PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47
Dat is bij DPC toch een bekend probleem, dat we veel goede projecten hebben maar daardoor relatief gezien weinig members op hebben voor een lange tijd. Je moet als team meer focussen op een klein aantal, waardoor je op die projecten veel succesvoller kunt zijn.

En ik denk dat je dit ook door kan trekken wereldwijd, veel projecten (de ene duurt wat langer dan de ander) waardoor het moeilijk is om een keuze te maken. En zolang mensen vrije keuze hebben, wat betreft het uitkiezen van een project, blijf je dit houden.

Daarbij komt ook nog dat je vaak maar 1 project tegelijk kunt draaien, met boinc kun je wel gemakkelijk switchen tussen een aantal projecten. Dit distributed gedoe bestaat al een poos en er zijn al veel projecten geweest. Dus ook veel mensen die veel dingen hebben ervaren, ze zouden dat eens moeten combineren. Anders blijft je alleen maar van die eilandjes houden en dat is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Qua keuze is het denk ik een voordeel is dat er voor een ieder wat wils is. Iedereen kan zelf beslissen waar hij/zij aan mee gaat doen. Ik snap de achterliggende gedachte dat het qua teamgedachte niet slim is, maar je doet het natuurlijk voor het resultaat wat een project oplevert. Als je de enige DPC-er bent wordt het natuurlijk wel wat eenzaam

Technisch gezien beginnen steeds meer projecten met Boinc mee te draaien of te experimenteren. Rosetta is daarvan een daverend goed voorbeeld met veel steun...

En zoals eerder is geschreven, de betere projecten met goede support en een stabiele client, krijgen vanzelf meer aandacht. Mensen die bijvoorbeeld Majestic draaien [zoek even hier op GoT], en worden afgezeikt door de projectleider, gaan toch niet lang dat project draaien. David Baker is dan toch een beter voorbeeld

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:12

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Dit fenomeen is naar mijn mening voornamelijk de schuld van het Boinc platform. Dit platform neemt een grote drempel weg waardoor het relatief een stuk eenvoudiger is om een projectje op te starten.
Met als gevolg dat de verschillende projecten ook als paddestoelen in het bos uit de grond schieten.

Ik ben het met de stelling eens dat er teveel projecten zijn. Zelf zie ik alle mails langskomen van projecten die op projects at wdo worden geregistreerd en dat beginnen er behoorlijk veel te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 00:00
Het is natuurlijk wel zo dat je dan een versnippering krijgt van resources, maar langs de andere kant, wie moet er dan beslissen tot welke DC projecten we ons moeten beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelde de vraag al bij WCG, zonder enige reactie of de net gestarte HPF2 (focus op malaria) tegelijk met Malarienet een toeval, een overlap, of geco-ordineerd is. Er is veel concurrentie voor grants en project awards en de 'not invented here' nijd in de medische wereld.

Dat BOINC verhaal van het gemak waarmee geswitched wordt......het is eigenlijk te zot als je sommige sigs ziet die aan 10 / 15 projecten werken of hebben gewerkt en roteren......willen overal meedoen......toch het lijkt in het voordeel van hoe DPC inelkaar steekt.....een stampede is zo georganiseerd en uiteindelijk gaat het toch om het maximaal aantal idle ticks aan 'de grid' te koppelen...naar mijn smaak, Seti eruit (excuse me) en elke medisch project daar voor in de plaats zou al een massieve versterking zijn......die aliens lopen niet weg......ze zijn er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:20:
Stelde de vraag al bij WCG, zonder enige reactie of de net gestarte HPF2 (focus op malaria) tegelijk met Malarienet een toeval, een overlap, of geco-ordineerd is. Er is veel concurrentie voor grants en project awards en de 'not invented here' nijd in de medische wereld.

Dat BOINC verhaal van het gemak waarmee geswitched wordt......het is eigenlijk te zot als je sommige sigs ziet die aan 10 / 15 projecten werken of hebben gewerkt en roteren......willen overal meedoen......toch het lijkt in het voordeel van hoe DPC inelkaar steekt.....een stampede is zo georganiseerd en uiteindelijk gaat het toch om het maximaal aantal idle ticks aan 'de grid' te koppelen...naar mijn smaak, Seti eruit (excuse me) en elke medisch project daar voor in de plaats zou al een massieve versterking zijn......die aliens lopen niet weg......ze zijn er al.
Als de punten bij DPC blijven maakt dat toch niet uit of je switched naar een ander project? Het gaat toch ook om de wetenschap, het plezier wat je er zelf aan hebt en je persoonlijke interesses? Bij Rosetta is dat het voorspellen van een computermodel, bij SETI is het radio data analyseren [zij het wat oudere data...].

Mijn interesses liggen onder andere in de ruimte, mede door mijn kleine bijdrage zorgt ervoor dat we gezamelijk toch nog een redelijke output hebben....en het project wordt er ook beter van.... En dat ik af en toe naar Rosetta switch is omdat [a] SETI even niet werkt en [B] ik DPC ook graag verder wil helpen. Mijn PC draaien toch wel.

Einde van mijn internettijd...ik moet weer naar mijn eigen werk PC...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Goeie reminder: ik kan mijn compu's ook nog nuttig werk laten doen in hun idle time, dat is zo'n 90% van de dag :X

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Na in de beginjaren voornamenlijk op RC5 gedraaid te hebben vind ik persoonlijk de kleinere projecten leuker om te draaien aangezien je daar gemakkelijker verschil kan betekenen. Ik vind daarnaast nieuwe projecten vaak een leuke uitdaging om te kijken wat het is en hoe anderen daarop draaien.

Uiteraard is het moeilijk voor DPC om als DPC in elk project eerste te staan (wat we eigenlijk wel zouden willen), we lopen nu aan tegen bijvoorbeeld het probleem wat TA destijds bij RC5 had dat zij hun power over diverse projecten verdeelden ipv op 1 project draaien. Bij een aantal projecten kan je goed zien wat zo'n team kan doen als alle power op 1 project staat.

Het is nu eenmaal zo dat distributed computing voor een hele hoop projecten goed van pas komt, en met de komst van Boinc is het nu eenmaal gemakkelijker geworden om zo'n project op te starten, iets wat volgens mij ook de gedachte achter Boinc was. De groei van projecten op zich valt niet tegen te houden, het is jammer dat de kracht versnipperd raakt, maar elk project heeft zo zijn eigen bestaansrecht, en ik vind dat je iedereen de keuze moet geven om een eigen project uit te kunnen zoeken. Er zijn momenteel al meer projecten waar DPC aan mee doet dan dat er hier op /5 middels DPCH's gepromoot worden, en ik denk niet dat dat snel minder zal worden.

Om terug te komen op de stelling: minder projecten is beter voor de hele distributed wereld ??
Minder projecten is beter voor de projecten die dan over blijven, ik denk juist dat meer projecten uiteindelijk ten goede komt van de projecten die duidelijkheid geven, duidelijke betrokkenheid van de projectleiding tonen en goede software en ondersteuning geven, omdat deze projecten dan meer animo van de mensen krijgen. Een goed ondersteund project met resultaten maakt het volgens mij leuker om dit project te draaien, kijk bijvoorbeeld maar naar Rosetta wat ondertussen een erg populair Boinc project geworden is. Antwoord op de stelling is volgens mij dus op dit moment nee :)
Ramzzz schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:30:
Goeie reminder: ik kan mijn compu's ook nog nuttig werk laten doen in hun idle time, dat is zo'n 90% van de dag :X
Ik zou zeggen kies maar snel een leuk project :)

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ik ben er dus zo één die aan van alles meedoet. :) Het BOINC platform is daar dan ook ideaal voor.
Het valt mij juist op, dat op al die projecten DPC erg laag staat. Als een nieuw project gelanceerd wordt, dan start DPC als middenmoter, maar door gebrek aan support van mede DPC-ers zakt DPC na verloop van tijd weg uit de ranglijsten. DPC zou het aan zijn stand verplicht moeten zijn om toch in de top 20 terug te komen.

Af en toe is er op /5 iemand die zich op de borst klopt omdat DPC zo goed is in R@h. De meeste andere teams hebben echter maar weinig aandacht voor dat project.
Ter illustratie: Het project S@h is bijvoorbeeld al 13 keer zo groot als R@H en Predictor@H is bijna even groot, maar bij DPC verschilt het een factor 112! (bron1/bron2).

Die nieuwe projecten zijn ook niet slechter dan een Rosetta. Een project als het zojuist gestartte TANPAKU vouwt ook eiwitten voor de wetenschap :) . Maar DPC-ers blijven graag hangen bij het project waarmee ze ooit gestart zijn, of waar hun subteam actief in is (Zal wel kuddegedrag zijn :) ). Voor de kleine grazer kunnen de kleine projecten echter veel interessanter zijn: De competitie voor een plaats in de top 10 is toch heel wat anders, dan wanneer je strijdt om plaats 578... :P .

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crack schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:07:
DPC zou het aan zijn stand verplicht moeten zijn om toch in de top 20 terug te komen.

De competitie voor een plaats in de top 10 is toch heel wat anders, dan wanneer je strijdt om plaats 578... :P .
ik heb even en paar dingen uit de quote gepakt
kijk als iedereen op nieuwe projecten springt is het niet gek als we niet in de top 20 staan, omdat we gewoon te weinig mensen hebben om overal goed te kunnen scoren.

ik doe ook mee aan rosetta en sta daar als eenmansteam op plekkie 47, mijn andere project is Ufluids en daar sta ik op plekkie 3 omdat daar weinig mensen meedoen.

persoonlijk vind ik het leuker als er meer mensen op het project zitten, want je hebt dan wat meer competitie en meer actieve deelnemers op /5.

ik ga dus niet als een gek hoppen tussen alle projekten want je presteert nergens goed dan.

@ TSC stage 1 heb ik twee jaar meegedaan en plekkie 8 was van mij, dat had ik dus niet gehaald als ik meerdere projekten had gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:46:
kijk als iedereen op nieuwe projecten springt is het niet gek als we niet in de top 20 staan
Aan de meeste van die projecten doen nog geen 10 man mee, maar als je de stats van die projecten eens bekijkt zal je moeten concluderen, dat alle bekende teams er staan behalve DPC. (ja, op plaats 100 of zo :P )
.
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:46:
[...] je presteert nergens goed dan.
Bij een stuk of 10 projecten sta ik in de top 3 en wereldwijd in de top 500.
Het werkt niet helemaal perfect, maar BOINC kent cobblestones toe voor de bestede tijd. Daarvan bestaan ook gecombineerde stats Omdat je aan meerdere projecten deelneemt, wordt de uitslag betrouwbaarder. Door die gecombineerde stats in de gaten te houden kan je je toch meten met andere DPC-ers.
Er is op /5 al eens een vraag gesteld of het plaatsen van die gecombineerde stats misschien een idee was. Daar werd door een aantal personen (die slecht op één BOINC-project actief waren) echter nogal negatief op gereageerd.

@ FreezeXJ hieronder: WhatPulse is geen DPC project, maar door GOT in ons forum ondergebracht ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Crack op 20-07-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eigenlijk zouden we als DPC algemeen moeten beslissen niet aan projecten mee te doen / geen naamsteun verlenen aan projecten waar maar een paar members in geïnteresseerd zijn... Op die manier houden we onze naam in de top-10, maar of die leden en de projecten daar nou zo gelukkig mee zijn? We kunnen wel besluiten te focussen op bepaalde projecten (R@H, Seti, UD-Grid) en de rest tot 2e klasse competitie te degraderen.
[klein editje, ik was niet helemaal wakker toen ik WhatPulse toevoegde...ik doe er zelf niet aan mee, dus tja...]

[ Voor 14% gewijzigd door FreezeXJ op 21-07-2006 13:54 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Ik vind we dat er de laatste tijd wel veel projecten bijkomen. Het lijkt soms wel dat elke uni en medisch iets een eigen DC project moet hebben. Ze kunnen beter lijkt mij de handen in een slaan en samen met een aantal projecten opzetten en de resultaten delen.

Er zal door de mensen die meedoen met DC uiteindelijk een schifting gemaakt worden aan welke projecten ze meedoen. Dit bepalen ze natuurlijk aan het soort project, hoe het project georganiseerd is, wat voor clients er zijn en natuurlijk ook de informatie die vanuit de projectleiding word gegeven.
FreezeXJ schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:27:
Eigenlijk zouden we als DPC algemeen moeten beslissen niet aan projecten mee te doen / geen naamsteun verlenen aan projecten waar maar een paar members in geïnteresseerd zijn... Op die manier houden we onze naam in de top-10, maar of die leden en de projecten daar nou zo gelukkig mee zijn? We kunnen wel besluiten te focussen op bepaalde projecten (R@H, Seti, WhatPulse) en de rest tot 2e klasse competitie te degraderen.
Ik ben het hier niet mee eens. We hebben een lange tijd een maxium gehad van 10 projecten en hebben dit nu vrijgegeven. Projecten moeten aan een aantal voorwaarden voldoen en kunnen de stats posten.

Zolang een project voldoet aan de voorwaarden die wij stellen. (zijn er niet veel) Zie ik het probleem niet dat daar een team word opgericht dat DPC heet. Als mensen graag onder de naam DPC willen meedoen zie ik dat probleem niet.

Het focussen op bepaalde projecten wil ik niet gewongen gaan doen. Als mensen beslissen of ze met zijn allen willen richten op een aantal projecten moeten ze dat vooral doen. Voor mij gevoel zijn der geen verschillende klassen in projecten.

offtopic:
Whatpulse is geen DC project. Het maakt niet gebruik van de idle time van de processor. Het telt toetsaanslagen en muisklikken. Maar daarom ishet wel leuk om er aan mee te doen, ik doe zelf ook mee :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om ff op iisschots te reageren,

het lijkt me wel een idee, om te sturen/adviseren waar de DPC power heen gaat, mensen zijn natuurlijk niet verplicht hier aan mee te doen. Ala stampede maar dan dus continue, de ene keer project x en daarna project z (met een vooraf ingestelde interval bijv 2 of 3 maand) etc etc etc tot alle door dpc erkende projecten geweest zijn en zo weer overnieuw beginnen met de cirkel. Dit zou de dpc kracht echt verdelen over alle projecten.
offtopic:
WhatPulse is idd leuk, ik doe ook mee en sta 63e :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:15

jeroenathome

Een regel tekst

Zoals Black piet schreef, als je wordt afgezeken door de beheerder dan gaat de lol van zo'n project er snel vanaf en gaat het project vanzelf ten onder.

Door het beperken van projecten kan het ook zijn dat er een goed project niet wordt gestart en we ons dan afvragen, waarom er niets gebeurt tegen bijv. AIDS.

Het BOINC programma is juist bedoeld om zoveel mogelijk projecten te ondersteunen, zodat als er op jouw favoriete project even niks te doen valt je kunt overschakelen naar een ander project, wat dan een licht opleveing geeft op dat project.

@intelligence: Dat is een goed voorstel. _/-\o_ Nu wordt er alleen op projecten gestemd waar de meeste mensen op zitten. Tijdens de stemronde van de laatste stampede waren er ook genoeg die stemden op een project en dan niet meededen omdat het niet hun project was. :(
Ramzzz schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:30:
Jij bent zeker een ambtenaar :O . In de andere 10% speel je natuurlijk Patience. Ik kan je vertellen Patience belast de proccesor echt niet voor de volle 100% dus zelfs dan heb je een output. _/-\o_

Ik kon deze opmerking niet voor mezelf houden helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroenathome op 21-07-2006 20:19 . Reden: Even nog wat extra commentaar ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
jeroenathome schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:15:
[...]

Jij bent zeker een ambtenaar :O . In de andere 10% speel je natuurlijk Patience. Ik kan je vertellen Patience belast de proccesor echt niet voor de volle 100% dus zelfs dan heb je een output. _/-\o_

Ik kon deze opmerking niet voor mezelf houden helaas.
Beetje jammer !!!

zeker als je bedenkt dat de mods hier ook ambtenaren zijn >:)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:53:
Om ff op iisschots te reageren,

het lijkt me wel een idee, om te sturen/adviseren waar de DPC power heen gaat, mensen zijn natuurlijk niet verplicht hier aan mee te doen. Ala stampede maar dan dus continue, de ene keer project x en daarna project z (met een vooraf ingestelde interval bijv 2 of 3 maand) etc etc etc tot alle door dpc erkende projecten geweest zijn en zo weer overnieuw beginnen met de cirkel. Dit zou de dpc kracht echt verdelen over alle projecten.
offtopic:
WhatPulse is idd leuk, ik doe ook mee en sta 63e :P
Ik denk dat het sturen van mensen naar een projecten niet de beste oplossing is. Het is altijd zo geweest dat iedereen uit een ruim aanbod zelf een keuze kan maken welk project het beste bij hem past zonder dat iemand in een richting geduwd wordt. Misschien is het wel een idee om steeds een project "Project van de Maand/Week" te maken om zo extra aandacht erop te vestigen. Maar dan nog is het de vraag hoe je dat voor elkaar wil krijgen. Misschien dat we dit via WDO meer kunnen doen.

* archetta laat het eerst nog eens bezinken.. het is veels te warm/laat om hier teveel over na te denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

laat mij lekker zelf beslissen waaraan ik meedoe :7

Maar suggesties zijn welkom, dus als iemand een projekt weet (met een goed doel (medisch ofzo)), waar cheaten zo goed als onmogelijk is, hoor ik dat graag.
Overigens doe ik nu Rosetta, na de stampede blijven hangen, dit omdat FaD ermee gestopt is.

[ Voor 6% gewijzigd door OldButNotSoWise op 22-07-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
jeroenathome schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:15:
Door het beperken van projecten kan het ook zijn dat er een goed project niet wordt gestart en we ons dan afvragen, waarom er niets gebeurt tegen bijv. AIDS.
Uhm, sinds November 2005 is er het FightAIDS@Home project aan de gang bij World Community Grid, dus er is zeker een project voor AIDS om maar een voorbeeld te noemen.

Het is overigens niet de bedoeling om hier reclame te maken voor WCG, da's niet helemaal het goeie topic dacht ik.

Verder lijkt het me niks om om de paar maanden van project te wisselen, afgezien van het feit dat ikzelf duidelijk voor WCG heb gekozen, is het voor mij gewoon onmogelijk om telkens mijn computers te gaan voorzien van een andere client en/of project. Sommige computers kan ik nu eenmaal moeilijk bereiken en ik denk dat dat niet alleen voor mij geldt.

Op zich heb ik niets tegen de hoeveelheid projecten, soms kan ik de zin van het "zoveelste" project met ongeveer hetzelfde doel niet zo zien, maar ach, ieder heeft recht op zijn eigen stekkie.

/me Priens excuseert zich bij voorbaat voor eventuele spelfouten, ik heb de nodige biertjes achter de kiezen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik doe mee op een beperkt aantal projecten. Je kunt nu eenmaal niet in die hele waslijst van Boinc-draaiende-DC-projecten meedoen. Ook niet als Team. Ik denk dat DPC op dit moment aardig draait op diverse projecten. Beter top-3 in diverse projecten (SoB, OGR, RC5, Rosetta, TSC, D2OL, enz) dan top-10 of top-20 in alle projecten die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Het geforceerd switchen van projecten zie ik ook niet zitten. Iedereen moet vooral doen, waarin men zich het meeste thuis voelt.
Onderstaande grafiek laat echter zien dat DPC op 't BOINC-platform toch wel erg eenzijdig bezig is:
Afbeeldingslocatie: http://www.boincstats.com/charts/chart_uk_bo_object_pietotalcredits_teams_38.gif
Meer spreiding betekent dat er meer competitie met andere teams ontstaat. Het consolideren van een 3e plaats op een project is mooi, maar als er geen uitzicht is op plaats 2 en nr. 4 geen bedreiging vormt, wat is dan nog de uitdaging :?

Het gaat mij er vooral om, dat men ook eens notie neemt van een ander project. Er zitten betere maar ook slechte projecten tussen. Een schifting van die projecten ontstaat vanzelf.
Het idee om periodiek een DC-project op WDO uit te lichten lijkt me dan ook een strak plan.
Voor de nieuwswaarde moet het dan wel gaan om de minder bekende projecten, of bijvoorbeeld de verschillen tussen gelijksoortige projecten. Een RC5 of Rosetta kennen we zo langzamerhand wel. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Crack op 22-07-2006 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
Rosetta heeft natuurlijk wel een flinke boost gekregen door de stampede.

Als we kleine projecten extra aandacht gaan geven moeten we alleen oppassen dat we niet te verdeeld worden als DPC, maar dat hebben al meer mensen aangegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 09:43
Mag ik als buitenstaander ook even? :)
DC zit nog altijd in de lift, hoe meer projecten, hoe meer diversiteit, hoe meer mensen geinteresseerd raken. Je kan het pessimistisch bekijken als versnippering, maar dan ga je eigenlijk uit van een statisch aantal beschikbare resources. Ik noem het een verrijking! Ik vind DC fantastisch, en besteed er nog altijd behoorlijk wat tijd aan. Nieuwe projecten uittesten, en de projectleiding wat resources geven zodat ze hun project kunnen testen of bijstellen (of soms zelfs afvoeren), dat is toch schitterend? Hoe wil je innovaties bevorderen als je je resources steevast uitsluitend aan gevestigde waardes doneert?

Wat BOINC betreft wordt DPC zo langzaamaan wel een monocultuur. Enkel de project-specifieke teams (de seti-ers, de einstein groepen, ...) vertonen soms gelijkaardige eigenschappen. Maar voor een groot DC team als DPC is het patroon toch eerder uniek.

Persoonlijk vind ik het ergens eigenaardig dat DPC wel discussieert over de veelheid aan DC projecten, maar zelf amper op het terrein aktief is. Elk project (ook Rosetta, ook Seti) is ooit klein begonnen. Hebben nieuwe projecten volgens jullie dan gewoon pech dat ze het zonder DPC moeten stellen? Oh ik weet 't wel, als er voldoende interesse is, en iemand maakt stats, dan heb je 'n nieuw DPC project. Maar misschien knelt daar het schoentje? Die dag of week stats. Blijkbaar moeten die er zijn voor een DC project kans maakt op ruimere interesse binnen DPC? Dit terwijl er tig stats te vinden zijn, er zijn haast meer stats dan DC projecten!

Iets minder conservatisme zou DPC echt wel ten goede komen !!
Voor de slechte verstaanders die alles wat ik schrijf al jaren lezen met een lasbril: ik doel op het DPC publiek ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:18
Er zijn dan misschien wel veel projecten, maar ik denk dat dit best goed is. Er is zo altijd een groep projecten die je aanspreekt en in mijn geval is het zo dat 1 specifiek project me overtuigd heeft mee te doen. Is dit afgelopen dan ga ik verder met een ander project. Ik zou echter niet begonnen zijn als dit specifieke project er niet was. Je kunt door de hoeveelheid projecten zelf kiezen wat je wilt doen, 1 project, meerdere projecten of afwisselend 1 project en dan weer een ander te doen. Je trekt dus door het brede scala aan projecten ook een breder publiek aan.

het moet natuurlijk wel nog rendabel zijn om mee te doen aan een project,1 of 2 man bijv. heeft geen weinig zin.(voor DPC)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of er teveel distributed-projecten zijn?

Ligt eraan van welk doel of streven je vanuit gaat .... waar staat DPC eigenlijk voor (behalve Dutch Power Cows, offcourse)? Het zal wel ergens in de FAQ staan, maar bepaalt dat niet mede het antwoord op de vraag van dit topic?
Crack schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 06:04:
Het gaat mij er vooral om, dat men ook eens notie neemt van een ander project. Er zitten betere maar ook slechte projecten tussen.
Eigenlijk begrijp ik niet hoe je dit zo kan zeggen. Wat jij als een slecht project ervaart kan voor mij het project zijn (hoe goed of minder goed de organisatie daarachter ook is). Het doel kan zo aanspreken dat je zelfs wanneer DPC zich daarvan terug zou trekken je er nog mee door zal of willen gaan.

My 2 cts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik ben sinds november al bezig aan mijn (even tellen). Rosetta, OGR, SoB, TSC, D2OL... 5e project bezig :) Heb in die tijd voor ik echt een project koos ook nog even getest met Predictor, Seti, Einstein, LHC en Climate Prediction. Nu switch ik af en toe een keer tussen die 5. Maar mocht er nog een cool project bijkomen wat me leuk lijkt, of een actie op een ander project (bijv Stampede, MF, enz) dan ben ik van de partij :)

Dus heb je aanbevelingen: let it come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Laatst online: 21-05-2024
ColdRain schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:10:
Mag ik als buitenstaander ook even? :)
DC zit nog altijd in de lift, hoe meer projecten, hoe meer diversiteit, hoe meer mensen geinteresseerd raken. Je kan het pessimistisch bekijken als versnippering, maar dan ga je eigenlijk uit van een statisch aantal beschikbare resources. Ik noem het een verrijking!
Ik voeg hier nog even aan toe: zijn er teveel tv stations op de digitale TV-kabel? Jaaa natuurlijk! Maar er zit voor ieder wat wils bij en als een bestuur beslist dat het de moeite is om voor 100.000 kijkers in de week voort te blijven doen ...
Lijkt me hetzelfde als bij DC-projecten.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Ik las hier iets over een soort project van de maand. Met daarover een soort informatie van het project, dat het inhoud, hoe het werkt, hoe wij als DPC het doen enzo.

Dat vind ik eigenlijk wel een leuk idee. Wanneer mensen daar leuke stukjes voor willen schrijven is dat zeker mogelijk, er is ruimte voor in het content forum op FDO en er is altijd wel iemand die het online kan zetten op WDO of jijzelf op GoT.

Dus als er mensen zijn die dat verder willen uitwerken graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Een project van de maand klinkt mij ook goed in de oren !

Ook zie ik wel veel in 1 standaard client waarin je heel flexibel kunt opgeven hoe & aan welke projecten je wilt meedoen. Bijvoorbeeld middels een config-Url, zodat centrale configuratie mogelijk is ... dat maakt de team-play ook makkelijker.

Ik wil best m'n idle CPU-time aan een goed doel besteden (doe ik dus ook), maar welk doel op welk moment vind ik iets minder belangrijk; dus een centrale dagelijkse DPC-config zou ik wel zien zitten ... en is nog goed voor de DPC stats ook :z

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Laatst online: 21-05-2024
iisschots schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:54:
Ik las hier iets over een soort project van de maand. Met daarover een soort informatie van het project, dat het inhoud, hoe het werkt, hoe wij als DPC het doen enzo.

Dat vind ik eigenlijk wel een leuk idee. Wanneer mensen daar leuke stukjes voor willen schrijven is dat zeker mogelijk, er is ruimte voor in het content forum op FDO en er is altijd wel iemand die het online kan zetten op WDO of jijzelf op GoT.

Is dat dan niet zoiets als een stampede? De periode komt overeen, één project krijgt net iets meer aandacht ...

Al keur ik het idee van een project dat in de schijnwerpers gezet wordt niet af, maar ik denk dan eerder aan een lente, zomer, herfst en winterproject (ik zeg maar wat :p ). Dan hoeven de mensen ook minder stukjes in te brengen (12 stukjes per jaar, al dan niet actieve projecten ....).

Ik blaat maar wat.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ben zo brutaal geweest niet alles te lezen, dus als er iets dubbel wordt gezegd, my bad.

Ik heb laatst al een keer geroepen in een van DPCH's dat de interesse weg begint te zakken, in ieder geval bij RC5-72. Dat project duurt zoals het er nu uit ziet gewoon te lang. Het is ook een beetje een vaag idee. Als ik niet vroegtijdig kom te overlijden, en over ongeveer 50 jaar een natuurlijke dood sterf, is de kans groot dat ik het eind van het project niet mee maak. Waar doe je het dan voor?!?

Ik begin dus zelf erg te neigen naar een Folding of Rosetta project, en ga mijn koetjes waarschijnlijk overzetten naar een mijns inziens beter alternatief, waar je je medemens nog mee kunt helpen ook.
Hiermee kom je op het punt waar Pim. het over heeft. Welke kies je dan?
Het zijn er nu inderdaad zo megaveel, dat ik op dit moment nog zoiets heb van: Laat maar, blijf wel RC5 doen. Het zou inderdaad wel erg grappig zijn om met een hele club hier, om de zoveel tijd te switchen van project, en kijken wat men het leukst vind.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisschots schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:54:

Wij spreken elkaar nog op IRC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

BredeP schreef op maandag 24 juli 2006 @ 08:38:
Het zou inderdaad wel erg grappig zijn om met een hele club hier, om de zoveel tijd te switchen van project, en kijken wat men het leukst vind.
Dit doet mij ergens aan denken! :Y)

Team Switch verhuist elke de zes tot acht weken de gehele veestapel naar andere weiden, en ik moet zeggen dat het dan wel heel handig is als er heel veel projecten beschikbaar zijn, anders val je binnen het jaar al in herhalingen. Wat ons betreft: hoe meer hoe beter! :P

Maar ja, ik snap ook wel dat wij niet echt representatief zijn voor de DC-gemeenschap, veel mensen kiezen bewust een doel dat ze aanspreekt, en doen niet alleen voor de stats, maar ook voor de wetenschap mee. Dan wordt de keuze natuurlijk wel ingewikkeld. Ga maar eens zoeken in de lijst naar een project met voor jou relevant wetenschappelijk doel naar een project wat je het komende jaar wil gaan doen. Daar is haast niet meer uit te komen! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Laatst online: 27-08 09:43
Een nauwkeurig bijgehouden lijst van Boinc projecten: http://users.telenet.be/boinc/
Mss hebben jullie er ook wel iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:12:
[...]

Wij spreken elkaar nog op IRC :P
is goed, ben de komende tijd niet veel online, zeker met dit mooie weer. Als je een mailtje stuurt kunnen we even een tijd afspreken :)

Pagina: 1