Toon posts:

A8N-Sli Deluxe boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zopas een nieuwe pc samengesteld maar hij wil niet booten. Als ik spanning aanzet gaat het lichtje van het mobo groen branden, maar als ik dan op de power-button druk gebeurt er totaal niks.
Niks wil zeggen, geen fan, hdd, voeding begint te draaien. Hoor ook geen piepjes. Het scherm springt ook niet aan. Heb de faq van dit forum al doorgrondig nagelezen en gechecked maar niks in teruggevonden dat eventueel zou werken. Weet dat er al topics geweest zijn over dit mobo mr dat heeft me ook niet kunnen helpen.

-> Het powerkabeltje is juist aangesloten. Heb het al eens gewisseld van plaats met het
resetkabeltje maar dit geeft ook niks.
-> Heb ook al met een schroevendraaier contact proberen te maken, geeft niks.
-> De voeding werkt, is getest op andere pc. Is correct aangesloten.
-> Geheugen is nieuw en is ok. Is correct aangesloten.
-> Cpu is ook nieuw en is ok. Is correct aangesloten.
-> Zit een nieuw graka op en bolt op andere pc. Is correct aangesloten.
-> Het jumperke van de cmos zit er ook goed op.

Systeem:
Asus A8N-Sli Deluxe
Amd 3500+ 64bit
Hiper Type R, 580W
Msi 7600 GT
2 x 1gig OCZ PLatinum
3 x hdd
1 x dvd-rw

Hopelijk kan iemand mij helpen want het tis beetje frustrerend. :?

Met vriendelijke groet

Verwijderd

Uit de kast halen, en proberen te starten op een anti-statische mat. Met een minimale config.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 09:11
Al buiten de kast getest? Zo sluit je uit dat het moederbord kortsluiting maakt met de case zelf, terwijl je dat zelf misschien niet ziet. Wel de busjes geplant tussen het mobo en de case? Zou vooral het eerste eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Busjes zijn juist gezet tussen kast en mobo, maar zal het mobo er eens uithalen en zo testen.
Zal u dadelijk weten te zeggen of het zo werkt.

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
Heb mobo er nu los uitliggen enkel voeding, cpu en geheugen zijn aangesloten.
Groen ledje gaat branden bij power, maar voor de rest start voeding niet als ik de schroevedraaier tegen de pinnekes houdt.

Mvg

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 09:11
Lijkt mij een mobo probleem, teminste je geeft niet aan dat hij gaat piepen, dus het mobo doet zowiezo niks. Je zou altijd nog een ander reepje geheugen kunnen proberen, maar denk toch dat het mobo niet meer leeft. De clear chmos jumper zit zeker weten goed? (lees het boekje na hoe hij moet zitten).

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

al met de jupmerinstellingen van de fsb gekloot? had ik bij mijn bord (wel asus, maar ander type) ook fout staan en wilde toen ook niet booten.

Insert vies grapje hier

Verwijderd

Dit kan je MoBo wel zijn ja.
Let erop dat het BIOS van de A8N-SLI Deluxe niet "piept".

Dit is een sprekende BIOS.
Sluit een koptelefoon aan en luister wat het "Asus vrouwtje" je verteld :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Mobo bleek dus defect te zijn, ben naar pcstore geweest.
Nu heb ik een nieuw mobo gekocht, daar getest en hij deed het.
Heb nu thuis mobo geinstalleerd, alles begint te draaien, krijg het begin scherm om te kiezen tussen post of via del nr de bios te gaan. Maar voor de rest boot hij niet. Mijn draadloos toetsenbord en muis doen het op de oude pc wel maar op de nieuwe blijkbaar ook niet.
Heb al geprobeerd opnieuw te connecten of met een toetsenbord en muis met draad maar ook geen succes.
Iemand enig idee?
-> Mobo deed het met geheugen, cpu, 1x hd en graka

Mvg

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 14:26
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 01:30:
Mobo bleek dus defect te zijn, ben naar pcstore geweest.
Nu heb ik een nieuw mobo gekocht, daar getest en hij deed het.
Heb nu thuis mobo geinstalleerd, alles begint te draaien, krijg het begin scherm om te kiezen tussen post of via del nr de bios te gaan. Maar voor de rest boot hij niet. Mijn draadloos toetsenbord en muis doen het op de oude pc wel maar op de nieuwe blijkbaar ook niet.
Heb al geprobeerd opnieuw te connecten of met een toetsenbord en muis met draad maar ook geen succes.
Iemand enig idee?
-> Mobo deed het met geheugen, cpu, 1x hd en graka

Mvg
Probeer eens 1 reep geheugen, op slot B1. Stel het geheugen voltage in op 2,80V

Omdat het kan...

Verwijderd

Topicstarter
Mmmz zeer raar, had eerst drie harde schijven aangesloten.
Nu heb ik enkel eentje op de voeding hangen en de rest afgekoppeld.
Nu gaat hij verder nr het bootmenu en geeft hij het volgende:
IDE Primary Master : None
IDE Primary Slave : None
IDE Secondar Master : None
IDE Secondar Slave : None

IDE Third Master : None
IDE Fourth Master: None

IDE Fifth Master : None
IDE Sixth Master: None

Floppy disk fail -> is normaal heb geen floppy aangekoppeld
Keyboard error or no keyboard present
CMOS checksum error - Defaults loaded
Warning Now system is in safe mode.
PLease rest overclocking features in the setup menu

---> Tis raar want die ene hd is juist aangekoppeld

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
Edit: Toetsenbord aangesloten en muis ook en nu werken ze.
Kan nu in de bios en zal daar eens zien naar eventueel herkenning hd.
Alles stond dus op autodetect.
Bij aankoppeling van twee hdd blijft hij bij het beginscherm zonder boot en doet het toetsenbord en muis het niet.
Bij aankoppeling van 1 hd geeft hij hetzelfde als hierboven, mr toetsenbord en muis werken dan wel.
Please help me.

Mvg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 02:30 ]

Verwijderd

Heb je de schijven wel op slave/master staan? Probeer 1 schijf (als master) aan te sluiten op IDE-0 (en dan laatste uitgang/ingang van je IDE kabel gebruiken) en zonodig op IDE-1
Als je in de bios zit: alles eerst op Default zetten. Gebruik trouwens ook een ander IDE kabeltje

Verwijderd

Hoe zit het met je dvd-drive ? Herkent hij deze wel ?
Het kan idd zoals hierboven gezegd is, aan je kabel liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Schijven staan op master en slave. Heb de laatste ingang van ide kabel aangesloten op de master, mr dan herkent hij enkel de dvdrom en blijft hij hangen op Verifying Pool Data.
Als ik de laatste ingang op de master laat zitten en de andere ingang op de slave verbind dan zegt hij system failure maar kan ik booten via cd van xp, als ik dan xp wil installeren geeft hij wel de master schijf weer om het daarop te installeren.
Wat moet ik doen, dat eens proberen?

Mvg

-> Dvd-drive wordt gewoon herkend

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 12:32 ]

Verwijderd

Hdd: op Primary master
DVD: op Secondary Master
allebei dus master
EN maar 1 schijf aansluiten

En controleer de jumpers op de HDD en de DVD goed. Je maakt als snel een fout met het plaatsen van Master/slave jumpertjes.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 12:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:26:
Uit de kast halen, en proberen te starten op een anti-statische mat. Met een minimale config.
Antistatische mat geleidt juist zodat er geen statische electriciteitsopbouw is.
Dus op een niet geleidende ondergrond (de mobodoos bijvoorbeeld).

Verwijderd

Topicstarter
1 hd gebruikt als master en alle jumpers stonden goed, dvd wordt erkend als secondary master maar de hd wordt nie herkend. En opnieuw verifying pool data en daar stopt het.

Verwijderd

heb je ook een andere HD gebruikt? En kan je zeggen wat voor HDD het is? Type, merk, SATA?
En heb je al de kabel van de DVD (die het dus wel goed doet) gebruikt op de HDD?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 12:50 ]

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
edit:
niet goed gelezen

[ Voor 88% gewijzigd door mmedia op 21-07-2006 12:51 ]

Verwijderd

Je kunt ook nog de "Cable select" optie eens proberen.
Sluit je schijf dan wel aan op het eerste stekkertje van je IDE kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmz heb even in de bios gekeken, daar herkend hij al de hd's en staan ze juist aangegeven.
Het enige probleem is dat hij niet boot maar zal eens een andere bootvolgorde aangeven en proberen te booten met xp-cd.

Mvg

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:55:
Mmmmz heb even in de bios gekeken, daar herkend hij al de hd's en staan ze juist aangegeven.
Het enige probleem is dat hij niet boot maar zal eens een andere bootvolgorde aangeven en proberen te booten met xp-cd.

Mvg
En je bios geeft ook geen piepcode ?
Heb je de speechreporter uitgezet in je Bios ?

Verwijderd

Probeer je te booten met je oude Windows? Dat gaat niet lukken he. Als je een nieuw moederbord hebt, dan moet je ook opnieuw Windows installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Bios geeft geen piepcode omdat er geen speakertje in de kast zit.
Speechreporter is dat gelijk aan Halt On -> All Errors, zo staat het momenteel.

Mvg

Info Hd:
Maxtor 6L060J3
Western Digital WD1200JB
Western Digital WD3200KS

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:02:
Probeer je te booten met je oude Windows? Dat gaat niet lukken he. Als je een nieuw moederbord hebt, dan moet je ook opnieuw Windows installeren.
En zoals ik al eerder zei:
heb je de kabeltjes al verwisseld?
probeer je de oude windows te gebruiken?
heb je met 1 hdd geboot?
heb je bios al een keer op default gezet (altijd gelijk eerste keer doen als je een nieuw moederbord hebt en als je de bios hebt geupdate)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 13:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:13:
Bios geeft geen piepcode omdat er geen speakertje in de kast zit.
Speechreporter is dat gelijk aan Halt On -> All Errors, zo staat het momenteel.

Mvg

Info Hd:
Maxtor 6L060J3
Western Digital WD1200JB
Western Digital WD3200KS
Speechreporter is de aardige vrouwenstem die je verteld wat voor probleem je mogelijk hebt tijdens het booten.
Dit vervangt de piepcode van je BIOS.
Ik weet zo niet uit mn hoofd waar deze functie zit in het bios.

Als ik jou was, dan had ik "Halt On" op "None" gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Heb op voorhand xp op die master hd geinstalleerd, das miss het probleem van alles. Zal eens eerst proberen xp opnieuw erop te gooien met nieuwe pc.

Mvg

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:20:
Heb op voorhand xp op die master hd geinstalleerd, das miss het probleem van alles. Zal eens eerst proberen xp opnieuw erop te gooien met nieuwe pc.

Mvg
......
Ja dat lukt dus niet. Als je dat eerder had vermeld, waren we veel sneller klaar geweest.
Als je opnieuw Windows erop gaat gooien, doe het dan op een lege, geformateerde schijf (en niet kopieren over de oude windows heen- ook als ie net nieuw geinstalleerd is) dan weet je in ieder geval zeker dat dat goed is.
En betreffende het niet detecteren van je schijven: ik zie dat je 1 of meerdere SATA schijven hebt. Deze hoef je dus niet op master te zetten he (dat kan ook niet). Sommige SATA schijven worden ook niet altijd herkend de eerste keer dat je ze aansluit en de computer opstart. Eerst dan eventjes de bios in en eruit en dan opnieuw opstarten en dan zie je hem wrs wel in het lijstje staan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:26:
[...]

......
Ja dat lukt dus niet. Als je dat eerder had vermeld, waren we veel sneller klaar geweest.
Als je opnieuw Windows erop gaat gooien, doe het dan op een lege, geformateerde schijf (en niet kopieren over de oude windows heen- ook als ie net nieuw geinstalleerd is) dan weet je in ieder geval zeker dat dat goed is.
En betreffende het niet detecteren van je schijven: ik zie dat je 1 of meerdere SATA schijven hebt. Deze hoef je dus niet op master te zetten he (dat kan ook niet). Sommige SATA schijven worden ook niet altijd herkend de eerste keer dat je ze aansluit en de computer opstart. Eerst dan eventjes de bios in en eruit en dan opnieuw opstarten en dan zie je hem wrs wel in het lijstje staan.
Master hd is geformatteerd mr als hij alles bestanden van windows heeft geladen reboot hij maar blijft hij hangen bij het eerste scherm van post of bios selectie. Krijg er windows dus niet op geinstalleerd.

Op de sata-schijf heb ik geen jumperke zitten.

Verwijderd

ik heb niet alle reacties gelezen,
maar ik heb dit mobo ook vorige week besteld en bij mij gingen dus alleen de fannetjes draaien en verder nix.
Heb me suf gezocht waar het aan kon liggen en in mijn geval bleek de bios niet up to date te zijn en dus de helft van me hardware waaronder cpu en gfx dus niet ondersteund werden. Tenminste dat is wat mijn conclusie was. Of dit juist is weet ik nog niet aangezien ik het bord terug gestuurd heb, maar nog niet terug is. Ik zou als ik jou was eens kijken op de asus site wekle hardware vanaf welke bios support word, mocht je dat nog niet gedaan hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus alles op default gezet in bios dan herkende hij in het bootmenu wel de harde schijven.
Daarna geboot via windowsxp cd en windows op master geinstalleerd heb alles knn instellen tijdens de installatie, maar als ik dan pc hetstart blijft hij terug hangen bij Verifying DMI Pool Data.
Wat kan ik nu doen?

Mvg

Verwijderd

1 harde schijf aansluiten in plaats van 3 harde schijven, zoals ik al eerder zei, kabeltje verwisselen
of gebruik een andere hdd om windows op te zetten en kijk wat ie dan doet.

Je kan ook proberen nog memtest te draaien of een andere voeding te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu met 1 hd gewerkt en heb kunnen inloggen in xp.
Wat kan ik nu doen dat die andere hd's wel werken?

Verwijderd

Proberen 1 voor 1 aan te sluiten en goed kijken naar de jumpersettings.
Het zou gewoon goed moeten werken mits de schijven niet stuk zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:36:
Heb nu met 1 hd gewerkt en heb kunnen inloggen in xp.
Wat kan ik nu doen dat die andere hd's wel werken?
pfff eindelijk. Probeer de volgende keer iets sneller de adviezen van mensen hier op te volgen. Wij willen jou helpen, maar dan moet jij wel zelf ook wel iets doen...
Wat je kan doen is zoals de persoon boven mij zegt, de andere hdd's 1 voor 1 aansluiten en kijken wanneer het probleem zich voordoet. Dan kan je bijvoorbeeld kijken naar de jumpersettings, je kan de kabels vervangen, je kan alleen de secondary master gebruiken, of misschien is het wel je voeding. Misschien trekt je voeding de 3 hdd's niet.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 03:50
Ik heb dezelfde voeding met 5 HD's, deze voeding is zeker voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle hd's nu aangesloten en hij boot nr xp, het enige probleem is nu nog dat het veel te lang duurt vooraleer hij nr het laadscherm van xp gaat. Ik zie trouwens ook twee hd's in xp, maar die sata schijf vind ik niet terug in verkenner. Onder hardware staat hij er wel bij.

Mvg

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09-2025
Heb je al de juiste SATA drivers geinstalleerd vanaf een bootable floppy?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:28:
Heb alle hd's nu aangesloten en hij boot nr xp, het enige probleem is nu nog dat het veel te lang duurt vooraleer hij nr het laadscherm van xp gaat. Ik zie trouwens ook twee hd's in xp, maar die sata schijf vind ik niet terug in verkenner. Onder hardware staat hij er wel bij.

Mvg
Je moet de sata schijf nog goed formatteren waarschijnlijk....
Pagina: 1