Momenteel zijn we bezig met een Citrix Pilot (Presentation Server 4.0 - Enterprise). Binnen onze organisatie zijn er veel Webbased applicaties die Java vereisen. Alle applicaties zijn getest en werkend bevonden met Java versie 1.4.2.11.
Presentation Server heeft echter als requirement Java versie 1.4.2.06. Volgens de "MetaFrame Presentation Server 4.0 Installation Checklist" is deze Java versie nodig voor het juist functioneren van de:
Persoonlijk ben ik geen fan van het installeren van meerdere Java versies op dezelfde machines. Een alternatief kan zijn om Java versie 1.4.2.06 te installeren op een Metaframe Server, en Java versie 1.4.2.11 aan te bieden via een AIE. Dit heeft volgens mij echter wel weer consequenties op het gebied van performance.
Presentation Server heeft echter als requirement Java versie 1.4.2.06. Volgens de "MetaFrame Presentation Server 4.0 Installation Checklist" is deze Java versie nodig voor het juist functioneren van de:
- Management Console
- License Management Console
- Metaframe Presentation Server
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?Can users install MetaFrame XP and use the older JRE? Is there a way to tell the MetaFrame XP installation to not upgrade the JRE?
Yes, it is the Citrix Management Console that is using Java. Therefore, you can tell MetaFrame XP to not install the Citrix Management Console and use a workstation for the Citrix Management Console.
Is there anything other than the Citrix Management Console that will be affected by using the older JRE?
Nothing else is affected.
Persoonlijk ben ik geen fan van het installeren van meerdere Java versies op dezelfde machines. Een alternatief kan zijn om Java versie 1.4.2.06 te installeren op een Metaframe Server, en Java versie 1.4.2.11 aan te bieden via een AIE. Dit heeft volgens mij echter wel weer consequenties op het gebied van performance.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B