[DVD authoring] Slideshow foto-overzicht in menu.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Even voor de duidelijkheid. Ik heb twee vragen alleen de 2e paste niet in de topictitel :9 .

Wat moet ik dus doen: Ik heb van mijn werk de opdracht gekregen een dvd te maken met een hele lading kleine losse filmpjes en een boel foto's. Dit levert dus nogal een uitgebreide menustructuur op (alle albums en filmpjes moeten weer onder kopjes enz enz.) Dit gaat allemaal goed sinds ik DVD lab pro gebruik. Echt een superprogramma als de hele werking een beetje duidelijk wordt. Alleen nou zit ik met 1 groot probleem. Ik heb namelijk gewoon een slideshow gemaakt, dat gaat allemaal goed, alleen nu wil ik ook de mogelijkheid hebben om alle foto's in de slideshow als een thumbnails in een overzichtje te hebben zodat je gewoon door alle foto's kunt bladeren.
Ik heb me al helemaal rot gezocht, alleen NERGENS is ook maar iets van een guide te vinden over hoe dit zou moeten (site van dvd lab, doom9 enz enz). Dus ik begin me nu voorzichtig af te vragen of dit wel direct kan in DVD lab pro. :'(

Is er dan misschien een mogelijkheid om met een ander programma zo'n 'bladerstructuur' te maken en die te importeren in DVD lab pro. En dan niet in photoshop/DVD menu studio telkens een menu maken en dan alle foto's los in het menu slepen (het zijn er namelijk nogal veel).

Dat was vraag 1 voor zover...

Nu mijn 2e vraag:

In een andere dvd die ik ook voor mijn werk moet maken, moet ik een ongeveer zelfde structuur maken als hierboven. Alleen nu hoeft de dvd alleen maar af te spelen op een computer.
Het is de bedoeling dat er een menu opent met verschillende kopjes waaronder documentatie. Onder documentatie moeten dan enkele powerpoint en vooral word documentjes staan die geopend moeten worden als erop geklikt wordt. het zou daarna helemaal mooi zijn als dan ook nog de site van het bedrijf geopend zou kunnen worden (die dan ook op de dvd staat opgeslagen). Heeft er iemand een idee hoe ik dit mogelijk zou kunnen maken? Het moet nl wel een video-dvd blijven en geen data-dvd. Er moet nl wel een hele menustructuur komen en er moeten filmpjes afgespeeld kunnen worden.

Nou dit was het dan. geloof me...ik heb me helemaal rotgezocht, maar met deze twee dingen kwam ik echt niet verder. Alvast bedankt voor de hulp!

Edit: Hmm niemand die mij kan helpen? Is het anders ook niet mogelijk om een data dvd met menu te maken en daar alles in te verwerken. of met je per sé een video dvd hebben om een menu te kunnen maken...

[ Voor 6% gewijzigd door Clox op 21-07-2006 15:15 ]

Macbook Pro, 640 WD extern