Ik heb hier 2 pc's staan, beide met exact dezelfde hardware, nl.:
moederbord : asus P5LD2
geheugen: 2x 1 GB Kingston DDR2 (KVR400D2N3K2/1G)
Processor: Asus Gforce 7300
Het probleem is dat er dus per pc 2GB geheugen in zit, maar bij beide pc's maar 1024MB ziet. Dit is zowel in het bios als in windows.
Wat heb ik geprobeerd:
- Bios opdate: geen resultaat
- Geheugen in ander bankje: geen resultaat
- Geheugen in ander channel: geen resultaat
- 1 geheugen module gebruiken in plaats van 2: hij ziet 512MB in plaats van 1024
- memory test: kan geen fouten vinden, maar ziet ook hier maar 1024MB
- Got / Google search: geen resultaat
Helaas heb ik hier niet de mogelijkheid om het geheugen in een ander type moederbord te proberen.
Zie ik hier iets compleet over het hoofd, of hebben ze bij Kingston een fout gemaakt? Beide systemen draaien gewoon stabiel. Het lijkt me toch sterk dat ik 4 verkeerde geheugen modules heb gekregen, en er verder niemand dit probleem heeft....
moederbord : asus P5LD2
geheugen: 2x 1 GB Kingston DDR2 (KVR400D2N3K2/1G)
Processor: Asus Gforce 7300
Het probleem is dat er dus per pc 2GB geheugen in zit, maar bij beide pc's maar 1024MB ziet. Dit is zowel in het bios als in windows.
Wat heb ik geprobeerd:
- Bios opdate: geen resultaat
- Geheugen in ander bankje: geen resultaat
- Geheugen in ander channel: geen resultaat
- 1 geheugen module gebruiken in plaats van 2: hij ziet 512MB in plaats van 1024
- memory test: kan geen fouten vinden, maar ziet ook hier maar 1024MB
- Got / Google search: geen resultaat
Helaas heb ik hier niet de mogelijkheid om het geheugen in een ander type moederbord te proberen.
Zie ik hier iets compleet over het hoofd, of hebben ze bij Kingston een fout gemaakt? Beide systemen draaien gewoon stabiel. Het lijkt me toch sterk dat ik 4 verkeerde geheugen modules heb gekregen, en er verder niemand dit probleem heeft....
I do what I like and I like what I do