[Server 2003] Permission denied op dll

Pagina: 1
Acties:

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb een windows 2003 server, hier maken mensen verbinding mee via remote desktop.
Op de server staat een vb programma dat ik onderhoud.
Nu zijn er veel gebruikers bij gekomen en moet het gaan draaien op een wat zwaardere server in een datacenter.
Deze server draait dezelfde windows, maar het programma werkt er nog niet goed op.
Als ik als administrator het programma start dan werkt het netjes, maar als ik als gebruiker het programma open dan krijg ik een permission denied foutmelding.
De foutmelding komt door de regel code :
Set XMLDoc = New DOMDocument
Voor deze regel is msxml4.dll nodig die dus wel netjes aanwezig is op de server aangezien het als administrator wel werkt, maar niet beschikbaar voor de gewone gebruikers.
Als ik een gewone gebruiker toevoeg in de groep administrators kan hij wel het programma starten, maar dat is niet de goede oplossing omdat anders iedereen alles kan op de server.
De file msxml4.dll staat in de C:\Windows\System32 directory, voor zover ik kan zien heeft de groep Terminal Service Users gewoon de rechten om hier te lezen en uitvoeren, de users zitten ook netjes in deze groep.
Heeft iemand enig idee wat ik nog verder kan veranderen aan instellingen zodat de gewone users als niet administrator ook het programma kunnen gebruiken?

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:03
is het genoeg om gebruikers alleen toegang te geven tot die DLL? op die dll zelf staat de security ook goed ingesteld?

• PiepPiep
De groep Terminal Service Users mag bij C:\Windows Read & Execute, List Folder Contents en Read.
Voor C:\Windows\System32 hetzelfde, en voor alle bestanden daar weer in staan Read & Execute en Read aan.
Het programma roept trouwens al iets eerder ook een dll aan om access databases te openen, deze mag hij dus wel gebruiken.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
kijk eens met regmon en filemon, waarop je precies de access denied krijgt.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• PiepPiep
Tnx, ik ben weer een stapje verder.
Met filemon zag ik dat ik een access denied kreeg op msxml3.dll omdat deze in document settings\administrator\windows stond, met regsvr32 heb ik msxml3.dll in de 'echte' windows\system32 directory actief gemaakt en nu werkt dit gedeelte wel.
Hij gaat nu dus ergens anders op fout, maargoed, heb ik weer wat te doen.