Apple nieuws

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
'Morgen,

Het valt mij op dat er de laatste tijd meer Apple nieuws op de frontpage wordt gepost, persoonlijk als Apple gebruiker vind ik dat natuurlijk wel leuk.

Maar het probleem is dat veel nieuws van rumor sites worden afgehaald en als je een beetje weet hoe dat in elkaar zit, dan zie dat 90% onzin is. Opzich ook niet zo erg, maar de newsposts worden in mijn ogen echt neergezet als dat het helemaal waar is en dat in geval van een probleem dat iedere apple user er last van heeft.

Het beste voorbeeld hiervan is natuurlijk de doorgebrande macsafe, wat later bleek dat een hond zijn behoefte erop had gedaan. En sinds gisteren heeft iedere mac user er last van dat zijn systeem plotseling afsluit, terwijl op diverse forums eigenlijk maar heel weinig mensen zijn die het probleem hebben.

Misschien is het daarom handig om de posts wat duidelijker te maken als het om een gerucht gaat of een defect waar misschien maar een enkele user last van heeft. Begrijp me niet verkeerd, het maakt mij niet uit als er negatief nieuws is over Apple (nobody is perfect), maar misschien is het wel beter om het in zijn verband te houden. ;)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Geruchten over zaken waarvan we verwachten dat veel lezers het interessant vinden mijden we in principe niet, ongeacht welk merk of fabrikant het betreft, dat als eerste kanttekening. We zijn er natuurlijk niet op uit om onzingeruchten de FP op te sturen, maar dat een gerucht later niet waar of half waar blijkt te zijn, hoort een beetje bij het risico van geruchten, maar dat weet een goede lezer ook. We zijn neutraal, maar kiezen als kritisch Tweakers.net eerder voor de belangen van de gebruiker dan die van de fabrikant, als het gaat om het melden van mogelijke productproblemen.

Volgens mij melden we altijd duidelijk in een bericht wie er wat beweert, en dat het om geruchten gaat als het om geruchten gaat. Wat Apple specifiek betreft: Apple is een van de fabrikanten die bij een flink deel van de lezers erg in the picture staat, en het bedrijf wordt wereldwijd met belangstelling gevolgd als het gaat om mogelijk uit te brengen producten. Daarom vind je ze wat vaker in het nieuws, de ene keer met positieve berichten, soms met kritische berichtgeving. Ik denk dat Apple ondanks dat laatste, over het algemeen blij kan zijn met de aandacht die ze bij ons krijgen.

Ik zie echter graag meer voorbeelden en argumenten van je willen hebben waar we echte onzingeruchten hebben geplaatst t.a.v. Apple, om te zien of jouw indruk terecht is. Ook zag ik graag waar het feit beschreven staat dat de oorzaak van de MagSafe-berichten dit keer de schuld is van een lekkende kat i.p.v. een lekkende weblogger :+ .

Wat de '@random-afsluitende MacBooks' betreft, volgens meerdere T.net-redacteurs leek het hierbij toch om meer dan louter een sporadisch probleempje te gaan en om relatief veel gebruikers, waardoor het in dit geval wél nieuwswaardig bevonden werd. Ik heb intern wel er nog eens op gewezen om ervoor te waken dubieuze klachtenberichten ál te makkelijk als nieuwsbericht op te nemen. Voor de toekomst, als informatie in een bericht onjuist (b)lijkt, meldt het ons, dan kunnen we dat zonodig ook weer rechtzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Cookie op 20-07-2006 16:52 ]

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
testcase schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:07:
Geruchten over zaken waarvan we verwachten dat veel lezers het interessant vinden mijden we in principe niet, ongeacht welk merk of fabrikant het betreft, dat als eerste kanttekening. We zijn er natuurlijk niet op uit om onzingeruchten de FP op te sturen, maar dat een gerucht later niet waar of half waar blijkt te zijn, hoort een beetje bij het risico van geruchten, maar dat weet een goede lezer ook. We zijn neutraal, maar kiezen als kritisch Tweakers.net eerder voor de belangen van de gebruiker dan die van de fabrikant, als het gaat om het melden van mogelijke productproblemen.

Volgens mij melden we altijd duidelijk in een bericht wie er wat beweert, en dat het om geruchten gaat als het om geruchten gaat. Wat Apple specifiek betreft: Apple is een van de fabrikanten die bij een flink deel van de lezers erg in the picture staat, en het bedrijf wordt wereldwijd met belangstelling gevolgd als het gaat om mogelijk uit te brengen producten. Daarom vind je ze wat vaker in het nieuws, de ene keer met positieve berichten, soms met kritische berichtgeving. Ik denk dat Apple ondanks dat laatste, over het algemeen blij kan zijn met de aandacht die ze bij ons krijgen.
Van die kant had ik het inderdaad nog niet echt bekeken. En inderdaad mag Apple zeer blij zijn met de aandacht.
Ik zie echter graag meer voorbeelden en argumenten van je willen hebben waar we echte onzingeruchten hebben geplaatst t.a.v. Apple, om te zien of jouw indruk terecht is. Ook zag ik graag waar het feit beschreven staat dat de oorzaak van de MagSafe-berichten dit keer de schuld is van een lekkende kat i.p.v. een lekkende weblogger is :+ .
Echte onzin berichten zijn het niet, het is natuurlijk de vraag of geruchten echt uitkomen en gelukkig mijden jullie wel de meest gekke geruchten.

nieuws: 'Apple presenteert binnenkort nieuwe nano en filmdienst' Think Secret zegt zovaak wat (en heeft het heel vaak fout gehad) eigenlijk en zelf ik kan voorspellen dat Apple met een nieuwe nano gaat komen. :P
nieuws: 'Apple gaat schijfruimte iPod nano verdubbelen' Hetzelfde geld voor deze
nieuws: Xeon 5100-serie gaat gebruikt worden in Mac Pro Dit weet dus echt niemand zeker en het wordt best als zekerheid gemeld (als jullie dat willen vind ik dat niet erg natuurlijk).

Maar bij het zoeken naar nieuwsberichten kom ik er toch wel achter dat het wel meevalt. :+

Ik meen dat ergens gelezen te hebben dat een hond de oorzaak was van het doorbranden, zou ook een weblogger kunnen zijn inderdaad. Maar als het echt een groot probleem was, dan hadden we er wel meer over gehoord denk ik. Dit bedoel ik een beetje van een klein een groot probleem maken.
Wat de '@random-afsluitende MacBooks' betreft, volgens meerdere T.net-redacteurs leek het hierbij toch om meer dan louter een sporadisch probleempje te gaan en om relatief veel gebruikers, waardoor het in dit geval wél nieuwswaardig bevonden werd. Ik heb intern wel er nog eens op gewezen om ervoor te waken dubieuze klachtenberichten ál te makkelijk als nieuwsbericht op te nemen. Voor de toekomst, als informatie in een bericht onjuist (b)lijkt, meldt het ons, dan kunnen we dat zonodig ook weer rechtzetten.
Nou, de vraag is denk ik meer wat is relatief, want in een nieuwsbericht eerder stond dat asustek 2,3 miljoen macbooks ging produceren in 2006. Ik beschik natuurlijk niet over verkoop cijfers, maar wanneer is een probleem "algemeen" als je er vanuit gaat dat er nu een paar honderduizend laptops verkocht zijn ?. Het is iniedergeval gewoon vaak te zien dat problemen met een Apple computer "groot" nieuws zijn en daarom vraag ik me af bij dit bericht of het daadwerkelijk een groot probleem is.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

[Airwolf] schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:06:
nieuws: Xeon 5100-serie gaat gebruikt worden in Mac Pro Dit weet dus echt niemand zeker en het wordt best als zekerheid gemeld (als jullie dat willen vind ik dat niet erg natuurlijk).
Ik vind formuleringen als de volgende eerlijkgezegd toch echt duidelijk maken dat het niet echt een zekerheid is :) :

"AppleInsider meldt (...) zeer waarschijnlijk (...) Hiermee lijkt (...) De Apple-geruchtensite verwacht niet (...) verwacht AppleInsider namelijk dat Apple (...) De Mac Mini zou (...) De MacBook Pro zou mogelijk uitgerust worden."

Ik denk dat er hoogstens in wat meer gevallen "zou" in plaats van "zal" had kunnen worden gebruikt, maar ik weet teweinig van de materie om daar echt een oordeel over te vellen.

DM!