Toon posts:

Windows Reboot steeds?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey sinds gister avond heb ik een heel raar probleem, telkens als het laadscherm van windows net is geweest, krijg ik in een flits zon blauw scherm met een error (te snel om te lezen) en reboot hij weer.

Ik heb
ASUS P5ND2
MAXTOR HDD
2x 512MB Infion (dacht ik)
P4 640 @4GHz stabiel
450WATT Extreme Power Coolermaster voeding

Help mij please ik ben ten einde raad, bios resetten helpt niet, geheugen modules eruit halen en er weer in plaatsen niet..

Save mode lukt ook niet, maar dan krijg ik geen blauw scherm in een flits.

Waar ligt dit aan!?
Please help me :|

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

zet allereerst 's uit dat hij reboot bij een error

in het boot-menu (waar je ook veilige modus meuk kunt kiezen) zit een optie om dat uit te zetten.
Vervolgens zie je wat voor fout er gegeven wordt, en voila. Daar kunnen we wat mee

Het eerste wat bij me opkomt is een corrupte dll, is meestal (vrij) makkelijk te restoren met de originele winXP cd, maar dan moet je wel weten welke dll, en dat geeft die foutmelding aan

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:34:
zet allereerst 's uit dat hij reboot bij een error

in het boot-menu (waar je ook veilige modus meuk kunt kiezen) zit een optie om dat uit te zetten.
Vervolgens zie je wat voor fout er gegeven wordt, en voila. Daar kunnen we wat mee

Het eerste wat bij me opkomt is een corrupte dll, is meestal (vrij) makkelijk te restoren met de originele winXP cd, maar dan moet je wel weten welke dll, en dat geeft die foutmelding aan
Boot menu = Bios? Ik krijg in dat andere boot menu alleen Safe Mode, safe mode met internet , laatst gekozen settings die werkten, en normaal; opstarten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen waar het probleem zit. Zoals je het nu beschrijft kan het zowel hardware als softwarematig zijn, dus troubleshoot eerst eea om te achterhalen waar het probleem kan liggen.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 19:46

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Nu was het gisteren ook de warmste dag van de eeuw ongeveer >:)

Een te hete Northbridge wil ook wel eens voor blauwe schermen zorgen (en in jouw geval dus: reboot). Bak lekker koel houden, OC eraf en kijken of je het probleem dan nog hebt?

specs

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:35:
[...]

Boot menu = Bios? Ik krijg in dat andere boot menu alleen Safe Mode, safe mode met internet , laatst gekozen settings die werkten, en normaal; opstarten.
nee niet de bios, In dat andere menu moet dat wel staan (of is dat alleen in XP pro?). Kan 't nu ff niet bekijken voor je. Maar daar zit volgens mij zo'n optie tussen...
*googled*
disable automatic reboot on error
zo moet ie heten. Ik heb 'm in ieder geval redelijk vaak gebruikt...

/edit
nog even een tipje dat ik tegen kwam, f8 (blijven) rammelen *voordat* je 't windows-logo ziet (tijdens de post dus). Dan zou hij moeten komen.

[ Voor 17% gewijzigd door J2pc op 20-07-2006 10:51 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:48:
[...]

nee niet de bios, In dat andere menu moet dat wel staan (of is dat alleen in XP pro?). Kan 't nu ff niet bekijken voor je. Maar daar zit volgens mij zo'n optie tussen...
*googled*
Nee kan ik niet installeren.. Maar waar ligt het aan, aan mijn werkgeheugen??
En hoe los ik het op.. Die guide heeft niet geholpen!!

Please help ik ben echt ten einde raad:(

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 19:46

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Komt allemaal goed.

Eerst: zeg ff of je nou die overclock eraf gehaald hebt?

En als je graag je geheugen wil checken: maak een flop met memtest86 en laat je pc daar een paar cycles mee maken.

[ Voor 27% gewijzigd door _fool op 20-07-2006 10:56 ]

specs

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 23:22
Haal je overklok eraf, misschien helpt het. Mijn PC reboot ook heel vaak met dit weer als ik er geen ventilator in heb staan. Misschien kan je ook de optie "laatst werkende instellingen (recente instellingen die wel werkten) gebruiken, wil soms ook wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:48:
[...]

*googled*

/edit
nog even een tipje dat ik tegen kwam, f8 (blijven) rammelen *voordat* je 't windows-logo ziet (tijdens de post dus). Dan zou hij moeten komen.
Die F8 Hielp!
Dit is de error:

STOP: C0000218 {registu file failure}
The registry cannot locate hive (file)
\systenroot\system32\config\security
Or its log or alternate
or its corrupt absent or not writable

beginning dump of physical ... blablabla

Verwijderd

Topicstarter
bajaking schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:55:
Haal je overklok eraf, misschien helpt het. Mijn PC reboot ook heel vaak met dit weer als ik er geen ventilator in heb staan. Misschien kan je ook de optie "laatst werkende instellingen (recente instellingen die wel werkten) gebruiken, wil soms ook wel eens helpen.
Beide tips geen effect!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:50:
[...]

Nee kan ik niet installeren.. Maar waar ligt het aan, aan mijn werkgeheugen??
En hoe los ik het op.. Die guide heeft niet geholpen!!

Please help ik ben echt ten einde raad:(
relaxe, chill, pak een glas limonade en ga zitten.
Miss dat het pas met sp2 erin is gekomen, of een of andere update. is je windows geupdate?
Heb je alle overige 'aanhangsels' van je pc afgehaalt?

Heb je toevallig laatst iets geïnstalleerd, geupdate?

(ik blijf gokken op een corrupt systeembestand, maar we komen er zo niet achter welke)
Kan je wel boot-logging aanzetten, dan misschien die logs bekijken.
Of probeer anders de debugging mode.
(heb met beide geen ervaring, omdat ik er meestal zonder wel uit kom.)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Corrupte registry, heel fijn, kan je restoren als je een restore flop hebt gemaakt, of teruggaan naar een restore point.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:58:
[...]

Die F8 Hielp!
Dit is de error:

STOP: C0000218 {registu file failure}
The registry cannot locate hive (file)
\systenroot\system32\config\security
Or its log or alternate
or its corrupt absent or not writable

beginning dump of physical ... blablabla
auch, register.
hier een linkje van ms Error C0000218
Is het een nieuwe installatie?

/edit
schijnt dat er met checkdisk vanuit de recovery console nog wel wat te redden kan zijn. Ik zou zeggen, volg het artikel even op en laat weten wat 't wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door J2pc op 20-07-2006 11:03 ]

Verwijderd

Reg corrupt, ik hoop dat je een recovery flop heb. Waarschijnlijk vond je hd de hitte niet al te leuk en heeft een klein crashje gekregen.

LOL triplepost, in ieder geval zijn we het er over eens.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus windows opnieuw installeren?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Of je computer heeft door de overclock een foutje gemaakt en het register verkeerd weggeschreven waardoor het dus nu corrupt is.

:'(

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik zou eerst dat artikel even volgen, dan weet je i.i.g. of 't aan je schijf ligt.
En daarna een 'full-format' (geen quick dus) uitvoeren als er niks meer van te bakken is.

Verwijderd

Als je geen restorepoint hebt en geen flop, kan je nog 1 wanhopig ding proberen. Een chkdsk en hopen dat als het probleem klein is het corrigeerd kan worden, maar ik geef je een kans van 1:100

Verwijderd

Opstarten met XP cd dan rescue console starten en in dos met chkdsk spelen.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:12:
Opstarten met XP cd dan rescue console starten en in dos met chkdsk spelen.
spuit11 enzo... :X dos + rescue console... :? :w
Anders wachten we gewoon even wat de TS doet i.p.v. met z'n 4e hetzelfde te posten...
J2pc schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:01:

[...]

auch, register.
hier een linkje van ms Error C0000218
Is het een nieuwe installatie?

/edit
schijnt dat er met checkdisk vanuit de recovery console nog wel wat te redden kan zijn. Ik zou zeggen, volg het artikel even op en laat weten wat 't wordt.
spone schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:05:
Of je computer heeft door de overclock een foutje gemaakt en het register verkeerd weggeschreven waardoor het dus nu corrupt is.

:'(
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:05:
Als je geen restorepoint hebt en geen flop, kan je nog 1 wanhopig ding proberen. Een chkdsk en hopen dat als het probleem klein is het corrigeerd kan worden, maar ik geef je een kans van 1:100

• mhoogendam
  • Nu online
Probeer deze uitleg es te volgen http://www.kellys-korner-xp.com/xp_sys32.htm
natuurlijk dan wel voor de goeie file ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, je roept al tig keer "Please help me", maar het beste advies wat tot nu toe gegeven is negeer je gewoon:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Bovenstaande link had je gewoon in de FAQ van dit subforum kunnen vinden. Begin eens met alle stappen daarvan te doorlopen. GoT helpt mensen die zichzelf helpen. Doe dat dan ook :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.