[Vista] Dynamic disks compatibility issue

Pagina: 1
Acties:

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01-2025

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Ik heb een aantal disks in mijn computer hangen die onder mijn windows xp prof install allemaal dynamic disks waren/zijn. Nu heb ik onlangs beta 2 geinstalleerd op mijn 2e hard disk (had hem helemaal schoongepoetst, incl. partitie) en alles was ok. Lijkt allemaal mooi, maar nu nadat er een windows update in vista is geinstalleerd treed het volgende op.

Ik kan in windows xp ineens niet meer op 4 van mijn hard disks komen. Ze staan in disk management als "missing volume" en "foreign disk". De import functie resulteert in een error met de melding dat ik in de event log moet kijken. Daar staat vervolgens: unkown error. :(

Dit is knap irritant, want nu kan ik die data alleen inlezen onder vista. Terwijl ik vista alleen geinstalleerd had om even te kijken. Ik heb xp al opnieuw geinstalleerd en geupdate met alle nieuwste drivers etc. en ook heb ik vista geinstalleerd en niet laten updaten, maar dan zie ik de drives ook niet. Na de update van vista zijn ze ineens weer beschikbaar.

Is dit op een of andere manier omkeerbaar? De disks zijn ieders 200GB groot, van de belangrijkste data heb ik een backup natuurlijk, maar het zou wel erg zonde zijn als ik dit schoon zou moeten poetsen.

Iemand ook enig idee hoe dit zomaar op kan treden? De disks zijn geen system disks oid, bevat niet de pagefile of iets anders wat met windows zelf te maken heeft.

Het rare is echter dat het alleen is opgetreden bij de hard disks die aan een controller card hangen. 2 v.d. disks zitten aan een adaptec 2100S scsi controller en de andere 2 aan een Sil.3114 pci kaart. De sata disks die aan de sata ports van het mainboard hangen zijn gewoon benaderbaar zonder enig probleem....

Kan iemand licht schijnen op dit rare verschijnsel?

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. Ziet er naar uit dat ik moet herinstalleren. Tenzij iemande een andere oplossing heeft natuurlijk...

Verwijderd

Hmmmm... het lijkt erop dat Paragon's Hard Disk Manager PRO het kan, http://www.paragon-software.com/hdm/