Toon posts:

verkeerd geleverde experiabox

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na uren bellen met de helpdesk van het Net, kwamen ze er gisteren achter dat de experiabox die ik gekregen heb, niet bij mijn adres hoorde. Ze wilde dat vandaag administratief in orde gaan maken en dan op afstand configureren. Is dit mogelijk ? Heeft iemand hiermee ervaringen.

Weet iemand waar ik de gemaakte telefoonkosten kan facturen.

Alvast bedankt

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Jep, dit is mogelijk. De experiabox wordt per adres geconfigged via een TSM Server. Daarom moet deze ook achterblijven bij verhuizing. De box kan op afstand aan een ander adres gekoppeld worden, zodat ie t wel gewoon doet.

Voor het factureren van de telefoonkosten:
HetNet
T.A.V. Klachten
Postbus 2728
3800 GG Amersfoort

stuur meteen even een kopie van een gespecificeerde telefoonnota mee, dat gaat sneller :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 07:19:
Na uren bellen met de helpdesk van het Net, kwamen ze er gisteren achter dat de experiabox die ik gekregen heb, niet bij mijn adres hoorde. Ze wilde dat vandaag administratief in orde gaan maken en dan op afstand configureren. Is dit mogelijk ? Heeft iemand hiermee ervaringen.

Weet iemand waar ik de gemaakte telefoonkosten kan facturen.

Alvast bedankt
Jep, is mij ook overkomen. Ik belde uit met het tel.nr. van iemand anders maar kon op beide nummers (dus het nummer van iemand anders en mijn oude nummer) gebeld worden. Aldus KPN was dit onmogelijk maar toch werkte dit 3 weken bij mij. Die andere persoon heeft dus een behoorlijke tijd zonder telefoon gezeten want ik kreeg al zijn telefoontjes. Vreemder wordt het nog want de netnummers waren totaal verschillend.

Uiteindelijk heeft een kundige monteur het op afstand weten op te lossen en waren alle problemen (niet op Mijn KPN kunnen komen bijvoorbeeld), opgelost. Het huisadres en telefoonnummer wordt aan het MAC-adres van je modem gekoppeld.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik via die lijn naar mijn gsm bel, staat er dus een 070 nummer in, terwijl ik in een 040 gebied woon. Heel raar.

Hoe lang heeft het geduurd voordat het Net dit oplostte ?

Ik zou vandaag teruggebeld worden maar heb nog steeds niets gehoord. Ik baal hier dus zo van omdat mijn schoonouders voor wie ik het allemaal geregeld heb torenhoge rekeningen krijgen en ze wilden juist goedkoper gaan bellen.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Het net bij KPN de lopende gesprekskosten nagekeken. Maar op het nummer waarop de experiabox is geplaatst zijn al een paar dagen geen kosten gemaakt. Dus bel ik nu goedkoop en krijgt iemand anders een lekkere rekening. Ik ga nu vanaf dat nummer nog maar eens naar het Net bellen want ik er wordt er een beetje doodziek van. (het is eigenlijk wel goedkoper).

Verwijderd

Hier idem. Spullen in mei besteld in juli na dagelijks bellen eindelijk geleverd. Op het eerste gezicht leek alles te werken, maar in sleutel voor wifi uit de brief van KPN kwam niet overeen met die in de box stond voorgepropgrameerd. (Toen had eigenlijk al een lampje moeten gaan branden). Heb met UTP-kabel alsnog de box kunnen configgen en alles was aangesloten met prima verbinding. Bellen ging ook prima. Totdat wij allerlei telefoontjes kregen van mensen die opzoek waren naar een familie in Alphen (NB). Tegelijkertijd kreeg ik te horen dat ik uitgaand belde met een nummer vanuit hetzelfde dorpje (0172-). Ik zou moeten bellen met 013. De cirkel was rond. Dus.........KPN heeft inderdaad intern een logistiek probleem op te lossen, want na een periode van drie weken bellen over dit onderwerp met KPN gaat volgende week ècht een monteur mijn experiabox vervangen. Blijkt inderdaad een verkerde box te zijn geleverd en die dingen zijn adresgebonden. Ik kan niet wachten. Ben benieuwd op wiens kosten ik volgende keer mag bellen. Hiihihihihi. Cést la Vie. Ondertussen speel ik gewoon voor antwoordapparaat voor de bewuste familie uit Alphen (NB). De kosten van het bellen naar de helpdesk gaan natuurlijk linea recta naar KPN.........

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heeft KPN de box "proberen" op afstand te configureren. We bellen voortaan wel weer uit met ons eigen nummer. Maar kunnen niet 1368 bellen want dan is het nummer niet in gebruik. Sluit ik de telefoonlijn aan op tel 2 kunnen we alleen 1368 bellen en meer niet. Op tel 1 doen dus alle telefoons het. Afgelopen vrijdag weer gebeld met hetNet en het was een administratieve en technische fout die ze maandag op gingen lossen. Ik zou gebeld worden. Ondertussen dinsdagavond en nog geen telefoon gehad. Iemand enig idee wat nu te doen, of hoe lang zoiets bij HetNet gaat duren.

Alvast Bedankt
Pagina: 1