CSS overflow:auto met height in percentages.

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik kan er verder geen informatie over vinden, maar is het noodzakelijk dat wanneer je overflow wilt gebruiken in combinatie met height in percentages dat de betrefende div als position:absolute opgegeven moet worden.

Wanneer ik iets anders opgeef dan word overflow:auto gewoon volkomen genegeerd.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        <div style="position: absolute;
                    height:60%; 
                    overflow:auto; 
                    background-color:red; 
                    width:100%;
                    ">
            <div style="height:100%;">
                <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />
                <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />
            </div>
        </div>

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

edit - niet goed gelezen

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 10:44 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is precies je probleem want hier werkt het met zowel IE6 als FF1.5.0.4 :)

Kan je desnoods een screenshot maken en aangeven hoe het er bij jou uitziet?

offtopic:
en probeer voortaan even aan je tabjes te denken, zonder leest wat makkelijker ;)

[ Voor 24% gewijzigd door BtM909 op 20-07-2006 12:41 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Dat wanneer ik iets anders wil gebruiken dan position: absolute; de hoogte wat dus opgegeven in percentages niet werkt en dit moet veranderen naar absolute getallen.

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Iemand een oplossing ?

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05-2025
BtM909 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:40:
Wat is precies je probleem want hier werkt het met zowel IE6 als FF1.5.0.4 :)
Heb je het ook in een echte html-pagina gezet met een doctype etc. Dan werkt het nl. inderdaad niet, niet in html, noch in xhtml.

Zonder doctype werkt het dus overigens wel, maar ik neem aan dat dat niet de oplossing is die je zoekt...

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ja moet voor je parent element ook een hoogte opgeven, of je dat hebt gedaan weet ik niet want je hebt niet de volledige code gepost. Maar zet bijvoorbeeld je body en html eens op 100%, dan zou het wel moeten werken.
Wat je nu krijgt is dat je parent element meerekt met de content in je child element, waardoor die 100% dus in absolute waarden steeds groter wordt, maar het is nog steeds 100% dus er zijn nog geen scrollbars nodig.

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1