Toon posts:

Waar koop ik een S-VHS to composite kabeltje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe PC opgehaald en tot mijn grote schrik heeft deze alleen een S-VHS out. Mijn TV (een echte "Vestel" jaja) ondersteunt dit waarschijnlijk niet.
Mijn vraag is dus waar ik een kabeltje kan kopen om dit S-VHS signaal om te zetten naar composiet, zodat ik die in zo'n SCART blokje kan prikken (dat blokje heb ik nog van mijn N64). Wie helpt mij? Alvast bedankt!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Bij good old Conrad kun je zo ongeveer alles kopen.

This title is for sale, please send me a PM

Verwijderd

Electronicazaak.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je kan beter zo'n nieuw scart stukje kopen met svhs aansluiting. anders verlaag je de kwaliteit eerst naar composite om dan toch weer terug te zetten naar scart.

ook gewoon te koop bij conrad of elektro zaak.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
gewoon bij de computerzaak die je die videokaart heb verkocht ze zitten er meestal bij en anders zijn ze gewoon los te koop.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar ik was dus vandaag inderdaad al bij een electronicazaak en ze hadden daar wel zo'n blokje met S-VHS ingang en een SCART uitgang maar ze zeiden me dat als de TV geen S-VHS ondersteunde dat het dan nog niet zou werken. Ik heb ook wel wat posts gelezen van dit board en wat ik begreep was dat als het niet werkt ik met zo'n blokje alleen zwart/wit beeld heb.
Ik ben dus echt op zoek naar zo'n kabeltje. heb de site van Conrad helemaal uitgeplozen,maar kon 'em dus niet vinden kon..Bij de PC winkel konden ze me l helemaal niet verder helpen ("nee, daar hebben we niet zoveel verstand van"...bedankt Paradigit...).

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:04
Tja dat is lastig. Ik werk zelf ook bij een grote PC zaak, en veel OEM kaarten worden inderdaad zonder kabeltje uitgeleverd. Kabeltjes los bestellen is vaak erg lastig. Kun je Paradigit dus niet echt kwalijk nemen.

Als je wat handig bent kun je op deze site een layout vinden om zo'n kabel zelf te maken:

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html

Dit is trouwens echt een omzetting van S-Video (Y/C, 4 pins) naar Composite (C, 2 pins).

Veel videokaarten hebben trouwens een gecombineerde uitgang (6 pins) die zowel Y/C als een aparte C uitgang heeft. Hij ziet eruit als een S-Video plug met twee extra pinnetjes. Je S-Video kabel (met 4 pinnen) past daar dus gewoon in.

Je kunt dan gewoon een verloop kabeltje zelf maken door de twee pinnen die niet bij de standaard S-Video stekker horen door de verbinden naar een standaard RCA/Tulp plugje. Dan heb je in ieder geval betere kwaliteit dan met een echte omzetting.

Kijk dus of de S-Video contra-stekker op je videokaart 4 of 6 pinnen heeft, dan weet je welke kabel je nodig hebt. Hoe dan ook, het is niet echt moeilijk te maken.

Snap je het nog ? :)

Welke videokaart heb je trouwens ?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan.....Bedankt!..De videokaart is een 3D Power Geforce2 MX. Ik heb net ff gecheckt en hij bezit alleen een contra stekkertje met 4 pinnetjes.
Zo'n converter kabeltje lijkt me niet zo heel moeilijk te maken maar toch zou ik er liever eentje kant en klaar aanschaffen ergens. Ik moet zo'n ding toch ergens kunnen bestellen? (wie helpt me nou CONCREET aan een URL, of adres?)

En ik neem het Paradigit lekker wel kwalijk ;(want ze hebben mij bij aanschaf verteld dat ik 'em zonder problemen (=extra kabeltjes, convertertjes of solderen) aan zou kunnen sluiten op mijn TV met SCART...en dan zeggen "nee daar hebben we geen verstand van, nou ja ze staan daar met z'n 5en dus iemand zou er toch iets zinnings moeten zeggen lijkt me.....

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 06:02
zelf solderen, gewoon de massa's samen nemen en de singaal kabels samen nemen. Let op hou de kabels exact even lang, en kwaliteit is natuurlij minder dan S-VHS.

SVHS(Y/C) bestaat uit 4 polen. 2x massa 1Y(zwar/wit helderheids signaal) en 1C (kleurencomponent, Neem je ze samen dan heb je het volledige signaal.
Pagina: 1