Toon posts:

Goede router gezocht voor thuis gebruik.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een E-tech ADSL modem/router. Deze reset nogal vaak en loopt ook regelmatig vast.
Dit op een Planet ADSL comfort abbo (6144 down 768 up) via analoge lijn.

Ik heb al verschillende firmware versies geprobeert en ook E-tech kan me niet helpen. Waarschijnlijk belast ik de modem/router te veel (Azureus staat dag en nacht flink te down/uploaden)
die linux iso's worden ook steeds groter :+ ).

Mijn eisen: Het ding moet stabiel zijn en niet resetten/vastlopen bij een tijdje full load. Draadloos hoeft niet mag eventueel wel. Hoeft geen interne switch te hebben, mag wel.

Nu wil ik een andere router aanschaffen maar heb nog een paar vragen:

Is het verstandig mijn E-tech te blijven gebruiken als modem icm. een andere router of, moet ik een modem/router of losse modem kopen?

Welke routers voldoen voor mij? Ik zat te denken aan een office connect model van 3com.
Of een ASUS/Linksys desnoods met openwrt, wat is jullie ervaring hiermee?

Dit is dus voor thuisgebruik! Dus kom niet aan met cisco/nortel 1000Gbs spul.
En graag zou ik ook ervaringen horen. Want we weten allemaal dat spec's niet altijd waar zijn.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Ik zou de asus nemen, een mooie. en er dan iets als DD-WRT op zetten , geef ik zelf de voorkeur aan boven openWRT.

Je kan ook 3com spul kopen is ook prettig

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Dan een Asus WL-500g Deluxe met DD-WRT (goeie tip). Heb je enig idee of dit stabiel gaat werken?
Hier heb ik natuurlijk meer oren naar dan zomaar 3com spul kopen.

Alleen dan het modem vraagstuk nog. De e-tech als modem gaan gebruiken of een losse modem kopen.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

De linksys WRT54G is zeker een goede router die al veel waardering heeft onder de tweakers. Het is een relatief goedkope router die stabiel is en daarnaast makkelijk te flashen is met alternatieve firmware (HyperWRT en DD-WRT). Met die laatste heb ik trouwens zeer slechte ervaringen, mijn voorkeur is de HyperWRT. :)

Goud is geen geld

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:00

IEF

Why so serious?

Frank_Knopers schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 01:00:
De linksys WRT54G is zeker een goede router die al veel waardering heeft onder de tweakers. Het is een relatief goedkope router die stabiel is en daarnaast makkelijk te flashen is met alternatieve firmware (HyperWRT en DD-WRT). Met die laatste heb ik trouwens zeer slechte ervaringen, mijn voorkeur is de HyperWRT. :)
zeker al lang niet meer DD-WRT gebruikt ? 8)
inmiddels is DD-WRT zo'n beetje _de_ standaard geworden onder de custom firmwares.
Meest uitgebreid en stabielste tegenover alle firmwares tegenwoordig.

Ik zou v23 SP1 of zelfs de v24 beta eens proberen ;) (die laatste is MET meerdere virtuele SSID's)

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Ik hen ook een beetje hetzelde probleem als jorianj. Ik zou ook draadloos willen gaan maar zit hier met een modem van eminent (ik weet niet of dat goed is of niet).
Wat zouden jullie aanraden, modem wegdoen en model kiezen waar modem al zit ingebouwd zoals de Linksys WAG354G?
Of toch de modem aan router aansluiten? Dit zou ik eigenlijk ook wle het liefst hebben want ik zou graag de asus WL-500G premium hebben omwille van zijn handige download specs.
Maar langst de andere kant dan weer: men internet valt af en toe uit, en soms moet ik de stroomkabel uit de modem halen omdat hij niet wil connecten...

Of miss weten julie deftige modem die dan op zo een model WRT54GL kan worden aangesloten of op die WL-500G?

[ Voor 25% gewijzigd door crazyheinz op 20-07-2006 10:47 ]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Frank_Knopers schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 01:00:
* Opa sluit zich hierbij aan, met die kanttekening dat je wèl de juiste moet hebben, namelijk de WRT54GL, omdat anders de kans groot is dat je een revisie 4 of 5 hebt, die niet meer linux-based zijn. De L is in feite de terugkeer van de revisie 1(of2?) waarop je weer naar hartelust Linux firmware kan stallen. B)

Hmm, ik lees nu dat je een modemrouter combo hebt. Weet je al wèlk gedeelte het niet goed doet?
m.a.w. als je internet het niet doet, kan je dan wel van 1 pc naar de andere? Of kan dat ook niet?
In het eerste geval is je modemgedeelte brak en zal een nieuwe router niet veel helpen.
Heb je nog een andere modem van Planet gekregen? Dan is dat ding icm een WRT54GL in mijn ogen de beste optie.

[ Voor 22% gewijzigd door Opa op 20-07-2006 10:44 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb sinds jaar en dag de Draytek routers. Iets duurder dan 'gemiddelde' routers maar ze werken (mijn inzien) zeer prettig. Uptimes van weken zonder een crash/vastloper is de laatste tijd normaal. Ik heb nu de 2600-serie, ondersteund tot 8/1mbit, ingebouwde adsl-modem.

Menu werkt voor mij erg prettig, nagenoeg alle features zitten erin. De nieuwere series ondersteunen ook voip, zit nu standaard dos-protection en VPN-settings in. Firmware update gaat via apart programma, daar heb ik echter 1x een vastloper op gehad (factory default reset was het gevolg..).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

IEFtm schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 03:04:
[...]

zeker al lang niet meer DD-WRT gebruikt ? 8)
inmiddels is DD-WRT zo'n beetje _de_ standaard geworden onder de custom firmwares.
Meest uitgebreid en stabielste tegenover alle firmwares tegenwoordig.

Ik zou v23 SP1 of zelfs de v24 beta eens proberen ;) (die laatste is MET meerdere virtuele SSID's)
Ook bij mij is de ervaring met DD-WRT stukken minder dan Hyperwrt + thibor 15c. Dit juist vooral op gebied van stabiliteit. Imho is thibor de defacto standaard ipv dd-wrt.

Ik zou persoonlijk liever gaan voor Linksys dan voor Draytek. Draytek is onnodig duur zonder dat je daar extra stabiliteit of echt nodige features voor terug krijgt (wat betreft features zou je het natuurlijk zelf moeten checken).

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 20-07-2006 10:47 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
victorvo schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:41:
[...]

Hmm, ik lees nu dat je een modemrouter combo hebt. Weet je al wèlk gedeelte het niet goed doet?
m.a.w. als je internet het niet doet, kan je dan wel van 1 pc naar de andere? Of kan dat ook niet?
In het eerste geval is je modemgedeelte brak en zal een nieuwe router niet veel helpen.
Heb je nog een andere modem van Planet gekregen? Dan is dat ding icm een WRT54GL in mijn ogen de beste optie.
Ik had eerst zo'n zwarte alcatel ethernet modem ding werkte perfect en internet deelde ik met mijn server. Die is na 2/3 jaar kapot gegaan toen een speedtouch gekocht deze heb ik maar een paar weken gebruikt want die werkte voor geen meter. Daarna heb ik dus deze E-tech gekocht. Die het alweer een jaar of 5/6 doet. Maar het lijkt wel of het vastlopen steeds vaker gebeurt.

Over welk gedeelte: Soms kan ik op de ene pc wel internetten en pingen en op de ander kan ik niks.
Soms heb ik gewoon geen verbinding maar kan wel alle pc's benaderen/pingen.

Ik zit nu te twijfelen tussen een Linksys WRT54GL en de ASUS WL-500g deluxe.
Alleen heb ik dan nog geen modem. En na een flinke speurtocht in de pricewatch lijkt het alsof er geen losse modems meer zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 12:18 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een Netgear Wgt624 wireless router/accesspoint, en deze draait super stabiel (ook op zolder) Bitlord staat 24/7 te pompen en verbinding is nog nooit verbroken.

Kwam overigens ook als beste uit de routertest van PC Magazine!

Normaal laat ik me niet zo leiden door testen, maar de praktijk wijst uit dat het echt een
superstabiele router is. Ziet er uit als een apple I pod trouwens, en dat vind de vrouw ook weer leuk (staat op de vloer in de huiskamer, dus vandaar :-) )

Verwijderd

Topicstarter
@ nightbreaker1:

"The sleek, silver Netgear WGT624 offers extremely easy setup and a solid feature set. But its overall performance is mediocre, especially for this category."
BRON

Maar ik denk dat ik nu toch ga voor de WRT54GL met DD-WRT erop.

Nu moet ik alleen nog een modem zien te vinden. Het enige redelijk simpel model wat ik kon vinden, voor een redelijke prijs is de Speedtouch 516 ADSL-2+ modem (PSTN)/router - 1 poort. Maar gezien mijn eerdere ervaringen met een Speedtouch heb ik liever een andere.

Als iemand hier suggesties voor heeft, graag.

@hieronder: En dan elke gek loslaten in mijn netwerk? Nee dan koop ik em wel gewoon voor 50 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 20:39 ]

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-04 18:08

AirX

Tweak Guru

Je kunt ook gewoon zo'n WRT54GL bij Fon.com voor €15 bestellen :). Werkt perfect, super goedkoop en je steunt ook nog een goed initiatief :)

Verwijderd

AirX schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:35:
Je kunt ook gewoon zo'n WRT54GL bij Fon.com voor €15 bestellen :). Werkt perfect, super goedkoop en je steunt ook nog een goed initiatief :)
En vervolgens wordt je connectie dichtgeleeched. Nee dank u.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-04 18:08

AirX

Tweak Guru

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:41:
[...]

En vervolgens wordt je connectie dichtgeleeched. Nee dank u.
Stel je aan, dat gebeurd echt niet. Stelletje paranoide }:O }:O }:O

Het mooie van FON is dat jouw "Leecher" even goed zijn verbinding moet delen. Dus dan ga je toch ook lekker op zijn lijntje zitten te leechen :O. Een respectabele leecher heeft zijn eigen 8 mbit+ lijn te liggen en gaat echt niet z'n auto voor jouw deur parkeren om een film te downloaden (al helemaal niet in deze hitte ;) ) En stel je voor dat er wel zo'n WiFi stalker op deze aarde bestaat: dan block je gewoon zijn MAC adres 8)

[ Voor 33% gewijzigd door AirX op 20-07-2006 20:45 ]

Verwijderd

Dit is de test die ik bedoel:

[url=http://www.netgear.nl/producten/download/pc_magazine-21022006-netgear.pdf]

Uiteraard moet je lekker zelf weten wat je koopt, maar ik heb erg goeie ervaringen met deze router.
Heb hem sinds maart en staat 24/7 te uploaden/downloaden zonder problemen.

Groet,

John

Verwijderd

Topicstarter
@nightbreaker1: Dat zijn weer hele andere resultaten. Ik had ook al andere uitkomsten gevonden met google.
Hier wordt het ook niet makkelijker kiezen van.

Maar ook met deze heb ik nog steeds geen modem, als ik daar geen oplossing voor vind haal ik de 3Com ADSL WIFI 11G Modem/Firew. Router (PSTN) deze heeft modem ingebouwd voor 60 euro.

Niemand die daar een goede oplossing voor weet?

Verwijderd

http://www.e-tech.nu/Supp...=Support&link=adsl&LANG=N

Al nieuwe FW in die E-tech gestopt?
zonde om een nieuwe te kopen als deze nog aan de praat te krijgen is (alhoewel het wel bagger is soms bij E-tech zijn er ook tevreden mensen).

Verwijderd

Onlangs heb ik zelf een D-link DGL-4100 gekocht.Tot nu toe nog zeer tevreden.
Router is uitermate geschikt voor mensen die online gamen en niet beschikken over
genoeg upload.Tevens bezit deze router 4 Glan poorten.

Verwijderd

Topicstarter
@ ITsMatthijs: Ik heb verschillende versies geprobeert. Ook wordt het ding loeiheet (niet alleen met dit weer ook als het koeler is). Dus ik denk dat ie z'n beste tijd heeft gehad.

@kimone66: Voor een tientje meer heb ik een 3com met ingebouwde modem en draadloos.
Dan doe ik liever dat, ben ik ook gelijk het modemprobleem kwijt. Want weer een speedtouch zie ik niet zo zitten.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Voor ADSL heb ik een Linksy AG241, ben ik erg tevreden over.
Is een ADSL modem/router die nog op Linux draait, zit geen wireless in, maar is wel stabiel/snel enzo.
Wireless zit er gelukkig niet in, die kan ik tenminste op een geschikte plek hangen zodat het bereik optimaal is.
Voor wireless zou ik een WAP54G oid. erbij nemen, werkt wel zo fijn, omdat mensen vaak geneigd zijn om routers weg te werken, wat je met wireless absoluut niet moet doen.

3com wireless schijnt HEEL slecht te zijn als het om bereik gaat, zoek daar eens naar op het forum.

[ Voor 11% gewijzigd door Romke op 21-07-2006 15:03 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Draytek :)

Retestabiel spul! Is wel wat duurder dan Asus en Linksys. ik heb zelf een Draytek Vigor 2900G die al bijna ander half jaar draait zonder reset ofwat dan ook!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52
D-Link DGL-4300 Goed getest, relatief veel verbindingen tegelijk mogelijk: opmerkelijk goede processor, je krijgt waar je voor betaald; duurder dan de 'gemiddelde zooi'.

Verwijderd

Topicstarter
@Flappie: Dit doet 3com ook, maar dan voor de helft van de prijs, dit weet ik vanuit mijn werk. We hebben een stuk of 6 vpn routertjes staan maar die hoeven we nooit te resetten, en doen altijd hun werk.

@Anti-XP: Het klopt dat 3com slecht bereik heeft, al is dit met de nieuwere series een stuk verbeterd. Maar wireless is voor mij geen issue. Ik zal het niet gaan gebruiken. Hooguit voor mijn pda, maar als dit niet werkt zet ik em wel even in de cradle.

@ParkOverall: Op zich een leuk ding maar, geen modem en flink aan de prijs, dit is opzich niet zo erg als het ding zijn werk goed doet. Maar kan de switch echt Gbit volhouden of niet? Zo niet, hoe hard gaat ie dan? En met welke modem gebruik je hem?
Pagina: 1