Ik heb nu een E-tech ADSL modem/router. Deze reset nogal vaak en loopt ook regelmatig vast.
Dit op een Planet ADSL comfort abbo (6144 down 768 up) via analoge lijn.
Ik heb al verschillende firmware versies geprobeert en ook E-tech kan me niet helpen. Waarschijnlijk belast ik de modem/router te veel (Azureus staat dag en nacht flink te down/uploaden)
die linux iso's worden ook steeds groter
).
Mijn eisen: Het ding moet stabiel zijn en niet resetten/vastlopen bij een tijdje full load. Draadloos hoeft niet mag eventueel wel. Hoeft geen interne switch te hebben, mag wel.
Nu wil ik een andere router aanschaffen maar heb nog een paar vragen:
Is het verstandig mijn E-tech te blijven gebruiken als modem icm. een andere router of, moet ik een modem/router of losse modem kopen?
Welke routers voldoen voor mij? Ik zat te denken aan een office connect model van 3com.
Of een ASUS/Linksys desnoods met openwrt, wat is jullie ervaring hiermee?
Dit is dus voor thuisgebruik! Dus kom niet aan met cisco/nortel 1000Gbs spul.
En graag zou ik ook ervaringen horen. Want we weten allemaal dat spec's niet altijd waar zijn.
Dit op een Planet ADSL comfort abbo (6144 down 768 up) via analoge lijn.
Ik heb al verschillende firmware versies geprobeert en ook E-tech kan me niet helpen. Waarschijnlijk belast ik de modem/router te veel (Azureus staat dag en nacht flink te down/uploaden)
die linux iso's worden ook steeds groter
Mijn eisen: Het ding moet stabiel zijn en niet resetten/vastlopen bij een tijdje full load. Draadloos hoeft niet mag eventueel wel. Hoeft geen interne switch te hebben, mag wel.
Nu wil ik een andere router aanschaffen maar heb nog een paar vragen:
Is het verstandig mijn E-tech te blijven gebruiken als modem icm. een andere router of, moet ik een modem/router of losse modem kopen?
Welke routers voldoen voor mij? Ik zat te denken aan een office connect model van 3com.
Of een ASUS/Linksys desnoods met openwrt, wat is jullie ervaring hiermee?
Dit is dus voor thuisgebruik! Dus kom niet aan met cisco/nortel 1000Gbs spul.
En graag zou ik ook ervaringen horen. Want we weten allemaal dat spec's niet altijd waar zijn.