Toon posts:

[XP] boot.ini verpest, administrator password vergeten

Pagina: 1
Acties:
  • 4.322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:'( Help! Windows start niet meer, na scherm met F2 setup optie krijg ik alleen een wit knipperend streepje in zwart beeld. Op deze prompt valt niks in te tikken.

Wat is er gebeurd?

Op de laptop (Acer) van m'n spouse zat Xp home. Ik heb er toen Xp pro SP2 opgezet(clean install). Maar die is NAAST Xp home gekomen.

Toen heb ik die pro er weer afgegooid en daarna een upgrade van home naar pro gedaan.

Bij het opstarten kreeg ik toen steeds een keuze menu:
1. Start windows XP pro
2. Start windows XP pro
3. Start windows xp pro Setup.

Die setup was actief dus als je niks deed ging die in setup.
De middelste optie mistte een dll, hij kon iets niet vinden.
De eerste optie startte door naar XP Pro.

Ik wilde dit optiemenu weghebben en kwam er via google achter dat je dan boot.ini moet veranderen...
:O rechts klik Mijn Computer, Eigenschappen, Geavanceerd, Opstart/Herstel, Instellingen en daar heb ik dus die beide blokjes onder Systeem Starten weggevinkt... 8)7

En nu start ie (natuurlijk) niet meer op, alleen een prompt krijg ik dus(waar ik niks op kan tikken).

Recovery console (via XP CD)krijg ik niet aan de praat omdat ik het administrator password niet meer weet... :? (Jullie zullen me inmiddels al flink uitgekafferd hebben).

Is nu m'n enige optie Xp opnieuw installeren?
Die moet ik dan naast die andere werkende XP Pro zetten want anders wis ik alle bestanden van m'n vriendin die me dan vermoordt.

Of zijn er nog simpeler opties?
Ik hoop dat er met deze hitte iemand vergevingsgezind is en me uit de brand wil helpen.

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Reset je het admin wachtwoord toch?

Sinds wanneer moet je dat invullen als je een herstel doet?

Maar goed, je kan ook Pro opnieuw installeren, maar dan niet formateren maar op "R" drukken voor repair. Je verliest dan niets.

Greetz Big-R

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Laat dit een les voor je zijn: eerst een backup maken van ALLE bestanden die ze niet kwijt wil, zoals outlook pst, liefdesbrieven e.d.

Hier kon uw advertentie staan

• nick_haak
  • Laatst online: 11-10-2025
tijdens het booten op f8 drukken (net voordat je in xp komt)?? dan krijg je een boot menu, de goede windows in gaan, en de knopjes weer aanvinken?

of denk ik te makkelijk?

of met een bootable cdtje (bartPE bijvoorbeeld) je boot.ini aanpassen
timeout=0
moet je veranderen in
timeout=10

zou ook moeten kunnen :)
Big-R schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 07:36:
Reset je het admin wachtwoord toch?

Sinds wanneer moet je dat invullen als je een herstel doet?

Maar goed, je kan ook Pro opnieuw installeren, maar dan niet formateren maar op "R" drukken voor repair. Je verliest dan niets.
voordat je in recovery console kan, heb je echt een admin pass nodig hoor, ontkom je niet aan volgens mij :)

[ Voor 72% gewijzigd door nick_haak op 20-07-2006 07:53 ]

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-03 19:33
Als 't echt allemaal niet meer werkt is de simpelste manier om xp nog een keer erbij installeren zoals je zelf al zegt op een andere schijf / dir. Dan maakt ie een nieuwe boot.ini aan en zou het keuze menu weer wel moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door luckyjan op 20-07-2006 08:10 ]

• nick_haak
  • Laatst online: 11-10-2025
zou idd ook moeten kunnen, maar het risico is altijd groter, dan dat je een bootable cdtje pakt, en 1 regeltje aanpast.

als je xp opnieuw wil installeren, en er gaat wat mis, op welke manier dan ook, gaat het goed mis ook... en dan ben je je files wel kwijt.

en de veiligste manier lijkt me op f8 hameren tijdens het booten (ik blijf meestal snel achter elkaar drukken op die knop, meeste kans dat het werkt :)), dan forced ie het boot menu...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens en meisjes, ik ben vannacht naar FAQ gegaan en toen een herinstallatie gedaan, XP draait weer, niks is verloren gegaan :) .
Pagina: 1