Toon posts:

Mijn domain gescoopt

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey hey,

Ik had de domain naam mystic-dragon.com geregistreert bij register.com
en op het moment dat ik hem daar laat releasen om naar een nederlandse hosting over te stappen (in de paar uur dat hij om werd gezet) is hij gewoon gescoopt door een bedrijf die domain namen verkoopt en nog niet eens een DNS is.. ze kopen gewoon domain namen op waar mensen wel eens op af komen op het moment als ze uit de lucht zijn of zo iets ondergaat als hij over gaat naar een andere domain register..
Ik betaal er nogsteeds voor heb contract en alles..
de mensen die het hebben (letterlijk gejat) is buydomains.com
ze willen hem wel aan me verkopen voor $2000,-
wat kan ik hier mee aan??

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Waarom releasen ??
Je kan toch gewoon een transfer aanvragen voor dat domein?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:14
Niks. Het domein is nu van hun. Pech gehad :)

Voortaan nooit meer een domein laten verlopen! Een oud domein van mij is ook opgekocht door een of ander advertentiebureau. Geen idee wat ze ermee doen (waarschijnlijk ook voor terugkoop, maar ik laat een domein alleen verlopen als ik er geen interesse meer in heb).

domein: www.gigi-mp3.com

Maar continue ontopic: Je kan niets doen, einde verhaal.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hun een mailtje sturen (Na contact met register.com waar je aan betaald voor je domeinnaam, zij moeten er maar voor zorgen dat jouw domein terug in jouw handen komt.) dat het domein in jouw bezit is en dat je daar een contract voor hebt etc.

edit @ de twee hierboven;
Bedoeld hij met het releasen niet gewoon dat het registar-lock eraf is gehaald zodat het domein verhuist kan worden?

[ Voor 24% gewijzigd door endless op 20-07-2006 00:06 ]

• mrFoce
endless schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 00:05:
Hun een mailtje sturen (Na contact met register.com waar je aan betaald voor je domeinnaam, zij moeten er maar voor zorgen dat jouw domein terug in jouw handen komt.) dat het domein in jouw bezit is en dat je daar een contract voor hebt etc.
Hij heeft het domein volgens mij laten verlopen, met de bedoeling het opnieuw te registreren. Maar in de tussentijd is het opgekocht door dat bedrijf. Tenminste, als ik het goed begrijp. Als dat zo is, kan je er niets aan doen!

@hierboven
Zover ik weet, is voor een domein transfer een code benodigd. Speciale code die Register.Com alleen aan de registrant verschaft. Zonder deze code kan een derde partij het domein niet kapen o.i.d.

Althans, ben niet zo 100% actueel in dat wereldje, maar dat is volgens mij hoe het in elkaar steekt. Wel een hoop domeinen gehad en enkele getransferd. Heb een keer mijn legitmatie moeten faxen naar een bedrijf, zodat ze konden zien dat ik echt de eigenaar was. Maar dat zal tegenwoordig met al die domeinen wel iets minder strict zijn.

@ts:
Kan je nog even duidelijk vermelden wat je met releasen bedoeld. Als je alleen de lock ervan af heb gehaald, het domein niet was verlopen maar wel is gekaapt, dan zou je eventueel wel stappen kunnen ondernemen. Maar, de kosten wegen er niet tegen op.

[ Voor 44% gewijzigd door mrFoce op 20-07-2006 00:11 ]

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
welke kosten?
als ts nogsteeds eigenaar is is een faxen van een legitimatie voldoende voor het hosting bedrijf waar ts dan nu bij zit om dat domein te transferen naar hun dns-servers en te laten wijzigen bij register.com.

heeft hij idd dat domein laten verlopen en toen hij al verlopen was bij een andere hosting boer aangeklopt om dat domein opnieuw te reggen kan hij er idd wel naar fluiten.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33

aex351

I am the one

beste manier is dan negeren en zo weinig mogelijk interesse tonen

< dit stukje webruimte is te huur >

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

weijl schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 03:42:
welke kosten?
als ts nogsteeds eigenaar is is een faxen van een legitimatie voldoende voor het hosting bedrijf waar ts dan nu bij zit om dat domein te transferen naar hun dns-servers en te laten wijzigen bij register.com.
Hij is dus geen eigenaar meer.

Ik heb het idee dat het domein wel degelijk verlopen is. Het is aangemaakt op 12 juli 2005, op 13 juli 2006 is de whois info geupdate. Ik ben voor .com domein niet super goed op de hoogte van alle procedures maar je hebt op dit moment sowieso pech.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest de lock er vanaf laten halen van de nieuwe domain reg.
zo dat zij hem konden locken.. dus heb ik hem nooit laten verlopen

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:29:
En waarschijnlijk was ie op dat moment beschikbaar voor iedereen. En dan heb je inderdaad van die zielige bedrijfjes die domeinen kapen om er een cent mee te verdienen. Domeinen registreer je per jaar afaik. Je domein-registrar (de eerste dus) is dus verplicht het domein aan jou toe te wijzen voor een jaar lang. Hoe het zit met unlocken enzo, dat weet ik niet.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 17:10

Gerco

Professional Newbie

De cruciale vraag is: Heb je alleen de domainlock eraf gehaald of heb je het domein opgezegd bij de oude registrar? In het tweede geval heb je namelijk gewoon pech, had je maar beter op moeten letten op welke knop je klikte.

Als alleen de domainlock eraf is, kan hij overgeschreven worden als je niet binnen 5 (of 7) dagen reageert op de mail waarin ze om toestemming vragen. Dat is de hele reden waarom die domainlock überhaupt bestaat, die was vroeger niet nodig omdat je toen expliciet toestemming moest geven. Tegenwoordig is het "wie lang genoeg zwijgt, stemt toe".

De enige die je hiermee kan helpen is register.com. Jij of zij hebben een fout gemaakt en zij zullen niet erg happig zijn om dat toe te geven. Aangezien je geen amerikaan bent, zou ik geen enkele vorm van service verwachten. Ze verwachten toch niet dat je ze aanklaagt.

[ Voor 46% gewijzigd door Gerco op 20-07-2006 10:00 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:26

Cybje

First Post!

Je hebt niet die verhuizing toevallig maar een paar dagen voor het verlopen van de domeinnaam aangevraagd? Want een .com verhuizing wil nog wel eens een week ofzo duren.

Wat ruist er door het struikgewas

• IceStorm

IceStorm

Gerco schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:56:
De enige die je hiermee kan helpen is register.com. Jij of zij hebben een fout gemaakt en zij zullen niet erg happig zijn om dat toe te geven. Aangezien je geen amerikaan bent, zou ik geen enkele vorm van service verwachten. Ze verwachten toch niet dat je ze aanklaagt.
Die kunnen ook helemaal geen flikker meer de TS betekenen (als ze het al willen). Het domein is overgezet, klaar uit.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Doe eens wat duidelijker wezen. Iedereen schreeuwt om informatie en jij det het af met 2 simpele regels.

Jij had een domain bij een bepaalde registrar. Je had een lock op dit domain wat voorkomt dat niet elke knurft een verhuizing op jou naam kan doen.
Op het moment dat je de verhuizing actie allemaal begon, hoe lang zou dat domain dan nog 'van jou zijn' ?
En toen ? Je hebt toen de lock eraf gehaald en direct daarna een verhuizing aangevraagd ?

Je zult echt meer info moeten geven, anders kan niemand je helpen.
Wat zegt je originele registrar er eigenlijk van ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

De vraag is ook waarom je een Amerikaans bedrijf gebruikt om .com adressen te registreren. De bedrijven die je veelvuldig tegenkomt om Internet "claimen" simpelweg een domeinnaam waarbij administratief gezien je eigenaar bent (in werkelijkheid gebruiker, geen eigenaar).

Zo had ik laatst ook een 'overstapper': de geclaimde domeinnaam was door betrokkene nooit betaald. Er was tevens een achterstand in betalingen. Ik maak er in de meeste gevallen geen probleem van om een domein vrij te geven (bij beëindiging contractperiode) echter ik voorkom in sommige gevallen ook dat anderen de url claimen om door te verkopen wanneer betrokkene - na betalingsachterstand - de url elders wil plaatsen. Ja, ook ik bezit nog een URL waarop inmiddels
4000 euro is geboden. :Y)

In geval van register.com is dit anders: zij weten dat de url gebruikt is, dus altijd nog een waarde kan hebben. En zo zijn er meer bedrijven.

http://www.mystic-dragon.eu/ is dacht ik nog vrij....
Makkelijker is echter om een site te nemen en als subdomain mystic, mystic-dragon en dragon
te nemen. Na indexering binnen zoekmachines is de dotcom-url niet meer zo interessant.

• IceStorm

IceStorm

Koffie, wat hij ook aan info gaat geven, het zal niet helpen. Het verhaal kan nog zo duidelijk uitgelegd worden maar feit is dat het domein op dit moment van Buydomains.com is. Dat kan alleen op een 'rechtmatige' wijze. Dat die wijze (of dat nou een verlopen domein inpikken is of een request aanvragen en hopen dat de eigenaar zijn mail niet checkt) nou als eerlijk ervaren wordt of niet, hier gaat niks meer aan veranderen.

(neemt niet weg dat het hele verhaal in eerste instantie een factor 10 duidelijker had gekunt).

• mrFoce
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:42:
De vraag is ook waarom je een Amerikaans bedrijf gebruikt om .com adressen te registreren. De bedrijven die je veelvuldig tegenkomt om Internet "claimen" simpelweg een domeinnaam waarbij administratief gezien je eigenaar bent (in werkelijkheid gebruiker, geen eigenaar).

.........
Ok, zeg jij nou net dat het fout is om Amerikaanse bedrijven te gebruiken of wat?

Ik gebruik al jaren uitsluitend Amerikaanse bedrijven voor het beheren van mijn domeinen (heb hele reeks domeinen met mijn achternaam erin) en nooit problemen gehad. Dus kraak a.u.b. geen Amerikaanse bedrijven af.

Na nogmaals je reply gelezen te hebben: Je weet niet precies waar je over praat, dus raad je aan niet dat soort 'onwaarheden' te verspreiden. Typisch geval van 'Klepel' + 'Klok' Sommige bedrijven (niet uitsluitend Amerikaanse) passen zo'n techniek toe, maar dat komt overal voor. Neem gewoon een grote registrar zoals Maddogdomains.com of Godaddy.com en je heb nergens last van.

Maar goed. TS verschaf is wat meer en duidelijkere informatie, anders is deze topic waardeloos (aangezien iedereen wat roept, maar het misschien niet eens opgaat in jou geval) .Jij bent de enige die weet hoe en wat, zoals Koffie aangeeft, wat zei je registrar zelf erover?

[ Voor 28% gewijzigd door mrFoce op 20-07-2006 11:04 ]

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je kan je domein-transfer gewoon terug laten draaien. Moet je voor bij je registrar zijn, of je hebt er waarschijnlijk zelfs al een mailtje over gekregen, met een link om de verhuizing ongedaan te maken.
Pagina: 1