Toon posts:

Harman of Bose ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.074 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou een zeer goeie set nodig hebben voor in mijn huis. Een 5.1 set met kleine luidsprekers aan de muur te bevestigen.

Nu ben ik sterk aan het twijfelen tussen bose en harman kardon (voor qua prijs)

Een harman set is veel goedkoper dan een bose set (als je de versterker erbij zou nemen van beiden)

Maar is er een groot verschil? Ik ken er niet zoveel van maar weet dat bose bij mijn ouders zeer goed speelt met een Technics versterker.

Graag leer info ?

Ik dacht aan een acoustimas 10 als ik voor bose zou kiezen maar dan heb ik nog geen versterker.
Bij harman dacht ik aan HARMAN CINE DIGITAL 7 die in belgie 1693,00 EUR kost

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Voorheen dacht ik altijd dat Bose de beste was, maar het blijkt dat het vaak pure rotzooi is.
Het enigste waardoor Bose-speakers beter klinken is hun speciale versterker, zoek maarns :)

HarmanKardon zie ik vaker bij professionele 'thuisgebruikers'/audiofielen ;) dus die zullen beter zijn.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Harman Kardon. Je kan ook denken aan een Mordaunt-Short Genie set + willekeurige receiver/dvd-speler (bijv de HK receiver/dvdspeler). Vond de Genie set wel goed klinken.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DarthPlastic schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:31:
Voorheen dacht ik altijd dat Bose de beste was, maar het blijkt dat het vaak pure rotzooi is.
Het enigste waardoor Bose-speakers beter klinken is hun speciale versterker, zoek maarns :)

HarmanKardon zie ik vaker bij professionele 'thuisgebruikers'/audiofielen ;) dus die zullen beter zijn.
Hun speciale versterker? :? Denk niet zij iets 'revolutionairs' in hun versterkers hebben waardoor hun boxen beter uit de verf komen.
Het beste is overigens nog altijd wat jij zelf het beste vind klinken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Satch op 19-07-2006 23:37 ]

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24
HK! Heb zelf de Cinefocus 8 (Das dus de AVR235, DVD27 en HKTS8) Klinkt super! Vooral de basskist is erg goed. ALs je nog zwaarder wil zou ik de AVR 335 nemen met de HKTS 11

Verwijderd

Veel mensen geven af op Bose, toch vind ik ze niet slecht. Heb vrijwel alle serie's beluistert maar voor thuisgebruik is het prima.

Harman Kardon daarintegen is een dochter van JBL. Op huiskamer gebied vind ik JBL achteruit gegaan zijn, met name het aantal decibel/meter is erg laag geworden, daar waar ze vroeger zulke mooie woofers van hadden, 135db in een huiskamer speaker was destijd vrij normaal. Je vind het nu nog alleen terug in hun dure serie's of pro speakers.

Kwestie van jou beste cd's meenemen en eens voor luister sessie's rond gaan bij de betere audio zaken. Alleen zo kom je erachter wat je beter vind klinken. Adviseren heeft geen zin, aangezien de gehoorscherpte bij een ieder mens anders is dus ook anders word ervaren. Wat de een mooi vind vind de ander spuuglelijk, over smaak valt niet te twisten :)

http://www.jbl.com/home/p...ge=&Country=US&Region=USA

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wimpie007 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:38:
HK! Heb zelf de Cinefocus 8 (Das dus de AVR235, DVD27 en HKTS8) Klinkt super! Vooral de basskist is erg goed. ALs je nog zwaarder wil zou ik de AVR 335 nemen met de HKTS 11
Ik heb de avr235 / dvd27 in combi met de hkts11 en 4 alu zuilen en ben er erg tevreden over.

Ik heb menige set beluisterd in die prijsklasse en persoonlijk vind ik de HK het beste klinken.
Vooral op audio cd vond ik veel setjes beroerd klinken. De HK heeft toch de meer vollere klank welke ik gewend was van mijn oude sony versterker met KEF carlton III speakers.

Vind alleen de afstandbedieningen slecht leesbaar in het donker. Het idee van de verlichte knoppen op de ab werkt niet echt goed.

HK heeft een mooie ab met lcd maar die is 400 eu dus nog effe doorsparen :-)

Verder valt het me tegen dat HK geen hard disk recorder heeft in hun programma. Ik vind het niet mooi om er een losse hdd-recorder bij te zetten van een ander merk.

[ Voor 29% gewijzigd door bgrr op 19-07-2006 23:49 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:31

JT

VETAK y0

1.) Kijk hier is
2.) Uit de policy:
In dit forum wordt op dagelijkse basis gevraagd welke speakers of versterker men moet kopen en welke keus goed is. Er worden vaak willekeurige speakers of versterkers voorgesteld met de vraag welke ze nou eigenlijk moeten kopen..

In bijna 100% van die gevallen gaat het topic op slot met de melding dat men zelf naar een winkel moet gaan om naar speakers of versterkers te gaan luisteren. Pas wanneer men zelf eerst is gaan luisteren en zelf een beeld heeft gevormd over hoe verschillende speakers en versterkers klinken, is het toegestaan om hier een topic over te starten. Aangezien topics waarin dit niet gebeurd is steeds maar blijven terugkomen is er blijkbaar toch een onduidelijkheid.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cinepro 11 gekocht zonet

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-12 21:22
Veel plezier ermee! :)

Dat zul je overigen s niet meer van dit topic hebben, want hij is gesloten...
Nutteloze kick van wat-moet-ik-kopen-topic.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.