Toon posts:

lichtgewicht laptop voor rondreis

Pagina: 1
Acties:
  • 1.386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Januari 2007 vertrek ik voor een half jaar naar Nieuw Zeeland voor een rondreis + stage. Om alles tijdens mijn trip te regelen en te werken aan m'n thesis ben ik op zoek naar een lichtgewicht notebook. Nu heb ik zelf niet het verstand van laptops als de meeste van jullie hebben, vandaar dat ik jullie hulp inschakel. :)

Belangrijke eigenschappen van de laptop zijn:
- lichtgewicht: liefst 2,2 kg of minder
- aardige videokaart (voor afspelen films + af en toe spelen van light games (zoals Fifa)
- 14" of 14.1" monitor
- dvd brander
- wireless netwerk
- ten minste 512 intern geheugen
- niet te korte batterijduur
- prijs onder de 1200 euro, liefst onder de 1000
- liefst enigzins stijlvolle looks

Ik ben zelf al aardig op zoek geweest en heb ook enkele laptops gevonden die aardig in de buurt komen zoals

MSI Megabook S260-027NL
Asus A8JC-H007H-A
ASUS A8Ja-H006H
Zepto Znote 2314W _/-\o_

Maar ik zou nu graag jullie hulp inroepen om het perfecte systeem te vinden

Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 22:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:34:
Januari 2007 vertrek ik voor een half jaar naar Nieuw Zeeland voor een rondreis + stage. Om alles tijdens mijn trip te regelen en te werken aan m'n thesis ben ik op zoek naar een lichtgewicht notebook. Nu heb ik zelf niet het verstand van laptops als de meeste van jullie hebben, vandaar dat ik jullie hulp inschakel. :)

Belangrijke eigenschappen van de laptop zijn:
- lichtgewicht: liefst 2,2 kg of minder
- aardige videokaart (voor afspelen films + af en toe spelen van light games (zoals Fifa)
- 14" of 14.1" monitor
- dvd brander
- wireless netwerk
- ten minste 512 intern geheugen
- niet te korte batterijduur
- liefst enigzins stijlvolle looks

Ik ben zelf al aardig op zoek geweest en heb ook enkele laptops gevonden die aardig in de buurt komen zoals

MSI Megabook S260-027NL
Asus A8JC-H007H-A
ASUS A8Ja-H006H
Zepto Znote 2314W _/-\o_

Maar ik zou nu graag jullie hulp inroepen om het perfecte systeem te vinden

Thanks
Alleen al vanwege dit punt raad ik je de Asus A8Ja-H006H aan. Deze heeft namelijk de beste videokaart van de vier notebooks die je hebt opgegeven.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:51

Theo

moederbord

Ik heb een S260 met de 915 chipset en geïntergreerde video (GMA900), haal er 800 puntne mee in 3dmark03, en ik kan UT03 op medium-low spelen. De S262 heeft Core duo cpu en de 945 chipset, deze haalt 50% meer punten in 3do3, dus hier zou fifa lijkt mij wel op kunnen draaien.

Let er alleen wel op met het halen van een laptop dat er geen 4200 rpm schijfje inzt. Deze schijven zijn zo rete langzaam dat ze de hele preformance van de laptop omlaag halen.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Hoewel niet op je lijst zou de Dell X1 (1,4 Kg) ook handig zijn. Geen zand in de DVDRW gezien je die gewoon thuislaat tijdens je wereldtrip. Resolutie op deze laptopf is natuurlijk ook prettig

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:41:
Hoewel niet op je lijst zou de Dell X1 (1,4 Kg) ook handig zijn. Geen zand in de DVDRW gezien je die gewoon thuislaat tijdens je wereldtrip. Resolutie op deze laptopf is natuurlijk ook prettig
En hoeveel kost die ook alweer? Oja, minimaal 1500 euro.
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:34:

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
De X1 ligt inderdaar buiten mijn budget, dus die valt zowieso af. Ik ben benieuwd of een van jullie gebruikerservaringen heeft met de Zepto Znote in het algemeen en dan in het bijzonder de Zepto Znote 2314W? De specs zien er toch zeker goed uit tegen een redelijke prijs.

Wat zijn verder doorslaggevende verschillen tussen de andere 3 modellen die mijn beslissing kunnen vergemakkelijken? (MSI Megabook S260-027NL, Asus A8JC-H007H-A en ASUS A8Ja-H006H)
theodouma schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:32:
Let er alleen wel op met het halen van een laptop dat er geen 4200 rpm schijfje inzt. Deze schijven zijn zo rete langzaam dat ze de hele preformance van de laptop omlaag halen.
Nuttige tip! Bedank!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 12:07 ]

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen, kijk even bij ALB-computer.de daar hebben ze een 12,1 inch MSI S260 Centrino notebook voor een goede €800!

[ Voor 5% gewijzigd door Speedfight op 27-07-2006 13:29 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

Verwijderd

check de bluelink juli aanbiedingen !! ik heb er gister een IBM T43 besteld, komt morgen binnen.

ik heb voor de IBM gekozen naar lang wikken en wegen van maanden:
- bouwkwaliteit
- materiaal gebruik
- beste/lekkerste toetsenbord ter wereld
- geen glansscherm
- geen widescreen waar alle afbeeldingen er niet meer uitzien.. (alleen een dvd kijken is mooi)
- lange accuduur
- garantie
- trackpoint
- gewicht
- afmetingen
- hele goede wifi ontvangst

Bluelink heeft nu mooie aanbiedingen, ik heb 480 euro goedkoper door de aanbieding (van 1650 voor 1170 euro!! windows xp pro en dutch microsoft office erbij! bluelink is een groothandel die goede shop survay heeft en gratis bezorging (door hun zelf!!)

www.bluelink.nl

succes kerel en blijf er niet teveel in hangen zoals ik heb gedaan

ps ik had eerst bijna asus gekocht maar die is heel slijtage gevoelig. iemand gaf mij een zeer goede tip: kijk eerst naar merk en kwaliteit wat je wilt, daarna naar de specificatie die je wil icm je budget.
Pagina: 1