OK, ik heb een nogal ingewikkeld probleem, waarvan ik niet vind dat ie in verschillende centrale topics past, al heb ik hem daar ook al gepost, helaas zonder resultaat.
wat wil ik?
Ik wil een WLAN USB adapter aansluiten op mijn PC, vervolgens met mijn HTC wizard/MDA varia verbinding maken, en bellen via voipbuster. Vandaar dat ik deze vraag al heb gesteld in het HTC wizard topic, en het voipbuster topic, zonder succes.
Ik heb het al bijna voor elkaar, na veel zoekwerk en gepuzzel.
Wat heb ik gedaan?
Ik heb de USB dongle geinstalleerd en in netwerkeigenschappen de volgende TCP settings meegegeven:
- IP: 192.168.0.1
- Subnet: 255.255.255.0
- Gateway: geen
- DNS servers zoals in PC en router
Software bij de dongle:
- access point
- bridge met netwerkkaart in PC
instellingen PC:
- IP: 192.168.1.101
- Gateway: 192.168.1.1 (IP adres router)
- DNS servers: werkend
Instellingen telefoon:
- IP: 192.168.0.2
- Gateway: 192.168.0.1 (IP dongle)
Wat lukt er inmiddels?
- Er wordt een wifi verbinding opgezet tussen telefoon en USB dongle
- mijn voip-client logt in op het voipbuster netwerk
- ik kan bellen
- ik kan spreken
Wat lukt er niet?
- Ik hoor de andere kant niet als ik bel
- Ik kan niet op internet, krijg een DNS foutmelding
overige opmerkingen:
Het kan niet aan de instellingen van voipbuster liggen, want als ik op mijn router inlog werkt het perfekt. Ik wil echter op mijn werk ook bereikbaar zijn en kunnen bellen, vandaar de dongle. Alleen probeer ik het eerst thuis werkend te krijgen, om het dan pas op mijn werk te instelleren. Kan natuurlijk niet tijdens werktijd urenlang bezig zijn allees in te stellen en uit te vogelen.
het voipbuster probleem is een typisch port forwarding probleem, maar ik heb geen flauw idee hoe ik porten kan forwarden in deze situatie. het DNS probleem gaat mij boven de pet. wellicht moet ik ergens in de IP settings iets wijzigen, maar ik weet het echt niet meer.
wat wil ik?
Ik wil een WLAN USB adapter aansluiten op mijn PC, vervolgens met mijn HTC wizard/MDA varia verbinding maken, en bellen via voipbuster. Vandaar dat ik deze vraag al heb gesteld in het HTC wizard topic, en het voipbuster topic, zonder succes.
Ik heb het al bijna voor elkaar, na veel zoekwerk en gepuzzel.
Wat heb ik gedaan?
Ik heb de USB dongle geinstalleerd en in netwerkeigenschappen de volgende TCP settings meegegeven:
- IP: 192.168.0.1
- Gateway: geen
Software bij de dongle:
- access point
- bridge met netwerkkaart in PC
instellingen PC:
- IP: 192.168.1.101
- Gateway: 192.168.1.1 (IP adres router)
- DNS servers: werkend
Instellingen telefoon:
- IP: 192.168.0.2
- Gateway: 192.168.0.1 (IP dongle)
Wat lukt er inmiddels?
- Er wordt een wifi verbinding opgezet tussen telefoon en USB dongle
- mijn voip-client logt in op het voipbuster netwerk
- ik kan bellen
- ik kan spreken
Wat lukt er niet?
- Ik hoor de andere kant niet als ik bel
- Ik kan niet op internet, krijg een DNS foutmelding
overige opmerkingen:
Het kan niet aan de instellingen van voipbuster liggen, want als ik op mijn router inlog werkt het perfekt. Ik wil echter op mijn werk ook bereikbaar zijn en kunnen bellen, vandaar de dongle. Alleen probeer ik het eerst thuis werkend te krijgen, om het dan pas op mijn werk te instelleren. Kan natuurlijk niet tijdens werktijd urenlang bezig zijn allees in te stellen en uit te vogelen.
het voipbuster probleem is een typisch port forwarding probleem, maar ik heb geen flauw idee hoe ik porten kan forwarden in deze situatie. het DNS probleem gaat mij boven de pet. wellicht moet ik ergens in de IP settings iets wijzigen, maar ik weet het echt niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Byte_Me op 19-07-2006 21:26 ]