PC loopt vast in 3D-mode met nieuwe GPU (te zwakke CPU?)

Pagina: 1
Acties:

• NilsBokdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-07 23:54
Specs:
CPU:
Intel Pentium 4 1,6 GHz S478 (Willamette)
mobo
Asus P4P800-X (intel 865PE chipset)
ram
512 mb ddr-ram (dual channel, pc2100, bandbreedte is dus max 533 MHz, die maar voor 400 MHz benut wordt)
Graphics:
Sparkle Geforce 6600GT 128 MB (agp natuurlijk)
Voeding
Dell 250 watt
Ik heb dus een probleem, dat zogauw ik een spel opstart, het spel direct vastloopt. Het probleem doet zich alleen voor bij nieuwere spellen, zoals Vampire Bloodlines en SiN Episodes: Emergence (source engine, dus waarschijnlijk werkt HL2 ook niet...)

Ik heb dit probleem sinds ik mijn oude Geforce MX 4000 heb vervangen door de 6600GT. Als ik mijn CPU vervang door een 2,53 GHz (533 MHz FSB) werken de games wel, en als ik mijn GPU vervang door de oude Geforce MX 4000 werken de games ook (op lage instellingen natuurlijk, en niet al te hoge FPS).

Het lijkt me vrij duidelijk dat dit probleem ligt in de CPU. Ik heb ook al geprobeerd om het op te lossen door een sterkere voeding (2 voedingen op elkaar aangesloten, ik heb de voltages gemeten en deze waren redelijk goed, maar het probleem bleef...)

Soms, als ik geluk heb, werkt alles ineens naar behoren, maar meestal is dit niet het geval...

Dit zijn de andere oplossingen die ik geprobeerd heb:

- videokaart onderklokken van 500/900 naar 350/650.
- cpu overclocken naar 2 ghz, incl. vcore verhoging
- onboard geluid en lan uitgezet
- alles van de stroom af doen behalve gpu, mobo en hdd

Geen van deze oplossingen werkten.

De enigste oplossing die werkte was een 2,53 GHz van mijn ouders erin zetten, maar hun moederbord pakt mijn CPU niet (het ondersteund alleen northwood en prescott).

Weet iemand wat ik aan dit probleem kan doen?

Thnx 8)

• NilsBokdam
Ik heb het probleem gevonden...

Het ligt dus aan de koeling. Ondanks dat de temperatuur van de cpu nuet boven de 53 graden uitkomt, helpt het toch om een andere koeler te gebruiken. Ik ga er een bestellen.

Ik gebruikte overigens de boxed cooler, maar deze was dus niet goed genoeg, hij lijkt het verder nog goed te doen...

• NilsBokdam
ik heb deze topic opnieuw geopend op Overleden 6600GT? PC met die kaart loopt vast in games... aangezien hij hier nu verkeerd staat...

deze kan gesloten worden, mijn oplossing leek eerst te kloppen maar dit was niet zo...