Toon posts:

Asus P5VDC-MX S-ata II defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: PC boot niet door naar Windows wanneer ik 1 (of meerdere) S-ATA schijven aansluit.
Als de sata-poorten vrij zijn boot hij wel door, maar daar heb ik dit bordje niet voor gekocht ;)

Op de 40gb P-ATA schijf (primary master) staat Windows XP Pro.

Specs:

- Asus P5VDC-MX moederbord
- Intel 930D proc
- 1gb DDR400 (2*512)
- 360 Watt Chieftec voeding (HPC-360-202 DF)

Primary IDE Master -> Maxtor 6L040J2
Primary IDE Slave -> Nec ND4550
Sec IDE Master -> Nec ND2510
Sec IDE Slave -> Nec ND3500

Third IDE Master (sata dus) -> Hitachi HDS725050KLA360 - 500gb 7200rpm SATAII schijf
Third IDE Slave (idem: sata) -> Hitachi HDS725050KLA360 - 500gb 7200rpm SATAII schijf
Fourth IDE Master (sataI) -> Hitachi HDT722525DLA380 - 250gb 7200rpm SATAI schijf

Gedane pogingen
- alle dvd-branders eraf (wellicht voeding probleem, echter heeft deze voeding ook een dual xeon in soortgelijke setup gedraait...) -> geen resultaat
- elke schijf als enige sata schijf geprobeerd op elke sata poort (12 mogelijkheden dus (3*4))
- bios update naar bios Version 0503 (nieuwste)

Waar kan de fout liggen? Wanneer -ongeacht welke- sataschijf aangesloten wordt wil windows xp niet meer doorstarten. Voordat het logo van winxp pro en die blauwe balkjes (eronder) gaan komen start hij opnieuw op... Alsof de proc te warm wordt, maar ook dit is niet het geval... (42 graden).

In de bios worden alle schijven herkend, zonder problemen, maar hij wil er niet op doorstarten...

Onder het kopje "advanced" in de bios, en dan "Chipset" -> "SouthBridge Configuration" kun je kiezen hoe je de Serial ATA Controller wilt hebben:
-Disabled
-Sata
-Raid

Deze staat op SATA, zoals het hoort lijkt me...

Wie heeft enige tips wat ik nog zou kunnen proberen? Of zou het bordje gewoon defect zijn?

/edit/
Oh, en bij Boot Device Priority staat natuurlijk 1st boot device: HDD: PM-Maxtor 6L040J2 als enige in het lijstje, 2nd en 3th boot device heb ik disabled staan...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sata-kenners aanwezig O-) :>

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds niemand... :( ?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Forceren op SATA-1 modus wil wel eens helpen(al is die VIA wel SATA-II). Probleem is dat dat met een Hitachi met een tooltje moet, dus zal de HD eerst moeten werken(dus veranderen op een ander systeem)