Toon posts:

[HTML/CSS] Rare IE bug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je mijn site bekijkt in FF of Opera staat alles goed en zijn er nergens foutjes te vinden. Maar als je mijn site in IE bekijkt dan verdwijnt ineens alles was onder de header staat. Ik heb de bug pas laatst opgemerkt en heb al vanalles zitten proberen. Het enige dat ik veranderd heb is de achtergrond kleur van mijn menu weg gedaan en een 250px linkse border toegevoegd aan de content om die achtergrondkleur terug te brengen. (Zodat deze de hele pagina volgt.)

Sorry dat ik heel de css post maar ik kan de bug maar niet localiseren ? Iemand ook maar een idee ?

Mijn site : http://www.sava.be
CSS : http://www.sava.be/themes/sava/style.css

Verwijderd

Hrmmm, vaag.

Heb net de regel -float:left;- weggehaald uit #logo en dan wordt alles wel weergegeven. Kan alleen de fout (nog) niet achterhalen.

Offtopic:
Je gebruikt de strict xhtml 1.0 doctype, maar de pagina is niet helemaal strict xhtml 1.0 compliant.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee inderdaad :) maar dat is meer de fout van de cms die ik gebruik (men css is trouwens ook niet helemaal foutloos)

Dankje voor de hulp alvast :) die float weghalen lost het allemaal op. Alleen snap ik ook niet echt goed waarom dan er geen stuk van het menu en de layout onder de header komt te staan. :D

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Waarschijnlijk ben je tegen het hasLayout probleem van IE aangelopen :Y) ..

If I can't fix it, it ain't broken.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Misschien een idee om de achtergrondkleuren niet te regelen door de border, maar door de background-property, aangezien het daar voor bedoeld is? Als je wilt dat de kleuren in beide kolommen doorloopt tot naar beneden, dan heb je wellicht wat aan artikelen over faux columns.
Verder zou je een tweekolomslayout op basis van floats kunnen proberen i.p.v. absolute positionering. Bouwen op die manier is beter gedocumenteerd (m.a.w. bij problemen is de oplossing snel gevonden, zie bijv. www.positioniseverything.net voor IE-bug-documentatie).

Cogito ergo dubito