Toon posts:

[XP] kan bijna geen programma meer starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen kan ik op deze win xp pc bijna geen programma´s meer starten. Alleen programma´s die helemaal in win geintegreerd zitten zoals Internet Explorer doen het nog. Alle andere ms producten zoals Windows Media Player en MS Office doen het niet. Ook programma´s van andere fabrikanten werken niet (Firefox ook niet).

Ik heb geen screenshot van de fout op kunnen slaan omdat Paint het ook niet meer doet. Daarom hier de foutmelding in tekst (in het geval voor Firefox):
C:\Documents and Settings\All Users\Bureaublad\Mozilla Firefox.Ink
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS - en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.
Uiteraard heb ik ook geprobeert om de foutmeldingen te negeren maar dit had geen resultaat.

Na wat gegoogle kwam ik overigens op deze site. Maar daar gaan ze ervan uit dat ik een MS-DOS/16 bit windows programma wil starten wat dus niet het geval is.

Verwijderd

Je kan op zich eens proberen om een andere versie van AUTOEXEC.NT terug te plaatsen (vind je meestal in c:\windows\repair\ )

Moet wel zeggen dat ik het best raar vind dat hij met zowat alle applicaties heeft, ik zou eens proberen te scannen op virussen. Moest je virusscan niet meer werken, kan je best de HDD in een andere PC hangen en zo scannen.

Als je eerder denkt dat het software-gerelateerd is en je weet ongeveer wanneer het probleem begonnen is kan je (al dan niet vanuit safe mode) via system restore het systeem naar een eerdere tijd herstellen.

Succes en hou ons op de hoogte !

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals denivan zegt klinkt het inderdaad nogal alsof je een virus hebt eigenlijk - zoek op dat punt eens op GoT naar 'exefile' dan krijg je er wel wat meer informatie over :)

Verwijderd

Heb je een Intel p4? Dan kan het ook overhitting zijn... (dan schakelt ie over op xxxs ofterwijl extra extra extra slow :) ) anders zal het idd. een virus of spyware zijn.