[AVI] hoe meerdere avi bestanden naar 1 bestand krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-12 21:29
Hoi,

ik heb een aantal filmpjes 163 stuks om precies te zijn. Dit zijn de bestanden van mijn dv camcorder (voor een format ook vergeten het hele bestand te backuppen)

hoe kan ik hier nou een avi of mpeg van maken.

U-lead videostudio 9 en moviemaker 3 zeggen dat het teveel bestanden zijn.

Pinnacle heb ik niet en wil ik niet.

gr.
Etienne

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
eerst de helft van de 163 delen samenvoegen en dan die 2 delen weer samenvoegen? kost iets meer tijd mss maar het werkt wel. of kwartjes.. enz

Get Airflow, save the world.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-12 21:22
Installeer AviSynth en maak een *.avs script met daarin niet meer dan 163 maal AviSource("[bestandsnaam].avi") (of DirectShowSource("[bestandsnaam].avi") als de eerste niet werkt). Dit script kan je dan openen met VirtualDub(Mod) waarmee je het in de mode Direct Stream Copy (onder video) op kunt slaan. Met deze instelling wordt het beeld niet opnieuw gecomprimeerd en verlies je dus geen kwaliteit.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
DeeD2k2 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 19:52:
Installeer AviSynth en maak een *.avs script met daarin niet meer dan 163 maal AviSource("[bestandsnaam].avi") (of DirectShowSource("[bestandsnaam].avi") als de eerste niet werkt). Dit script kan je dan openen met VirtualDub(Mod) waarmee je het in de mode Direct Stream Copy (onder video) op kunt slaan. Met deze instelling wordt het beeld niet opnieuw gecomprimeerd en verlies je dus geen kwaliteit.
Dit gaat zo gewoon NIET goed werken zo , met een direct stream copy zal het bestand opgeslagen worden in uncompressed YUY2 formaat...

Een betere optie is om het AVS script te openen in Ulead (of ander programma) en dan te encoden naar DVD formaat.
Ik doe dit ook regelmatig met mijn eigen DV opnames.....

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

The_Doman schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:43:
[...]

Dit gaat zo gewoon NIET goed werken zo , met een direct stream copy zal het bestand opgeslagen worden in uncompressed YUY2 formaat...

Een betere optie is om het AVS script te openen in Ulead (of ander programma) en dan te encoden naar DVD formaat.
Ik doe dit ook regelmatig met mijn eigen DV opnames.....
Direct stream copy zorgt er juist voor dat de huidige 'encoding' behouden blijft zonder het opnieuw te encoden. En je hoeft het niet eens via avisynth te laten lopen, je kan ook file -> append avi segment gebruiken.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Witsflow schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:40:
[...]

Direct stream copy zorgt er juist voor dat de huidige 'encoding' behouden blijft zonder het opnieuw te encoden. En je hoeft het niet eens via avisynth te laten lopen, je kan ook file -> append avi segment gebruiken.
Append Segment in VirtualDub gebruiken en dat met Direct Stream Copy naar een nieuw bestand schrijven in inderdaad genoeg, makkelijk en snel. Mits natuurlijk alle segmenten dezelfde afmetingen hebben en hetzelfde compressieformaat gebruiken.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Witsflow schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:40:
[...]
Zodra je een AVI bestand via avisynth/direct stream copy gaat copieeren gaat de orginele encoding/codec verloren!

Samenvoegen met Virtualdub Append Segment en Direct Stream Copy is inderdaad de goede manier.

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-12 21:29
Dat zijn goede tips, alleen moet ik heel eerlijk zeggen dat ik dit idd knap lastig vind.

ik denk dat ik eerst alles in delen moet samenvoegen en dan die delen weer naar 1 bestand moet zetten.

de bestandsnamen zijn namelijk ook niet makkelijk te ontcijferen :'(

Ik heb bijv. (00-04-17-03)(00-08-24-19).avi bestanden en die nummering is niet oplopend niet echt fijn dus.

met de andere programma's kan je telkens ff het filmpje bekijken dus weet je waar die in de tijdlijn moet komen.

gr.
Etienne

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Met Editstudio zou dit wel moeten lukken. Rechtsklikken op de tijdlijn, bestanden op datum sorteren, alles selecteren, importeren en naar een nieuw bestand schrijven. Editstudio comprimeert bestanden met DV compressie niet opnieuw en voert dus in principe een direct stream copy uit.

De trial versie van editstudio heeft geen beperkingen(de laatste keer dat ik controleerde in elk geval niet, ik heb editstudio een jaar of wat geleden geregistreerd) dus probeer het eens.

Bestanden gewoon aan elkaar plakken zoals hieronder genoemd wordt kan wel met MPEG bestanden maar niet met AVI bestanden(nou ja het kan natuurlijk wel maar er komt geen correcte avi uit).

[ Voor 16% gewijzigd door Elvis56686 op 20-07-2006 21:56 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-12 13:45
copy file1.avi+file2.avi+file3.avi+file4.avi+file5.avi allefiles.avi

of met virtualdub kan je steeds appenden, duurt alleen ff ;)

en het hangt natuurlijk ook van de index in alle avi's.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Probeer anders eens het programma'tje AVI-Mux_GUI.

Of het met 163 stuks werkt weet ik niet.

Suc7
Pagina: 1