Philips SRU 9600 "leert" niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 4.365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:06

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Allereerst heb ik de zoekfunctie gebruikt en gezocht op google, maar die leverde bijna alleen duitse en franse sites.

Mijn vader heeft gisteren de Philips SRU 9600 gekocht. Nu werkt deze opzich goed, maar de leerfunctie doet het niet naar behoren. Je kan de afstandsbediening automatisch laten zoeken. Dit werkt bij alle apparaten wel, alleen sommige functies doen het nog niet. Die moet je dan zelf inprogrammeren. Dit werkt met de meeste dingen wel, maar met sommige niet. Het vreemde is dat die soms dezelfde functie van onze andere universele afstandsbediening wel aanneemt, maar dus niet van de orginele afstandsbediening. Nog vreemder is het feit dat de uitknop van onze decoder wel werkt als je de afstandsbediening zelf laat zoeken, maar niet als je hem later zelf programmeert ( ga nou niet zeggen laat hem dan automatisch zoeken, dit hoort gewoon niet ;) ). Weet iemand of dit een bekend probleem is bij dit ding? Hij is nog vrij nieuw ( van Maart ) en daarom kan ik er niets over vinden op het internet.

Als er nog dingen zijn die mensen willen weten die ik niet genoemd heb laat het dan even weten :Y)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Kickje :Y)

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02-2025
Ik heb de SRU9600 nu een paar weken en ben dit soort problemen nog niet tegen gekomen.

Wel dat ik enkele knoppen moest 'repareren' zoals philips dat noemt.

Wat ik wel een echt nadeel vindt is dat je geen extra knoppen kan toevoegen aan de pagina's op het schermpje, alleen een beperkt aantal onder de 'jog mode'-knop, maar dan zit je weer met de benamingen. En dat je geen apparaten kan toevoegen/veranderen (ik zou zo graag m'n wireless media interface toevoegen):(

Verder ben ik er wel tevreden over, op het gewicht en 'het gevoel van' het draaiwieltje na dan :)

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik heb deze vandaag ook besteld, bij 4launch. Ik laat jullie hier mijn ervaringen weten.
Ik zat te twijfelen tussen deze en de 9800i (die veel duurder, maar ook vetter, is) maar vanwege de prijs toch voor deze gekozen.

Het is vooral belangrijk dat die werkt met mijn UPC Digital box aangezien ik die ab klote vind!

Ik moet trouwens zeggen dat het design zeer geslaagd is voor een philips product (afbeelding dan).

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Wij hebben hem teruggebracht en geld terug :)

• Bigg Balls

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Razor.Timo schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:48:
Wij hebben hem teruggebracht en geld terug :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bigg Balls op 11-09-2006 23:59 . Reden: niet goed gelezen ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb deze afstandbediening ook. En vind het een erg handig ding. Er zijn wel enkele onvolkomenheden. Zo wilde die niet alle functies direct leren van een andere afstandbediening, maar heb ik voor sommige functies het via een oudere universele ab (van de Lidl !!) moeten doen en dan pakte die het signaal wel... ging dan wel om een exotisch apperaat: Joytech AV Control Center 2. Voor de rest prima ding. Ow en vind het jammer dat je net zelf kan kiezen welke lichten op het scherm aangaan per apperaat, ze zijn voorgedefinieerd...

Home Assistant Configuratie V&A

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06-2025
BiG-GuY schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 06:56:
Ik heb deze afstandbediening ook. En vind het een erg handig ding. Er zijn wel enkele onvolkomenheden. Zo wilde die niet alle functies direct leren van een andere afstandbediening, maar heb ik voor sommige functies het via een oudere universele ab (van de Lidl !!) moeten doen en dan pakte die het signaal wel... ging dan wel om een exotisch apperaat: Joytech AV Control Center 2. Voor de rest prima ding. Ow en vind het jammer dat je net zelf kan kiezen welke lichten op het scherm aangaan per apperaat, ze zijn voorgedefinieerd...
Ik zit hier met een JoyTech AV Control Center 1 en die krijg ik ook niet op de SRU 9600 gekoppelt. Mag ik vragen welke tussen ab je gebruikt hebt om het toch aan de SRU 9600 te leren ?? Zelfs mijn - volume knop van mijn dreambox wil hij niet leren als enige toets en waarschijnlijk zal ik deze ook met een tussenoplossing moeten doen :(

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zit er een knop op om het beeldormaat van een LCD TV te wijzigen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mister.Ed640
Er zit een 16:9 knop op. Heb zelf geen LCD tv maar je kan altijd een knop 'fixen' en het van de orignele afstandsbediening inleren op deze toets.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe "programmeerbaar" is deze ab, want hij heeft toch geen usb poort zoals de Harmony series van logitech?

• Mothergoose
Tekielja schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:02:
Hoe "programmeerbaar" is deze ab, want hij heeft toch geen usb poort zoals de Harmony series van logitech?
Door middel van het ouderwetse/vertrouwde AB's tegenover elkaar te leggen.
Op de SRU9600 de te programeren knop in tedrukken en daarna op de originele AB de te leren knop.

Er kunnen geen nieuwe toetsen/knoppen worden gemaakt, de indeling van het scherm is vast per apparaat. Dus "ongewone" functies kunnen wel gekopieerd worden maar dat moet dan onder een bestaande knop.

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-01 15:16

robbydw

live your life

Kan iemand mij vertellen of ik deze ab ook kan gebruiken ter vervanging van mijn XBOX afstandbediening? Kan nergens lijst vinden met overzicht ondersteunde apparaten (zoals Logitech dat heeft)

Geen commentaar

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Volgens mij wordt de x-box inderdaad ondersteunt. Helemaal 100% weet ik dat niet.

• Mothergoose
robbydw schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:52:
Kan iemand mij vertellen of ik deze ab ook kan gebruiken ter vervanging van mijn XBOX afstandbediening? Kan nergens lijst vinden met overzicht ondersteunde apparaten (zoals Logitech dat heeft)
Hij blijkt inderdaad de Xbox te ondersteunen, Alleen kan ik het niet testen want ik heb geen xbox.
Maar hij heeft de Xbox wel als voorgeprogrammerd apparaat in z'n geheugen staan.

• Mister.Ed640
XboX ondersteuning (althans het oude type en niet de 360) werkt perfect. Ik kan netjes door het multimediamenu heen zappen en mijn files bekijken die ik wil. Tevens werken ook alle dvd functies netjes als je een dvd gaat kijken. Ik ben dus tot nu toe geen foutjes tegengekomen met de xbox functies.

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-01 15:16

robbydw

live your life

Mister.Ed schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:50:
XboX ondersteuning (althans het oude type en niet de 360) werkt perfect. Ik kan netjes door het multimediamenu heen zappen en mijn files bekijken die ik wil. Tevens werken ook alle dvd functies netjes als je een dvd gaat kijken. Ik ben dus tot nu toe geen foutjes tegengekomen met de xbox functies.
Allen dank voor de info. Weet iemand of er toch niet ergens een lijst met ondersteunde devices op internet aanwezig is.

Heb namelijk een Mycom LCD TV (fabrikant is Decktron) en ben benieuwd of ook die wordt ondersteund.

Geen commentaar

• Mister.Ed640
Helaas heb ik een bedroevend antwoord van de Philips Support Desk (na 14 dagen wachten op antwoord) op mijn vraag waarom de volume - toets van mijn dreambox 7025 niet op de sru 9600 is in te leren :(
Van: Philips Consumer Care [mailto:philips_687211@philips-customercare.com]
Verzonden: dinsdag 17 oktober 2006 18:53
Onderwerp: [!! SPAM] Re: Philips SRU-9600

Geachte heer,

U heeft ons recentelijk gevraagd of wij U kunnen helpen bij het probleem dat U heeft met de SRU-9600 en uw Dreambox.

Het enigge wat U verder nog kunt proberen (ondanks dat de SRU9600 aangeeft dat ie geleerd heefd) de "Leeromstandigheden" verbeteren, hierbij bedoel ik dat U in bijde afstandsbedieningen nieuwe battarijen kunt doen, de bijde afstandsbedieningen niet verder dan 10 cm van elkaar af te houden en met zo weining mogelijk (kunst)licht (dit kan storing veroorzaken). verder dient U erop te letten dat de afstandsbediening 2x piept/oplicht voordat U de functie loslaat op de orginele afstandsbediening (ondanks dat de SRU9600 aangeeft dat ie geleerd heefd).

Wij hopen u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groeten,

Joop van Rijkom
Philips Customer Care Centres
Helaas heb ik ze ook kunnen mededelen dat nieuwe batterijen niet helpen en dat ik zelfs nog met 2 andere dreambox afstandsbedieningen zonder suc6 geprobeerd heb die wel op mijn dreambox werken.

Verwijderd

Mister.Ed640 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:18:
Helaas heb ik een bedroevend antwoord van de Philips Support Desk (na 14 dagen wachten op antwoord) op mijn vraag waarom de volume - toets van mijn dreambox 7025 niet op de sru 9600 is in te leren :(

[...]

Helaas heb ik ze ook kunnen mededelen dat nieuwe batterijen niet helpen en dat ik zelfs nog met 2 andere dreambox afstandsbedieningen zonder suc6 geprobeerd heb die wel op mijn dreambox werken.
JEEEEZZZUUSSS. Die gasten daar mogen wel eens een spellingcontrolecheck programma installeren.. mensen is DIT nu het niveau van een helpdesk van Philips!?

• Mister.Ed640
spelvauten vint ik nog geen probleem ;)

alleen de service die ze leveren vind ik een beetje triest. Je koopt een high-tech afstandsbediening waarbij ze garanderen dat de dreambox ondersteund wordt op model en achteraf blijkt het gewoon niet te werken. Dan denk je nog van och laten we dan alle toetsen 1 voor 1 inleren waarbij ik op 1 toets blijf hangen die niet ingeleerd wil worden en dan zeggen ze doodleuk vervang de batterijen en anders is er geen oplossing :(

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik krijg hier de DVD speler niet aan de praat. Het gaat hier om 'n "Pioneer DV 490v", meerdere pogingen gedaan met search optie, geen van de 13 vooringeprogrammeerde pioneers geeft 'n puls op de speler, hierna 'n full-search gedaan... 550 devices later nog steeds geen sjoege op de speler. De learning functie geeft vervolgens ook geen resultaat op de speler, de originele afstandbediening werkt uiteraard wel gewoon.

wie weet meer? :)

Verwijderd

Na 'n gesprek met de Philips HD. en na het afwerken van 'n sliert codes (0598 1992 0658 0552 0665 1838 1927 1487 1502 1503 1598 0659 1929 1292) is door de HD tot de conclusie gekomen dat de SRU9600 niet aan de praat is te krijgen icm. de Pioneer DV490v.

Zo Universeel is deze remote dus niet.. :'(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:47:
Zo Universeel is deze remote dus niet.. :'(
Hoezo niet? Je kunt gewoon per knop leren hoor. Het gaat vrij snel dus binnen een kwartiertje heb je je remote control wel redelijk gekopieerd naar de SRU9600.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:14:
[...]

Hoezo niet? Je kunt gewoon per knop leren hoor. Het gaat vrij snel dus binnen een kwartiertje heb je je remote control wel redelijk gekopieerd naar de SRU9600.
helaas de learning functie geeft ook geen sjoege. Wat is gedaan;
- DVD Pioneer Search (13 devices)
- Full Search (550 devices)
- Handmatig codes invoeren (0598 1992 0658 0552 0665 1838 1927 1487 1502 1503 1598 0659 1929 1292)
- Learn functie
- Fix a key functie

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-12-2025
ik zit nog te twijfelen hebben mensen ervaringen met deze AB met het gebruik van een xbox 360?
kan nergens zien was er allemaal op hoort te werken.Verder heb ik ook een beamer staan die ik daar ook graag op wil gebruiken maar deze gebruikt natuurlijk allemaal aparte toetsen(denk dat nooit terug kan vinden wat wat is als ik zelf het knopje niet kan hernoemen)

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 21:15
Ik heb deze ook gehad en na 1 dag direct weer tergu gestuurd > geld terug.

De AB kan sommige codes gewoon niet leren met welke functie dan ook. Fix a key, IR signaal overzenden van de originele AB af, werkt niet.

Het gaat hier sowieso om de digitale ontvangers van Samsung waarbij een aantal knoppen niet werken. Verder zijn de geprogrammeerde layouts voor bepaalde type apparaten gewoon niet afdoende of heel summier. Zoals voor een AV receiver, erg slecht gedaan.

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 09:03

jefjef

learning by doing

Code apparaten in menu:

Ook ik zat de zweten over het menu en met name waar ik mijn apparaten onder moest gaan plaatsen! Hierbij het antwoord van Philips:

U heeft ons recentelijk gevraagd op welke mode van de SRU9600 u het beste uw HTS 3115 kunt zetten.

Het Home Cinema aparaat kunt u het beste instellen onder HTS mode.

PVR = Personal Video Recorder.
DMR = Digital Media Receiver.
TV-VCR = TV en VCR combinatie set.
TV-DVD = TV en DVD combinatie set.
HTS = Home Theatre Set.
STB = Set Top Box
CABLE = Cabel ontvanger.
DVB-T = Digital Video Broadcast - Terrestrial.
AUDIO SET = Allerlei soorten audio aparaten.

Oke spelling niet echt helemaal maar wel goed geholpen!

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

Verwijderd

jefjef schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:50:
Code apparaten in menu:

Ook ik zat de zweten over het menu en met name waar ik mijn apparaten onder moest gaan plaatsen! Hierbij het antwoord van Philips:

U heeft ons recentelijk gevraagd op welke mode van de SRU9600 u het beste uw HTS 3115 kunt zetten.

Het Home Cinema aparaat kunt u het beste instellen onder HTS mode.

PVR = Personal Video Recorder.
DMR = Digital Media Receiver.
TV-VCR = TV en VCR combinatie set.
TV-DVD = TV en DVD combinatie set.
HTS = Home Theatre Set.
STB = Set Top Box
CABLE = Cabel ontvanger.
DVB-T = Digital Video Broadcast - Terrestrial.
AUDIO SET = Allerlei soorten audio aparaten.

Oke spelling niet echt helemaal maar wel goed geholpen!
Domme vraag waarschijnlijk, maar een DVD-recorder (al dan niet met harddisk) ook onder PVR programmeren?

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 09:03

jefjef

learning by doing

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:37:
[...]

Domme vraag waarschijnlijk, maar een DVD-recorder (al dan niet met harddisk) ook onder PVR programmeren?
Nou uit mijn hoofd gezegd zit er ook nog een keuze dvdhdd? in iedergeval een waar je uit kan lezen dat er een hdd er aan vast zit. Wanneer ik weer thuis ben zal ik het nakijken en mijn bevindingen hier posten. Ik heb dus op aanraden van Philips HTC voor mijn hts 3115 genomen en deze werkt dus niet! vrijwel geeneen toets is gebonden aan een functie.

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-10-2025
Mister.Ed640 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:18:

[...]

Er mag dan lacherig gedaan worden over het antwoord van Philips (spellingcontrole...), ik heb problemen gehad met een Lite On HDD recorder waarbij het signaal te zwak was waarbij nieuwe batterijen wel hielpen. Dus er zit wel wat in het antwoord. Verder helpt het ook als je wat experimenteerd met de afstanden tussen de ab's, hoger- lager richten, knop lang- of juist kort indrukken etc. Lukt het niet, gewoon nog een keer prberen want het gaat lukken.
Ik denk dat gebruikers die het apparaatje al na 1 dag terugbrengen denken een eutopisch apparaat in huis hebben gehaald die achteraf dan tegenvalt. Met een beetje handigheid kan je alles erin programmeren en echt, het is mij, zij het dt het enkele dagen heeft geduurd, allemaal gelukt en ben er heel erg tevreden over! Nu moet ik het alleen nog mijn vrouw uitleggen ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door giant2000 op 25-06-2007 14:18 ]

2,00 m. + begane grond

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Is er ook een database of lijst te vinden met welke apparaten er precies werken met deze afstandsbediening.

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 16:02
Heeft iemand al de SD Kabelontvanger DCB-B270R (zwarte van samsung) werken met deze ab gekregen ?

Onder welke noemer moet je die gooien ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Verwijderd

Wie o wie kan mij helpen? Ben van plan de SRU 9600 aan te schaffen. Ik gebruik de volgende apparaten: TV en home cinema set van Philips, waarbij ik ervan uitga dat de codes van philips apparaten moeiteloos overgenomen kunnen worden door de SRU 9600, de Samsung DCB9401R voor digitale tv ontvangst van @home en een Sony HX710 dvd recorder. Kan de SRU 9600 ALLE functies van de AB van laatst genoemde apparaten overnemen, danwel automatisch dan wel na handmatig programeren???

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 09:54
Rekkie schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:08:
Is er ook een database of lijst te vinden met welke apparaten er precies werken met deze afstandsbediening.
Gezien de leerfunctie werken alle apparaten met deze remote.
Ondanks wat in eerdere posts gezegd is, denk ik, bot gezegd, dat de fout bij de gebruiker(s) ligt.

Limbids

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb dit ding ook en ik ben niet echt tevreden over de leerfunctie. Ik moet elke toets minimaal 3x leren, voordat ie eindelijk begrijpt wat de bedoeling is. Sommige toetsen willen gewoon niet werken. Ook ligt het er aan hoe lang je de toets van de originele afstandbediening indrukt. Druk je hem (blijkbaar) te lang in dan begrijpt de Philips hem totaal anders. Ik heb tot nu toe drie verschillende apparaten geprobeerd en bij alle heb ik het hetzelfde. Ben een uur bezig geweest om een afstandbediening redelijk succesvol te leren. En zoals ik begrijp is dit een kwaal van dit apparaat. Waarschijnlijk ga ik hem dus maar verkopen. Jammer....

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Spoiler schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:48:
Heeft iemand al de SD Kabelontvanger DCB-B270R (zwarte van samsung) werken met deze ab gekregen ?

Onder welke noemer moet je die gooien ?
*kick*

Is het al gelukt, en hoe?

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Het laatste bericht is alweer een tijdje geleden, maar heb gisteren een SRU9600 gekocht. Jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen, had een hoop stress gescheeld.

Maar goed gisteren dus ook een tijdje aan het kl… geweest.
Kreeg inderdaad niets geleerd wat ik ook deed, vindt dit zelf heel raar!!! Maar bij de keuze van de taal in het Nederlands kreeg ik het niet voor elkaar (continue geen IR signaal ontvanegen en aangeven dat iets geleerd is maar toch niet werken). Tot 3 maal toe een reset gedaan met het zelfde resultaat, baterijen gecheckt en waren nog nieuw (batterijmeter). Voor de zekerheid nieuwe erin. Het enigste waar ik geen rekening heb gehouden en hier lees was het licht (heb 4 laag hangende halogeen lampen boven de eettafel).

Bij de laatste poging, taal op Engels en alles werkt zoals het hoort en achter elkaar.
Dus uiteindelijk super tevreden.

Heb nog wel wat min punten:
- Hij is te zwaar
- Bij leren moet al de vragen weer rond (terwijl Philips weet hoe het moet met de Pronto!; kiezen van de toets op de SRU 9600 en orgineel, leren en volgende toets kiezen etc.)
- Waarom niet de mogelijkheid om extra toetsen te programmeren en zichtbaar te maken!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11-2025

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ook lang mee geklooid,
na bovenstaande hint, om de taal op engels te zetten ging het weer iets beter,
maar de afstandsbediening wil geen een toets leren van de afstandsbediening van men digitale tv decoder Humax IR FOX C, daar baal ik wel van want dat is de lelijkste afstandsbediening :)

onbereikbaar.nl

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb hem nu ook.
achteraf had ik misschien beter voor de Harmony one kunnen gaan (accu en schijbaar prettiger in gebruik).

Echter ik ben toch wel tevreden. Ja hij is wat groot maar hij is echt sjiek!

Alles werkt, al is het soms wel wat werk (maar goed voor niets gaat de zon op!)

Het enige wat nog niet werkt zijn de teletekst toetsen. dwz ik kom wel in het teletekst hoofdmenu, maar ik kan er geen pagina intypen. Iemand een oplossing?
Pagina: 1