Asus WL-600g

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-08 21:14
Ik zag op de site van asus de WL-600g staan. Nu kan ik behalve de site van asus eigenlijk niet zoveel informatie over dit apparaat vinden. Ook kan ik geen winkels vinden die hem verkopen. Op de tweakers/pricewatch kan ik hem ook niet vinden.
Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben ook op zoek geweest, maar ben niet veel wijzer geworden. ASUS helpdesk is onbereikbaar, en geen enkele winkel heeft hem opgenomen in de catalogus. Er zijn wel hier en daar wat plaatjes te vinden van het apparaat, maar dat is voornamelijk op beurzen (CeBIT, COMPUTEX).

Wat wel interessant is: in deze presentatie staat dat de WL-600g klaar voor certificering zou zijn in Mei 2006. De WL-500gP was een maandje eerder, en die kwam begin deze maand op de markt. Ik denk dus dat de WL-600g pas in augustus of september in de winkels ligt.

Afwachten dus :)
Of heeft iemand concretere info? Ziet er op papier uit als een erg mooi, compleet apparaat :9

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 08:11
heeft er al iemand meer info over deze router/modem? lijkt me interessanter dan de 500gP (kan ik eindelijk die speedtouch modem vervangen :P )
voorlopig zie ik hem enkel in pre-order staan in sommige webwinkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik ben ook erg geinterresseerd in deze modem/router. vooral de mogelijk heid tot FTP/print server. Heeft iemand hier al ervaring met dit produkt? of reviews gevonden. google komt met veel italiaanse sites, maar ik kan geen echte reviews ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06-2022
Inmiddels ben ik een week aan het stoeien geweest met deze router en de eerste indruk is goed. Mijn ervaringen:
ADSL instellen is een fluitje van een cent (bij mij dan ;) ): modem aan de splitter hangen en aan je pc via een utp kabel en vervolgens via je webbrowser configureren. Hij herkent automatisch het type adsl verbinding en ik hoefde alleen mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te geven. Voila, ik kon meteen internetten.
Alles is eenvoudig via je webbrowser in te stellen. Het ding draait op Linux en feitelijk is het nu wachten op de nodige aanpassingen. De sources zijn bij Asus te downloaden. Zelf zou ik me daar ook wel mee bezig willen houden want sommige dingen kunnen wel beter bij deze router. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen, ik ben nog zoekende. Het laatste wat ik wil is mijn router om zeep helpen. :*)
Wat kan er dan beter? De ftp-server. Erg tof dat je een externe harddisk aan één van de twee usb poorten kan hangen maar het wordt al een stuk lastiger als blijkt dat alleen FAT32 schijven volledig ondersteunt worden. NTFS kan ook wel maar is dan alleen read-only. Ik heb echter een schijf van 300 gig en die is normaal gesproken onder windows niet op FAT32 te formatteren. Gelukkig vond ik na wat googlen een format proggie die zo'n grote schijf wél op FAT32 kon formatteren. En dat werkt prima. Verder is de FTP-server nogal beperkt. Je kan maximaal 12 gebruikers aanmaken en per gebruiker alleen lees en schrijfrechten toekennen. Je kan geen rechten op map niveau toekennen. Alle gebruikers hebben dus toegang tot dezelfde tree. Verder geldt er ook een maximum van 12 gelijktijdige connecties. Waar die limieten vandaan komen is me een raadsel. Niet dat ik er last van heb maar zo'n beperking lijkt me zo zinloos.
Met behulp van het tooltje WebDrive benader ik de harddisk alsof het een normaal gemapte netwerkdrive is en dat bevalt prima hoewel het wel een tikkie aan de trage kant is.
De printserver werkt ook prima; printer aan de usb poort hangen en de aanwijzingen in de (nederlandstalige) handleiding volgen. Ging vlekkeloos.
Al met al bevalt hij goed. Daar waar ik eerst een speedtouch modem, usr access point en een switch had, heb ik deze 3 apparaten nu vervangen voor 1 wl-600g. En mijn pc kan voortaan uit want de ftp-server draait nu vanaf de router. Ideaal.
Wel jammer dat de Download Manager die op andere Asus modellen te vinden is niet op dit exemplaar aanwezig is. Misschien is dat op e.o.a. manier te regelen. Via een telnet sessie kom je eenvoudig bij de Linux prompt en kan je allerlei commando's uitvoeren. Helaas weet ik te weinig van Linux om er goed mee uit de voeten te kunnen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Hier huizen de Asus-freaks: http://wl500g.info/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06-2022
Helaas is daar nog weinig te vinden over de wl-600g.
Hiero: http://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=7355&p=1 zijn ze al wel voorzichtig begonnen met het uitvogelen van dat aparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Dezelfde linux-dingetjes die voor de wl500g, 500gP gebruikt worden lijken mij ook wel te werken op de 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
er is hier btw al een tijd een apart topic voor voor die asus wl-x00G routers:

Het grote *Asus WL-x00g topic *gebruik die aub :)

daar hebben ze 't ook al over de opvolger: WL-700g ...

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 01-11-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie de post van Souldrider.. Dit is nou niet echt een reden om een oud topic omhoog te schoppen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.