Toon posts:

Opnieuw opstarten (BAD_POOL_HEADER)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.377 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal dagen geleden een PC gekocht en dat gaf nogal wat problemen. De monitor bleek defect te zijn en heb nu een nieuwe monitor. Wel zit ik nu met het probleem dat mijn PC regelmatig opnieuw opstart (geheel willekeurig). Het is een Pentium IV 2,8 ghz met een 128 mb Peak Radeon 9250 videokaart. Hij draait op windows XP SP2. Verder zit de PC aangesloten op een Linksys-router, geen draadloze.

Ik heb foutmeldingen weergeven vandaag aangezet en ik kreeg een BAD_POOL_HEADER - error. In services.msc stond de indexing al op handmatig, hier kan het niet aan liggen (denk ik). Het lijkt alsof hij de melding geeft op het moment dat ik een hoop werkgeheugen gebruik. Is dit een probleem met mijn software of met mijn hardware? Het zou mijns inziens bijv. aan de voeding kunnen liggen. Ik snap alleen niet helemaal hoe de Windows Debugger werkt, dus kan ik de .dmp-filetjes in de Minidump-map helaas niet lezen. Wie kan mij helpen? Moet ik even ergens iets in de opties veranderen (software-gerelatieerd) of terug naar de winkel gaan (hardware-gerelateerd)?

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik zou zeggen. begin eens met een mem test. (memtest86) kun je vandaaruit verder werken

[ Voor 6% gewijzigd door tazzdevil op 19-07-2006 18:07 ]

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

Topicstarter
tazzdevil schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:07:
Ik zou zeggen. begin eens met een mem test. (memtest86) kun je vandaaruit verder werken
Ik heb het programma aan de praat gekregen (kende het niet). Ik denk dat er iets in de instellingen niet helemaal goed stond, want ik ging weg toen de totale test op 80% stond en toen ik terug kwam, zag ik dat hij op 99% stond en even later weer op 30%. De test liep 2 uur en 50 minuten, dat is best lang volgens mij... :?

Wat doe ik precies fout? Ik zag wel een hele lading regeltjes in het rood onder het voortgangsscherm, dat lijkt me ook niet zo'n goed teken... :|

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 21:32

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:42:
[...]
Wat doe ik precies fout? Ik zag wel een hele lading regeltjes in het rood onder het voortgangsscherm, dat lijkt me ook niet zo'n goed teken... :|
Je doet niks fout, Memtest blijft testen. Het feit dat je rode regeltjes ziet betekent dat je geheugen niet goed is. Probleem gevonden :)

Nederlander in België

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat op slot. En waarom dan wel? Om de volgende redenen:
CSL policy
• Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Enige tips voor het troubleshooten: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Daar staat o.a. de tip van Memtest in. Blader de troubleshooter verder ook even door en test waar mogelijk.

Ook de search kan uitkomt bieden. Als je voorgaande link aanklikt zie je dat er een heleboel topics zijn met 'bad pool callers'. Wellicht staat daar jouw antwoord in.

Mocht je uiteindelijk het probleem niet kunnen achterhalen dan kun je een topic starten in het juiste subforum (Harde Waren of Softe Goederen). Neem dan aldaar even het beleid of de policy door eer je een nieuw topic start.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.