Toon posts:

[access][odbc]Access database bewerken dmv odbc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het volgende probleem doet zich bij een kennis voor. Hij heeft namelijk een bedrijfsadressendatabase in Microsoft Access die hij graag zo wil behouden. Nu wil hij met meerdere computers (gebruikers) de database gelijktijdig kunnen inzien en bewerken. Aangezien ik zelf geen idee had hoe ik dit moest regelen heeft hij advies gevraagd aan een IT kennis. Deze noemde meteen ODBC.

Nou ben ik vanmiddag een hele tijd aan het zoeken geweest op GoT en Google en is het mij nog niet duidelijk hoe ik dit (het beste) voorelkaar kan krijgen en op welke manier.

Kan ik dit bijv. met standaard (indien mogelijk gratis) software? Ik heb ook gelezen over "web based" oplossingen maar ik heb geen kennis van webtalen zoals html/java/php/asp etc. Kan ik dit uberhaupt klaarkrijgen zonder programmeerkennis?

Hebben jullie hier kennis van en zouden jullie mij advies kunnen geven?

Ter informatie: mijn kennis draait op zijn server Windows SBS 2003 op 'n net nieuwe pc. (heb de specificaties nog niet van hem vernomen)

Verwijderd

Je kan ook overwegen om de db te splitsen in een front-end (de applicatie) en een back-end (de data). Het back-end komt op de server te staan en de gebruikers krijgen lokaal het front-end. Op deze manier is Access multiuser te gebruiken (max 8 concurrent users). Hoef je ook geen webbased applicatie te maken of ODBC te gebruiken. Kost je alleen wel Access licenties.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat versta je onder Access licenties? Er staat namelijk al Access (legaal) op al zijn clients. Kun je over deze oplossing meer informatie geven of goede linkjes?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Voor een eenvoudige adressendatabase volstaat het al om de database op een netwerkshare te plaatsen. Splitsen is leuk, maar het enige voordeel is dat je niet je formulieren etc over het netwerk heen hoeft te jagen en bij een simpele accessdatabase is de performancewinst die je bereikt tamelijk minimaal.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Niesje schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:39:
Voor een eenvoudige adressendatabase volstaat het al om de database op een netwerkshare te plaatsen. Splitsen is leuk, maar het enige voordeel is dat je niet je formulieren etc over het netwerk heen hoeft te jagen en bij een simpele accessdatabase is de performancewinst die je bereikt tamelijk minimaal.
Ik kan nergens vinden hoeveel formulieren er zijn, en splitsen is immers een nette oplossing om data en programma te scheiden. Wanneer dit een dagen durende operatie was zou ik me achter de oren krabben, maar het is immers in 5 min gedaan. Wanneer ik ODBC lees begint het bij mij hard te jeuken, dus leek dit me een betere oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies! Goede oplossing! Mocht iemand nog andere adviezen hebben dan hoor ik het uiteraard ook nog steeds graag.
Pagina: 1