[Internet] Bundelen 2 verbindingen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 00:35

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Sinds kort beschik ik over 2 breedbandverbindingen, 1 draadloos en 1 via UTP

Graag zou ik deze verbinding bundelen, om zo meer snelheidswinst te behalen.

Na een tijd googlen heb ik op geen enkele manier een eventuele oplossing gevonden.

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is ?

De Provider is Multikabel, van bijde lijnen.

Het ene abbo is Easy, het andere Family

[ Voor 14% gewijzigd door Addict op 19-07-2006 17:39 ]

Addict

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

Waar komt die draadloze verbinding vandaan dan? Tenzij je in Leiden woont kan je volgens mij nergens een draadloze verbinding van je ISP krijgen?

ah, wat extra info erbij ge-edit :) Maar ik snap nog niet hoe je aan die 2 verbindingen komt, van dezelfde provider notabene? Waarom dan niet 1 abonnement?

[ Voor 36% gewijzigd door Haan op 19-07-2006 17:41 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Opzich heb je de ene verbinding al via UTP en de ander kan je UTP 'maken' dmv. een Access Point in Client mode. Daarachter gooi je een router met dual WAN. Je gaat geen hogere downloadsnelheden halen, omdat je extern alsnog 2 IP's hebt.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:31

The Wizard

Moderator Mobile
Zeker een verbinding van de buren :)

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Addict

Addict

Topicstarter
The Wizard schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:51:
Zeker een verbinding van de buren :)
Helemaal goed geraden :D

Het is dus in theorie wel te doen, maar echt snelheidswinst zal ik niet halen ?

Addict

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Ridder: Vraag wel even of ze het goed vinden!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je bent op zoek naar een 'Loadbalancer'.
Dit kan je software-matig doen met een aparte linux pc. :)

Verwijderd

Je zou een downloadmanager moeten vinden die in meerdere segmenten kan downloaden (kunnen ze ongeveer allemaal) en waarbij je per segment ook nog een gateway kunt opgeven :P

• IEF
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

simpeler kan ook:

zoek het IP op van de server waarvan je wil downloaden,

doe tweemaal een route add op dat IP , met verschillende gateways.

Download met een downloadmanager (zoiets als download accelerator), en klaar.

Ik betwijfel of het een permanente oplossing is uiteraard.

Als het wel als permanente oplossing bedoeld is, is het wellicht handig om de search eens te gebruiken en te zoek op termen als "verbindingen bundelen, dual wan, loadbalancen" etc. ;)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:39

aex351

I am the one

Het is niet toegestaan om je buren zijn draadloos netwerk te gebruiken >

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

@IEFtm , Je oplossing is wel makkelijk , maar bij elke nieuwe download mag je weer routen :P

Zowieso valt er uberhaubt wel te Loadbalancen dan op een "easy" & "Family" lijn ? (snelheden verschillen).

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:41

The Zep Man

🏴‍☠️

aex351 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 05:00:
Blaat.

Dat is geen Nederlands. En misschien heeft samaarst wel toestemming van zijn buur/buren. Tenzij jij zijn buur bent, wie ben jij om daarover te oordelen?:?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volg de onderstaande turtorial zorgvuldig en je hebt een super resultaat !

1) Have both (or more) of your modems connected to different NIC cards (or just buy a USB hub and connect you cable modems that way).

2) Make sure both modems are fuctioning separately, AND THAT BOTH IP ADDRESSES THAT THE MODEMS HAVE OBTAINED ARE ON DIFFERENT GATEWAYS.

3) download wingate http://www.wingate.com/product-wingate.php
-----------------------------------
4) Install the shit (MAKE SURE ALL THE OPTIONS ARE INSTALLED JUST AS BELOW).

(Installation type, Configure as ect.. as a Server) PRESS CONTINUE

PRESS NEXT 3 TIMES AND THEN UNCHECK USE WINGATE MAIL SERVER, THEN PRESS NEXT

CLICK NEXT 3 TIMES THEN CLICK "ACTIVATE" TO ACTIVATE THE SOFTWARE (DONOT PICK THE “WINGATE VPN” because then you wont be able to do shit). AFTER YOUR DONE ACTIVATING PRESS NEXT, THEN CLICK BEGIN.

CLICK FINISH AFTER IT FINISHES INSTALLING AND DO NOT RESTART (THERE’S NO NEED TO)

5) Goto Start, Programs, Wingate and run “Wingate VPN Monitor”

6) Double click the icon with the two little red monitors next to your computer clock on the taskbar.

7) It’ll ask you if you want to run the Wingate Engine, CLICK OK.

Cool A “Online Options” window will popup just click OK. It’ll tell you that you haven’t specified a password, just click “don’t ask me again” then click ok.

9) Start the damn Wingate engine if it asks you if you want to by clicking OK.
10) It’ll say some shit about GateKeeper needing a password, click OK and ENTER A PASSWORD YOU CAN REMEMBER then click OK.

11)Now click on “Services” Tab on the Bottom Left.

12) On the upper left right under the “Go Offline” Icon theres gonna be 4 things. Click on each one and press delete on you keyboard to delete the shits.

13) Right click on the empty white space where you deleted the services and press “New Service”, then “WWW Proxy Service”.

14) A window will popup….. Where it says “Service Port 80” (Right in front of you face) change that number to, well for this tutorial we will put it to “ 1111 “ (One Thousand, One Hundred, Eleven).

15) now to the left of that window click “Bindings”, Under binding policy UNCHECK “Bind to any IP ADDRESS…. Ect..”

16) now click “Gateways” to the left of the window.

17) on Connection scheme change it to “use blah blah blah on rotation” Now click on add.

18) you should see both your NIC card names, click the little plus sign bullshit to expand the tree and expand both “Gateways” and “Source IP addres.” And click on “Any Gateway” and “Any IP ADDRESS”. Click ok then click ADD AGAIN!!!! DO THE SAME SHIT WITH YOUR SECOND NIC CARD (INTERNET CONNECTION WHATEVER).

19)Now click APPLY, then OK, THEN YES.

20) your NAT PROXY should be working now…. So we are now going to test if you did all this shit right and both connections are Routed through the software proxy…

21) open up Internet Explorer, click on Tools, then Internet Options, then click connections, then click LAN SETTINGS. PUT A CHECK MARK ON “USE A PROXY SERVER FOR YOUR LAN ect….” And in Address TYPE IN 127.0.0.1 and in PORT TYPE IN 1111. CLICK OK THEN OK AGAIN.

22) Now goto http://www.lawrencegoetz.com/programs/ipinfo/ and check your IP ADDRESS. Keep Pressing REFRESH AND IF YOUR ip address DOES CHANGE (or Rotates) with your other IP ADDRESS YOU HAVE SETUP THE PROXY PERFECTLY.
dit heb ik van een forum....
het werkt iig bij UPC

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:56
aex351 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 05:00:
Dat is toch niet de vraag???

• Haan
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

jmderonde schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:21:
[...]

Dat is toch niet de vraag???
Toch lijkt het me uiterst relevant, want als de buren hiervan niet op de hoogte zijn, zitten we de TS te helpen met illegale praktijken 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Addict

Addict

Topicstarter
MIjn buurman heeft een bundel gekocht waarbij die abbo zat.

Hij gebruikt internet enkel om een mailtje te checken.

Ik mag het gebruiken onder de voorwaarde dat hij gewoon nog alles kan doen.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Ok, heb het nu gedaan, gatekeeper, alleen hij wil enkel verbinding maken met 1 verbindinge, ookal zet ik bij gateways, Use all specified connections.

Addict

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik heb geen idee hoe het gaat ><
dus moet je zelf uitzoeken hoe dat moet... misschien kan het niet met een draadloze verbinding (staat iig niet in de thread)

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
samaarst schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:07:
Ok, heb het nu gedaan, gatekeeper, alleen hij wil enkel verbinding maken met 1 verbindinge, ookal zet ik bij gateways, Use all specified connections.
Heb je wel verschillende gateways voor beide connecties? Als je dat stukje tekst leest, dan zul je zien dat ze verschillende gateways nodig hebben. Anders vind je bij lartc.org ook redelijk wat informatie alsook op verschillende andere topics in dit forum (meer bij netwerken)

[ Voor 3% gewijzigd door Guru Evi op 20-07-2006 19:44 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1