[All] .msi installeren maar dan met voorgebakken keuzes*

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Ik wil graag een msi file maken van een installatie bestand. Nu heb ik al heel erg veel tools geprobeerd (door te zoeken op google en hier op GoT). Door al dat zoeken kan ik nu met Advanced Installer .msi files maken. Maar nu wil ik het zo hebben dat deze .msi automatisch de verschillende opties die je meestal hebt bij een installatie selecteert, zodat de user alleen maar de .msi hoeft te runnen en wachten totdat de installatie klaar is. Dit gaat via een mst file ben ik achtergekomen.

Zijn er freeware programma's en geen hele dure pakketten waarmee je op een makkelijke mannier een .mst file kan maken en koppelen aan de msi? Op google vind ik heel veel tools (zoals orca.exe van ms etc etc maar daar word ik niet veel wijzer van)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het zijn MST bestanden. MicroSoft Transform.

En als het pakket niet gecustomized hoeft te worden, dus accoord gaan met alle default opties, dan gewoon afschieten met:
msiexec /i pakketnaam.msi /qb

[ Voor 68% gewijzigd door ajhaverkamp op 19-07-2006 16:58 ]

This footer is intentionally left blank

• maxjuh
ajhaverkamp schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 16:57:
Het zijn MST bestanden. MicroSoft Transform.

En als het pakket niet gecustomized hoeft te worden, dus accoord gaan met alle default opties, dan gewoon afschieten met:
msiexec /i pakketnaam.msi /qb
edit:
mft to mst

Maar het punt is nu juist dat er ook software pakketten zijn waar de standaard keuzes veranderd moeten worden en er tekstvelden moeten worden ingevuld... Hoe kan ik dit dus makkelijk configuren

[ Voor 4% gewijzigd door maxjuh op 19-07-2006 17:55 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar moet je dus een Transform voor maken :)
Bij windows 2000 Server zat er nog wininstallLE bij de 3rdparty tools, waar je dat mee kon doen.

Helaas is die sinds een tijdje niet meer gratis te halen. Werkt wel prima tho' :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Over welke MSI gaat het precies? Soms kan je met een administrative install (msiexec /a programma.msi) dit regelen - met de Citrix ICA Client kan dit bijvoorbeeld, en soms levert de leverancier een GUI om een MST te maken - Acrobat Tuner van Adobe is zo'n voorbeeld :)

Nog even een schopje naar Windows Servers en Software :)

• maxjuh
elevator schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:53:
Over welke MSI gaat het precies? Soms kan je met een administrative install (msiexec /a programma.msi) dit regelen - met de Citrix ICA Client kan dit bijvoorbeeld, en soms levert de leverancier een GUI om een MST te maken - Acrobat Tuner van Adobe is zo'n voorbeeld :)

Nog even een schopje naar Windows Servers en Software :)
Het gaat om verschillende programma's (hele office pakketen bijv., kleine tools, updates etc).
Hier moeten dan msi files van worden gemaakt en worden vervolgens geïnstalleerd via AD.
Maar nu nog dus de mst files voor het juist installeren van de software.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Office meot je gewoon met de CIW van Office installeren - een betere MST editor is er niet voor Office :P

• maxjuh
elevator schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:29:
Office meot je gewoon met de CIW van Office installeren - een betere MST editor is er niet voor Office :P
Dan kunnen we dat prima daarmee doen maar hoe dan met de andere programma's. Met InstallAware of InstallShield zou je dat vast heel erg gemakkelijk in elkaar kunnen zetten maar deze programma's zijn helaas erg duur.

Verwijderd

maxjuh schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:37:
[...]

Dan kunnen we dat prima daarmee doen maar hoe dan met de andere programma's. Met InstallAware of InstallShield zou je dat vast heel erg gemakkelijk in elkaar kunnen zetten maar deze programma's zijn helaas erg duur.
Even een kickje, ik zoek namelijk ook zo'n soort oplossing. Het is namelijk ook ideall voor unattended installs !

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:36

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:23:
[...]
Even een kickje, ik zoek namelijk ook zo'n soort oplossing. Het is namelijk ook ideall voor unattended installs !
Ja, daar was MSI natuurlijk ook voor bedoeld, gewoon in je SMS of NAL hangen en zonder opties op te geven kun je apps laten voorinstalleren voor je users, die dan zelf geen installrechten hoeven te hebben. Maar goed, wat werkt er niet goed aan bla.msi /qb ?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SeatRider schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:29:
Maar goed, wat werkt er niet goed aan bla.msi /qb ?
Omdat je daarmee niet een aantal standaard settings mee kan doorgeven?
Juist in een managed desktop omgeving wil je zo min mogelijk config werk overlaten aan je enduser.
Dus als je met een transform kan zorgen dat je JRE2 msi niet eens hoeft te zeuren of ie default JVM voor IE moet zijn, dan red je het niet met /q(uiet) b(atch) als setup switch.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1