Vnc zonder router te forwarden

Pagina: 1
Acties:

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik werk nu al een maand met VNC zodat mensen bij mij mee kunnen kijken om ook wat te leren, nu heb ik een probleem...
Router lag er laatst uit, ik die gemaakt en me pa zag dat ik poort 5900 op de router had geforwarded naar mijn pc (vnc poort) en dit wou ie absoluut niet hebben en als hij het nog eens zag kon ik een maand niet computeren ( geen probleem met dit warme weer, maar dan heb ik mijn poort nog niet open ;)) waarom die poort niet open mag geeft hij mij als argument dat hij doet internetbankieren en dat dat dan niet veilig is..
Mijn tegen argumenten waren:
- Dat de poort naar mijn pc geforwarded is en zijn pc er niks mee te maken heeft, ook draai ik nog een firewall voor het geval dat ..
- Zijn opmerking totaal niet klopt omdat internetbankieren toch encrypted is en hij ook met een mailtje verast kan worden met een keylogger voor zin pin oid..
- HTTP/SMTP ed poorten veel onveiliger zijn dan poort 5900 die toch alleen maar naar mijn pc geforwarded is..

natuurlijk heb ik gelijk dat is niet te ontkennen en zeg ik dat hij puur uit onwetenheid handelt..
maar ja hij is koppig en wil mij echt die poort niet open laten zetten ..
nu zoek ik dus een oplossing om toch vnc te draaien zonder poorten open te zetten maar volgens mij moet poort 5900 (of een andere poort) geforwarded worden naar mijn pc om te werken, nu is mijn vraag kan dit ook anders ( windows hulp op afstand werkt bv wel door de router heen..) welke poort zou dit zijn ? of zijn er alternatieven voor VNC die geen geforwarded poorten nodig hebben ?...

ik hoop snel iets te horen ;)

roy,

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Liquid.. schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:59:
windows hulp op afstand werkt bv wel door de router heen..) welke poort zou dit zijn ?
Het Remote Desktop Protocol van Windows Hulp op Afstand gebruikt poort 3389.

[ Voor 8% gewijzigd door Rone op 19-07-2006 16:09 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04 12:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je kunt de PC in de DMZ zetten, dan worden alle packetjes automatisch naar die PC gestuurd. Maar dat is pas echt onveilig.......

This footer is intentionally left blank

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

je kunt vnc ook 'omgekeerd' laten verbinden (dus jij als 'server', naar iemand anders als 'client'/meekijker), dat is wel te vinden in de documentatie

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:58
Dat gaat wel lukken, kijk eens naar bijv. UltraVNC (eventueel SC )
Daarmee zet de andere partij "een server" op..
en jij connect
maar in ware ben jij dan TOCH de server, zodat mensen met jou mee kunnen kijken
Het verhaaltje zoals het normaal gaat, maar dan omgedraaid

Verwijderd

Ultravnc

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-04 14:40
Wat je wel kan doen (moet je nog wel forwarden, maar kun je tegen je pa zeggen dat het veilig is) is via OpenVPN werken. Degene die je mee wil laten kijken tunneltje laten openen (of je moet echt iedereen die je kent regelmatig laten meekijken, dan wordt het minder interessant omdat je de tunnel overal moet instellen) via (bijv) 1194. Dan kunnen ze alsnog meekijken via een lokaal ip op te geven. Dit is zeker veilig omdat er een authenticatie test wordt uitgevoerd om verbinding te maken.

http://www.openvpn.org/

Spuit elf, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, omgekeerd connecten via UltraVNC :p

[ Voor 9% gewijzigd door CyPh op 19-07-2006 16:12 ]

Uw advertentie hier?

Verwijderd

of errrr Hamachi

• Jooz
dankje voor de snelle en vele oplossingen, ik zal het straks even proberen en wat laten horen als het gelukt is :)

• Jooz
Nou, ik heb het internet afgezocht te readme en manual gelezen en die reverse connection daar snap ik de ballen van..
Een vriend van me (buiten mijn netwerk he;)) start vnc server op, ik de connecten en dan kijk ik bij hem mee.. loopback connection ed werken ook niet ?
zou iemand mischien een linkje kunnen geven waar ik kan vinden hoe dit moet gebeuren ? of een kleine uitleg zou ook al super zijn!..

Roy

Verwijderd

Je kan ook VNC instellen op een andere poort. Uiteraard wel een poort die nog niet in gebuik is door windows. Bijvoorbeeld poort 2 ofzo. Zo blijf je uit handen van hackers (beter gezegd: scriptkiddies) mocht er een exploit komen voor WinVNC (er is er namelijk laatst 1 geweest, versie 4.1.1, dus je vader heeft niet helemaal ongelijk!). Hackers scannen vrijwel altijd op de default poort, in dit geval 5900, maar omdat jij hem dan op een andere poort hebt draaien, loop je minder risico 'gescanned' te worden. Uiteraard wel altijd de nieuwste versie van WinVNC draaien he!

Als je WinVNC op poort 2 draait, dan moet je alleen tegen je clients (degene die met jou willen connecten) zeggen dat ze achter jouw WAN-ip ':-5898' moeten zetten (5900 - 5900+2).

xxx.xxx.xxx.xxx:-5898 krijg je dan dus.

Groet

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
D*mn, dat lijkt mijn vader wel ; klok ... klepel ... uhmz: FOEI! :P

Wat hierboven ook al wordt gezegd: stel VNC gewoon op een andere poort in, dan ben je van het gezeur af. Of stuur je vader naar een beginnerscursus computergebruik. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

pven schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:42:
offtopic:
D*mn, dat lijkt mijn vader wel ; klok ... klepel ... uhmz: FOEI! :P

Wat hierboven ook al wordt gezegd: stel VNC gewoon op een andere poort in, dan ben je van het gezeur af. Of stuur je vader naar een beginnerscursus computergebruik. :Y)
Daar wordt nou net verteld dat je een dichte firewall moet hebben e.d. :)

Anders verander je gewoon het password van de router?
Zorg je dat je pa er niet meer in kan?

Zo werkt het hier ook...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Jooz
Nou heb het opgelost, moest de Viewer in listening mode zetten, toch bedankt ;)
mijn pa weet een shitload van computers .. maar dan praat je over commedore's en amiga's -_- alles wat nieuw is snapt ie wel maar daar houd het op.. password veranderen ? wil je me dood hebben ofzo ^^
toch bedankt voor jullie hulpt het is gelukt ..bedankt ;)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Liquid.. schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:19:
Nou heb het opgelost, moest de Viewer in listening mode zetten, toch bedankt ;)
mijn pa weet een shitload van computers .. maar dan praat je over commedore's en amiga's -_- alles wat nieuw is snapt ie wel maar daar houd het op.. password veranderen ? wil je me dood hebben ofzo ^^
toch bedankt voor jullie hulpt het is gelukt ..bedankt ;)
Totaal off topic,maar goed
ik herken mezelf in jouw situatie ;). Papa werkt voor een grote Belgische bank, manager van wat consultants die e-banking verkope ... en papa denkt ook dat ie alles kent ... Aan de router komen was dus uit den boze, want hij had al allerlei horror verhale gehoord enzo ... (gehoord van iemand die het gehoord had van he ;)).

Dan heb ik gewoon mijn eige netwerkje met internet connectie gekregen (wij krijgen 4 IP adressen bij onze Telenet verbinding). Hoef ik me niets meer aan te trekken van papa.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 16:40
Ik weet neit hoe handig je vader is, maar je zou bij een forward kunnen aanmaken en die dan een leuke naam geven.

Bij bij een Linksys router naam: Linksys IP Route ofzoiets!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[rml][ VNC]ineens binnenkomende verbinding, haalt .exe binnen[/rml]

daarom zet je niet zomaaar je pc open voor wat dan ook.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Er is software die vanaf jou pc verbinding maakt, dit is secuur 256bit encrypted en voor remote sessies volledig gratis. Check www.logmein.com (dit is de de online variant van remotly anyware, de meest complete versie inclusief filetransfer etc etc..)

Check it out.. en laat even weten of je het wat vind.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij heeft hij last van die bug die een tijdje terug in het nieuws was. Lijkt me niet echt iets om je zorgen over te maken, als je maar zorgt dat je bij-de-tijd bent en het spul goed configureert.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Jooz
Het werkt al hoor ;),

@leuk-he, ze hebben hier toch niks te zoeken heb niks leuks op mijn pc staan..
@Bartgabriels, Tja pappa's ;), ook al heb ik hem uitgelegt (notabene met een illustratie) dat hij zich echt nergens bang om hoeft te maken omdat zus en zo maar hij is gewoon koppig :D
maarja het probleem is opgelost, papa kijkt raar als ik nu aan het vnc'n ben en hij kijkt op de router en er is geen poort geforwareded ^^ dat is het leukste:P nu snapt ie niet hoe ik het nu voor elkaar krijg.. achja, pap magie, magie ;)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:33

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

mangahuisman schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:59:
Er is software die vanaf jou pc verbinding maakt, dit is secuur 256bit encrypted en voor remote sessies volledig gratis. Check www.logmein.com (dit is de de online variant van remotly anyware, de meest complete versie inclusief filetransfer etc etc..)

Check it out.. en laat even weten of je het wat vind.
Ook het eerste waar ik aan dacht.
Het is sneller dan VNC, je hoeft geen IP adressen te onthouden (handig als je vaak van ip wisselt of op een latop zit), je hoeft geen poorten te forwarden en het werkt peer to peer, dus dwars door je firewall heen.

It's a simple.
Pagina: 1