Toon posts:

Te heet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.097 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraag, ik heb nu sinds 3 maanden een nieuwe computer. Ik heb hem niet overgeclockt of niks, en heb de originele boxed cooler, en de processor is soms volgens de bios 70 graden ! Is dat te heet voor mijn pc met de volgende specs?:

Processor: Pentium 4 3.2 GHz
Mobo: Asus P5LD2-VM
Geheugen: 2 x 512 MB Kingston
Graka: Asus 7900GT

P.S., wat is een goed programma om de temps van je graka te meten ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 21:54 ]

Verwijderd

Dit zit toch ook in de Forceware driver properties ?
Daaraan kan ik zien wat mn videokaart doet.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als ik het goed heb bevat deze CPU een Prescott-core. Deze staan erom bekend erg warm te worden.
Bovendien is het vandaag zo'n 34°C dus vallen alle temperaturen hoger uit. Wat voor koeler heb je?

Voor het uitlezen van diverse temperaturen is Motherboard Monitor geschikt.
Bij je videokaart kan dit standaard al onder Eigenschappen voor Beeldscherm.

[ Voor 35% gewijzigd door Rone op 19-07-2006 15:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:33
heb je de koeler zelf geinstalleerd? anders zou ik ff checken of die wel goed zit, en of er niet teveel al dan niet te weinig of geen koelpasta tussen zit. Heb je (als je hem zelf gemonteerd hebt) wel het plastic folie van de boxed koeler gehaad?

voor je videokaart heb je denk ik wel bij de nvidia drivers temp monitor zitten.

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:45:
Als ik het goed heb bevat deze CPU een Prescott-core. Deze staan erom bekend erg warm te worden.
Bovendien is het vandaag zo'n 34°C dus vallen alle temperaturen hoger uit. Wat voor koeler heb je?

Voor het uitlezen van diverse temperaturen is Motherboard Monitor geschikt.
Bij je videokaart kan dit standaard al onder Eigenschappen voor Beeldscherm.
Is er iets om te zorgen dat hij niet al te warm wordt ?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 16:32 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47
70°C is aan de warme kant, maar het is dan ook bloedheet overal, dus zo gek is het niet. Normaal gesproken komt mijn CPU niet boven de 50-55°C, terwijl ie nu op de 65°C zit. Wat voornamelijk komt doordat het 33°C op m'n kamer is.

Zolang ie niet ver boven de 80°C komt is er nog geen reden voor paniek ;)

The devil is in the details.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 16:55
Zolang hij het blijft doen is er nog geen paniek :+

I see red pixels.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Mijn processor is op dit moment "maar" 45 graden (P4 2.26), rest hangt tussen de 25 en 35 in ...

Het scheelt natuurlijk dat het hier binnen niet heel warm is, rond de 20-25 graden :)

Nu ook met Flickr account

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
:9 :9
Je probleem komt mij heel bekend voor. Vorige week kwam mijn buurman ook langs, had last van uitvallende computer. CPU temp. gecheckt en het was zelfs boven de 70°C.
De koeler van de CPU eraf gehaald/schoongemaakt en weer Artic Zilver opgesmeerd. Na testen was het nog maar net boven de 40°C. Sinds vorige week heeft hij nergens meer last van.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een boxed cooler en heb alles aangeschaft en laten assembleren bij een computerzaak hier in de buurt, nu zag ik ook bij sisoftware sandra dat een chassis fan faalt en dat hij te langzaam draait ? Mijn videokaart is nu ik geen spel aan het doen ben 63 graden, maar als ik cod 2 multiplayer aan het doen ben wordt dat 82 graden. Is dat te heet ? Ook had ik ergens gelezen dat 67,7 graden de max temp is voor me processor en als hij te warm wordt dat hij automatish ' slomer ' wordt ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 21:54 ]

• Hahn
90°C is te warm voor een processor, 70°C is aan de hoge kant, maar moet nog te doen zijn. Videokaarten kunnen best 100°C aan.

Dat Sisoft Sandra zegt dat je CPU fan niet goed werkt zal wel komen doordat je moederbord de snelheid niet kan registreren. Dat heb ik zelf ook, maar als ik in m'n kast kijk draait de fan wel gewoon goed. Zolang de temperaturen niet extreem worden hoef je daar niet naar te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 16:43:
90°C is te warm voor een processor, 70°C is aan de hoge kant, maar moet nog te doen zijn. Videokaarten kunnen best 100°C aan.

Dat Sisoft Sandra zegt dat je CPU fan niet goed werkt zal wel komen doordat je moederbord de snelheid niet kan registreren. Dat heb ik zelf ook, maar als ik in m'n kast kijk draait de fan wel gewoon goed. Zolang de temperaturen niet extreem worden hoef je daar niet naar te kijken.
Toch kan ik die snelheden in mijn bios zien en die kloppen met de snelheden van SiSoft Sandra, mijn cpu fan draait rond de 3500 RPM en die chasis fan maar 1300 RPM

• Hahn
Is je chasis fan 120mm en je CPU fan 80 of 90mm? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is 70 graden dus niet te heet ? En is het zo als dat een Pentium 4 te heet wordt dat hij dan wat slomer wordt om minder warm te worden ?

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07-2025
ik vind zelf meer dan 60 graden te heet... boven de 50 begin ik al te slikken... op lucht dan... mijn WC setje houdt hem onder de 40 graden, zelfs met dit weer...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Toch staat er bij de intel site dat 67.7 zo ongeveer de max. temperatuur is, om er stabiel op te werken, dus dat betekent dat hij waarschijnlijk gewoon afslaat als hij veel te heet wordt en reboot ?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09

silitek

Tubes Only

Zorg voor een goede airflow.....Aanvoer van koele lucht en afvoer warme lucht. Hiermee blijft elk PCtje gewoon doorsnorren.
Ook al is het snikheet...... 8)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

En niemand die op het idee komt om de heatsink te voelen of hij nou echt zo warm is... :/
Dudes, kom op man ;( :P

Soms zijn die sensors gewoon k*t geworden na een tijd.
Als je em na een tijd weer aandoet spring dan gelijk in je bios en kijk wat ie zegt, 40 graden is wel eens normaal, 45 wilt ook wel.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ga jij z'n handen onder de kraan houden als de heatsink 70 graden blijkt te zijn?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:43:
Soms zijn die sensors gewoon k*t geworden na een tijd.
Als je em na een tijd weer aandoet spring dan gelijk in je bios en kijk wat ie zegt, 40 graden is wel eens normaal, 45 wilt ook wel.
Als ik hem net aanzet en meteen in me bios ga is hij nu 55 graden, soms zelfs 60.

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07-2025
Als je hem net aanzet (nadat hij een hele tijd uit heeft gestaan) en direct in de bios kijkt is hij al 55 graden? Heb je hem niet toevallig op Fahrenheit staan?

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

MeMoRy schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:42:
Als je hem net aanzet (nadat hij een hele tijd uit heeft gestaan) en direct in de bios kijkt is hij al 55 graden? Heb je hem niet toevallig op Fahrenheit staan?
100 Fahrenheit is 37 graden, dus 50 = ongeveer 17,5 fahrenheit

Dan is die sensor alsnog brak :P :D
Ga jij z'n handen onder de kraan houden als de heatsink 70 graden blijkt te zijn?
Ik bedoel gewoon voelen, dus een seconde ofzo? :/ ;)
ik bedoel niet "hou je hand erop en kijk of je verbrand" :D :)
Maar je hand net onder de heatsink of erboven lukt ook wel omdat je dan de warme lucht voelt :)

Heb je niet toevallig een sensor anders? Dus ik bedoel buitenboord zoals van Aerogate 2 of Coolermaster whatever :). Die tussen je heatsink prikken en je zult zien :).
Zit er niet teveel stof in de heatsink? dat wilt het koelen ook wel belemmeren :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat gewoon op celsius, en ik heb hem gekocht en laten assembleren bij een pc zaak, ik ben geen n00b met pc maar als je hem opent dan verbreek je de garantie die erop zit ? Ik ben nl. pas 12 en ga niet zomaar dingen tussen me heatsink plaatsen, weet nl. nog niet eens waar die zit 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik nog een keer gekeken (m'n kamertemperatuur is flink gedaalt) en bij speedfan staat er bij temp 1 hele tijd rond de 43 graden en temp 2 rond de 48 graden, maar in de bios staat bij opstarten nu 52,5 ongeveer, en bij sisoft sandra ongeveer hetzelfde, dus kloppen de temps van speedfan niet ? Ik heb ook gekeken met Everest home edition en dan krijg ik ook ong. 45 - 49 graden ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:07:
Hij staat gewoon op celsius, en ik heb hem gekocht en laten assembleren bij een pc zaak, ik ben geen n00b met pc maar als je hem opent dan verbreek je de garantie die erop zit ? Ik ben nl. pas 11 en ga niet zomaar dingen tussen me heatsink plaatsen, weet nl. nog niet eens waar die zit 8)7
1. Je kan em gewoon openen, dat van garantie slaat nergens op, anders is het een stupide winkel :)
2. Je proc zit onder dat dikke stuk ijzer/koper waar een fannetje op zit.
3. Als 11-jarige zou ik niet veel aan je pc alleen doen in het begin, al zou je 20 zijn, je weet er niet bepaald veel van dus is het beter als er iemand bij je staat die het een beetje weet ;) (vriendelijk bedoeld hoor :) )

Maar zolang hij net uitslaat is het geloof ik wel oke :)
Mijn comp werd een keer echt te heet en rebootte (heet weer + 12 uur gamen :P ).
En die was rond de 60 graden ofzo, dus het zit geloof ik wel goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:52:
[...]

1. Je kan em gewoon openen, dat van garantie slaat nergens op, anders is het een stupide winkel :)
2. Je proc zit onder dat dikke stuk ijzer/koper waar een fannetje op zit.
3. Als 11-jarige zou ik niet veel aan je pc alleen doen in het begin, al zou je 20 zijn, je weet er niet bepaald veel van dus is het beter als er iemand bij je staat die het een beetje weet ;) (vriendelijk bedoeld hoor :) )

Maar zolang hij net uitslaat is het geloof ik wel oke :)
Mijn comp werd een keer echt te heet en rebootte (heet weer + 12 uur gamen :P ).
En die was rond de 60 graden ofzo, dus het zit geloof ik wel goed :)
Weet wel waar alles zit etc. maar dacht dat hij te heet wordt omdat 67,7 graden de max. temp was, maar als je hem opent verbreek je toch de garantie zegel en als er dan iets mis is geven ze geen garantie meer omdat ze dan kunnen zeggen dat ik iets kapot heb gemaakt ? Dat is toch hetzelfde als dat je hem overclockt en dat hij dan doorbrand ? Dus ik kan hem best openmaken en een keer met de stofzuiger er doorheen gaan of zelf een nieuwe cooler erop zetten dat ik nog steeds garantie heb ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 15:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:56:
[...]

Weet wel waar alles zit etc. maar dacht dat hij te heet wordt omdat 67,7 graden de max. temp was, maar als je hem opent verbreek je toch de garantie zegel en als er dan iets mis is geven ze geen garantie meer omdat ze dan kunnen zeggen dat ik iets kapot heb gemaakt ? Dat is toch hetzelfde als dat je hem overclockt en dat hij dan doorbrand ? Dus ik kan hem best openmaken en een keer met de stofzuiger er doorheen gaan of zelf een nieuwe cooler erop zetten dat ik nog steeds garantie heb ?
Hij word te heet, gebruik je garantie!
Terugbrengen! d:)b

BTW: Welk merk is het?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 17:39 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:36:
[...]

Terugbrengen! d:)b

Ik heb een boxed cooler en heb alles aangeschaft en laten assembleren bij een computerzaak hier in de buurt
Lezen! :)

specs

Verwijderd

Terugbrengen!

lezen ;) :P

BTW, misschien ff aan je kast voelen? soms voelt ie warm aan als ie warm is :) of bij je voeding de outtake :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 17:52 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Wat jij kennelijk niet snapt is dat ''laten assembleren'' betekent dat het een merkloze pc is.

Dat is wat ik je duidelijk probeerde te maken maar what the hey, daar is het te warm voor!

specs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:48:
[...]

[...]

lezen ;) :P

BTW, misschien ff aan je kast voelen? soms voelt ie warm aan als ie warm is :) of bij je voeding de outtake :)
Die voelt dan ook warm aan, je kan er wel gewoon je hand op houden maar hij is warm, en de voeding, die is dan ook heet. Dus kan ik hem eigenlijk gewoon terugbrengen en zeggen datie te warm wordt ?

Verwijderd

Nee..

Zeggen dat ie te HEET wordt.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hmm.. beetje nutteloe kick niet?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.