Toon posts:

ASRock 939A8X-M restart na aansluiten USB flash geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik een USB memory stick aansluit (verschillende geprobeerd) op mijn ASRock 939A8X-M moederbord restart de pc. Het lijkt een driver probleem te zijn, want onder Linux werkt het wel, en de computer restart op het moment dat Windows XP aangeeft nieuwe hardware gevonden te hebben en de driver gaat installeren.

Wat kan ik hieraan doen? Bij het moederbord worden geen USB drivers voor WinXP geleverd (ook niet door de fabrikant van de chipset), en de BIOS is ook geupgrade naar de laatste versie.

Bedankt

Verwijderd

Welke WinXP versie heb je, betrekking tot service packs?

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP is SP2, met alle daarna volgende updates (volledig up-to-date dus)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Kijk even in de bios of usb legacy support aanstaat en wat 'ie doet als je 'm disabled.

Verwijderd

Topicstarter
Legacy support aan- en uitzetten heb ik al geprobeerd, zonder (merkbaar) resultaat

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Gebruik je dezelfde poort als die wat je in Linux hebt geprobeerd? Kan me namelijk voorstellen dat je een usb poort hebt die een beetje stuk is of verkeerd aangesloten (in het geval van een losse bracket of front). Functioneert de stick wel op andere windows pc?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik idd dezelfde poort als onder Linux, en het is geen losse bracket, gewoon een poort die op het mobo gesoldeerd zit. De sticks functioneren wel op andere pc's.

Overigens doet mijn USB muis het wel gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat het wel werkt onder een Windows XP zoals die draait via het Winternals Adminsitrator's Pak. Zitten daar andere drivers in?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu meer, en krijg een BSOD met de volgende melding:

no more IRP stack locations (0x00..0035)

Heb al gezocht maar hiervoor nog geen oplossing kunnen vinden.
Pagina: 1