Toon posts:

Systeem werkt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het probleem (al bijna een jaar) dat als ik ga gamen dat ik ontzettend lage
frames heb in games, bij farcry op low settings tussen de 40 en 80 FPS..
verder hangt hij 1x in de zoveel tijd helemaal vast tijdens het gamen, hoor je een
knarsend geluid ( in je headset )en reageert hij nergens meeer op. Met de systeemeisen van mijn
pc zou je in ieder geval verwachten dat hij het beter doet. Ik heb inmiddels al veel
testen uitgevoerd op me computer maar alles werkt zoals het hoort volgens de computer,
kan vanavond hier wel wat testresultaten neerzetten ben nu op me werk :7
Het gaat om het volgende systeem:

- Ati x800xt (+ zalman alcu koeler)
- Amd athlon 64+ 3000+ (2.2 GHZ + cooler master cooler)
- Asus A8N Deluxe (PCI-E)
- Cooler master Real power ( 420 watt ofsow )
- Corsair 1024 MB Twinx match pair
- Verder zitten er nog 3 kastkoelertjes op..

Ben ook al langs de mycom geweest, deze dachten dat het een stroomprobleem was
daarom zit nu de 420 watt voeding erin, er zit hier een stroommetertje bij die aangeeft
dat me pc 200 watt verbruikt, is dit weinig of normaal? zie trouwens ook het gebruik
van stroom niet af- en toenemen.

Heb al de volgende tests gedraaid:

- Memtest95
- 3dmark2005 (score van 6900 ofzow als ik het me kan herinneren)
- Sisoft sandra ( burn proof enzow)

Leken allemaal goede scores te geven, en qua performance (laden enzow) heeft
mijn pc totaal geen problemen) het is echt als je in een game zit of iets dergelijks
dan geeft hij aan dat ik alleen low settings kan gebruiken ( b.v. als je de game voor
het eerst opstart) als ik in high settings draai is farcry niet te spelen terwijl dat wel op
mijn radeion9800 pro oude bak wel nog lukte!

De temperaturen zien er overigens ook goed uit:

Moederbord normaal: 34 graden stressed: 42 graden
CPU normaal: 36 graden stressed: 41 graden
GPU normaal: 35 graden stressed: 59 graden

volgens mij is 59 graden niet zo gek veel voor een x800xt na ruim 2 uur gamen.

Help mij I dunno what to do anymore!

Groetjes

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 20:00
Draaien die koelers wel?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Is je FarCry installatie up2date (v1.33 dacht ik)?

Verwijderd

Amd athlon 64+ 3000+ (2.2 GHZ + cooler master cooler)
Sinds wanneer draait die stock op 2.2Ghz ? Misschien alles eens eerst op default speed zetten om te kijken of het dan wel goed werkt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja draaien allemaal.. aan me temperaturen is verder ook niets geks.

Verwijderd

Topicstarter
Sinds wanneer draait die stock op 2.2Ghz ? Misschien alles eens eerst op default speed zetten om te kijken of het dan wel goed werkt ?
jah hij is 200 MHZ overgeclocked, maar genereerd geen extra warmte.. dit is gewoon een standaard
overclock snelheid die volgens mij geen kwaad kan.. heb al meerdere keren geprobeerd de bios op default te laten lopen.. maakt weinig verschil uit..

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:12:
Is je FarCry installatie up2date (v1.33 dacht ik)?
Jups anders kom je niet eens de MultiPlayer Servers in ;) maar heb bijvoorbeeld hetzelfde probleem bij BF2

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 17:36 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:33:
[...]

jah hij is 200 MHZ overgeclocked, maar genereerd geen extra warmte.. dit is gewoon een standaard
overclock snelheid die volgens mij geen kwaad kan.. heb al meerdere keren geprobeerd de bios op default te laten lopen.. maakt weinig verschil uit..
Hoe kan overclocken nou standaard zijn 8)7. Gewoon alles op stock, draait het dan goed. Dan mag je gaan kijken of je kan overklokken.
Als het een vrij oude Athlon( B3 steppin) dan is het bijzonder dat je de 2,2 Ghz haalt. Met de nieuwere steppings als E4 is 2,8 Ghz bijzonder.

Verwijderd

Topicstarter
Heb trouwens ook al eens een Nvidia videokaart erin gehad, daarmee had ik hetzelfde probleem..

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:38:
[...]

Hoe kan overclocken nou standaard zijn 8)7. Gewoon alles op stock, draait het dan goed. Dan mag je gaan kijken of je kan overklokken.
Als het een vrij oude Athlon( B3 steppin) dan is het bijzonder dat je de 2,2 Ghz haalt. Met de nieuwere steppings als E4 is 2,8 Ghz bijzonder.
Het is een athlon 64 van ik denk 2 jaar oud.. heb dat volgens mij al in de eerste maand dat ik hem had ingesteld.. en nooit problemen mee ondervonden.. merk wel dat ie nog een stuk brakker is als ik de clockspeed terugschroef.. denk niet dat hier het probleem in zit want hij heeft denk ik meer dan een jaar stabiel gedraaid... maar ik heb nu toch maar alles even op default gezet..

Verwijderd

Topicstarter
Heb echt alles al geprobeerd... heb hem zelfs langs mycom gebracht en die wisten ook niet wat het was.. maarja daar zullen de echte tweakers wel niet zitten ;) dus hoop hier meer geluk te hebbeN!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Effe zien, de Deluxe versie is met PCI-e en de niet deluxe is AGP !? Als ik het zo op internet opzoek zit ik juist.
Ik weet van de AGP versie dat de onboard netwerkkaart voor onstabiliteit zorgt. Gek als het klinkt, als je deze uitzet in de bios (en een andere plaatst) werkt het ding als een trein.

Proberen kan je het, werkt het niet, dan moet je verder zoeken :P

Verwijderd

Topicstarter
motormuisje schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:24:
Effe zien, de Deluxe versie is met PCI-e en de niet deluxe is AGP !? Als ik het zo op internet opzoek zit ik juist.
Ik weet van de AGP versie dat de onboard netwerkkaart voor onstabiliteit zorgt. Gek als het klinkt, als je deze uitzet in de bios (en een andere plaatst) werkt het ding als een trein.

Hey, dat ga ik eens ff proberen.. heb wel de PCI-E versie dus hoop dat het werkt.. maar je kan best wel eens gelijk hebben... namelijk een keer op een lanparty geweest... geen enkele manier om dat onboard geval aan de praat te krijgen.. en dat met zoveel geeks om je heen die er ook geen bal van snappen (8> uiteindelijk 3com kaartje erin.. en ja hoor werken.. maar moet eerst ff kijke of ik die nog ergens heb ligge :) anders morgen ff van me werk 1tje meeneme

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29

Het is een A8N dus Nforce 4 chipset, dus PCI-E.
Ben ook al langs de mycom geweest, deze dachten dat het een stroomprobleem was
daarom zit nu de 420 watt voeding erin, er zit hier een stroommetertje bij die aangeeft
dat me pc 200 watt verbruikt, is dit weinig of normaal? zie trouwens ook het gebruik
van stroom niet af- en toenemen.
Als dat het geval was, dan zou je het wel merken met spontane vastlopers op zware pieken. Maar dat blijkt dus niet altijd het geval.

Mijn X800 draait nu op 51 graden met fan op 20% van maximale snelheid. Dus je videokaart is het probleem ook niet.
Controleer is je hardeschijf met programma van de fabrikant?
Geen succes, nieuwe plank, kan prima ergens piepklein scheurtje zitten in de sporen.

Verwijderd

Topicstarter

Nope werkt helaas ook niet :(.. ben nu me harde schijf aan het testen.. ik zie trouwens alleen een western digital tool genaamd: Data lifeguard.. volgens mij was er een algemeen testprogramma die goed teste.. iemand een idee hoe die heet? Dit is het vervelende van dit probleem.. ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken.. heb volgens mij al zoveel tests gedraaid.. volgens mij is het echt iets heel heeel kleins.. welke bios versie hebben jullie op je a8n mobo staan? daar ben ik ook wel benieuwd naar..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaaas leverde de harde schijf test ook niets op.. I give up thx voor jullie hulp in ieder geval!
Pagina: 1