Ik probeer een klantendisplay aan de praat te krijgen, maar weet niet hoe ik iets naar deze display kan sturen.
Op de site van dit display staan de volgende gegevens:
• Display-type: TEC LIUST 51
• Interface: RS-232C (D-SUB 9 Pin Male)
• Stroom: DC 12V
De kabel ziet er als volgt uit:

link
Ik heb een com-poort gender-changer:

link
Als ik die gebruik kan ik de kabel in mijn com-poort stoppen.
Ik heb ook nog een gender/interface-changer:

link
hiermee kan ik 'm op mijn LPT1 aansluiten.
Echter lukt het op beide manieren niet om het display aan de praat te krijgen. Ik kan er op geen mogelijkheid data naar toe sturen.
Ik test dit door in dos dit soort commando's uit te voeren:
of
'Normaal' werkt dit gewoon, maar omdat dit dus een display is met een afwijkende aansluiting, kan ik me voorstellen dat daar iets niet aan klopt.
Zie ik iets over het hoofd? Krijgt ik wel die 12V als ik 'm aansluit op bovenstaande manieren?
Iemand enig idee welke gender-changer ik zou moeten gebruiken of wat ik fout doe?
Ik heb verder niet zoveel technische kennis dus weet even niet waar ik het moet zoeken.
Op de site van dit display staan de volgende gegevens:
• Display-type: TEC LIUST 51
• Interface: RS-232C (D-SUB 9 Pin Male)
• Stroom: DC 12V
De kabel ziet er als volgt uit:

link
Ik heb een com-poort gender-changer:

link
Als ik die gebruik kan ik de kabel in mijn com-poort stoppen.
Ik heb ook nog een gender/interface-changer:

link
hiermee kan ik 'm op mijn LPT1 aansluiten.
Echter lukt het op beide manieren niet om het display aan de praat te krijgen. Ik kan er op geen mogelijkheid data naar toe sturen.
Ik test dit door in dos dit soort commando's uit te voeren:
echo hoi > com1
echo hoi > lpt1
'Normaal' werkt dit gewoon, maar omdat dit dus een display is met een afwijkende aansluiting, kan ik me voorstellen dat daar iets niet aan klopt.
Zie ik iets over het hoofd? Krijgt ik wel die 12V als ik 'm aansluit op bovenstaande manieren?
Iemand enig idee welke gender-changer ik zou moeten gebruiken of wat ik fout doe?
Ik heb verder niet zoveel technische kennis dus weet even niet waar ik het moet zoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door JozyDaPozy op 19-07-2006 20:33 ]