Toon posts:

BF2 Hardware Firewall connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips Modem. Voor het spel Battlefield 2 moet je bepaalde poorten openzetten.
Dit heb ik ook gedaan.
Echter wanneer ik de hardware firewall enable krijg ik bij het inloggen op een server een connectie probleem en word ik onmiddellijk terug gedisconnect.
Als ik de hardware firewall disable is er geen enkel probleem.
Er zijn nog een hele hoop instellingen mogelijk maar ik slaag er niet in de firewall deftig in te stellen.
Bij andere online spellen (vb Guild Wars) heb ik dat probleem niet.
De software firewall die ik heb (komodo) lijkt mijn systeem niet waterdicht te maken, hetgeen wel lukt wanneer zowel komodo als de hardware firewall aan staan.

Weet iemand hoe ik die hardware firewall verder kan configureren om voornoemd probleem met BF2 niet meer te hebben?

--------------------------------------------------------------------------------
Win XP home - AOpen AX4SPE - Intel Pentium 3.0 c HT FSB 800 - 2048 MB DDRAM PC3200 - AOPEN 6800GT 256MB - HD Maxtor 6Y080P0 (Y3KHSEEE) 80GB - NEC DVD Writer (DL) - PHILIPS DVD writer (DL) - Digifire 7.1 - IE6 en Firefox 1.7 - Philips modem-router - medion 19TFT

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je geeft (vrijwel) geen info over wat je nu ingesteld hebt, en wil vervolgens weten van ons wat je kan verbeteren / goed instellen ?

Sorry, mijn glazen bol is kapot.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
De poorten geopend die nodig zijn om BF2 online te spelen en de firewall ingeschakeld.
Voor de rest staat alles standaard.
Ik ben eerlijk gezegd een leek op gebied van netwerken, dus heb ik enkel die poorten ingesteld.
Ik dacht dat dat voldoende moest zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn modem-router staat standaard ingesteld met uitzondering van WPA beveiliging en de geopende poorten zoals gevraagd in de handleiding van BF2.

En het probleem ligt wel degelijk bij de HW firewall.
Met HW firewall aan en comodo uit : connection problems
Beide aan : connection problems
HW firewall uit en comodo aan : vlotte connectie.

Let wel : bij alle andere spellen kunnen beide firewalls aanstaan en die bieden dan volgens een test optimale protectie.
Met enkel de HW firewall aan zit ik met het probleem dat poort 80 openstaat en dan natuurlijk BF2 die, eens in een server geraakt, disconnect.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Modbreak:Reageer of normaal, of reageer niet :{

[ Voor 87% gewijzigd door Crash op 19-07-2006 22:00 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
_

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 10:59 ]

Verwijderd

Heb je al in de logbestanden van je router gekeken wat hij tegenhoudt op het moment dat je BF2 start.
Kan zomaar zijn dat hij Punkbuster tegenhoudt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Firewall uit, gameserver joinen -> alt-tabben naar desktop-> start ->uitvoeren->cmd->netstat -a.
Nu kun je alle gebruikte poorten zien (establised). Toevoegen aan je portmappings, klaar.
Pagina: 1