Toon posts:

Voip met de Livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 2.456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Vandaag aangesloten op Orange Family met de Livebox zonder problemen maar ik gebruikte bij studenten.net Voip met een Artech line switch op de voice poort van de ZyXel 2602H, weet iemand hoe dit op de Livebox aangesloten kan worden?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

niet, tenzij je een ADSL splitter plaatst VOOR de livebox.

De livebox heeft - zoals je ongetwijfeld gelezen hebt in de handleiding.. - een ingebouwde splitter.

Hij doet dus hetgeen wat jij met die Artech AX521 doet, intern. Dat hoor je door middel van het 'klikken' van de livebox.

Als je het per se zelf zou willen doen (misschien vind je dat veiliger of fijner),
dan moet je een ADSL splitter voor de incoming line van de Livebox plaatsen.

Je hebt dan dus wederom 2 lijnen:

-KPN via de ADSL splitter
-Orange Telefonie via de livebox poort

Ik neem aan dat je dit ook in een van de delen van [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI) had kunnen vinden?

[ Voor 46% gewijzigd door IEF op 19-07-2006 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik vooral wil is uitbellen met Voip (gratis) en gebelt worden op mijn KPN lijn via één Dect telefoon want ik lees wat als ik een spitter voor de Livebox zet er problemen ontstaan

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Wat je AX521 doet zit al in je LB.

Je kan hem ook nog aansluiten, maar dan zal je een splitter voor je LB moeten plaatsen. Probleem wat dan ontstaat is dat je KPN telefonie niet meer bij je LB aankomt (bij sommige/de meeste splitters).

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 19-07-2006 22:45 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu mijn telefoon rechtstreeks op de Livebox aangesloten maar hoe kan ik dan mijn Voip instellen? om met de telefoon uit te bellen?

• IEF

IEF

Why so serious?

Je kunt geen VoIP instellen.

De livebox werkt alleen met Orange Telefonie. Dit werkt via H.323, en niet via SIP (zoals je misschien gewend bent).

Je kunt hier dus ook niets anders instellen dan Orange Telefonie , dit moet je uiteraard aanvragen bij Orange. Hier valt verder niets aan in te stellen. Het werkt, of het werkt niet.

Als je weer VoIP wil (SIP) dan moet je op zoek naar een ander modem. Een voorbeeldje is de ZyXEL Prestige 2602 (zoals bijvoorbeeld Tiscali die levert).

Zoals aangegeven:
misschien is het handig als je de handleiding van je livebox eens doorleest?
daar staat vrij duidelijk een stuk over Orange/Wanadoo Telefonie in.

Ook op hun website kun je daar alle informatie over vinden. Een beetje zelf-werkzaamheid wordt op zn minst wel verwacht als je hier een topic opent, maar daar kan een mod je meer over vertellen.

[ Voor 28% gewijzigd door IEF op 20-07-2006 01:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor bovenstaande antwoorden ik ben n.l. niet zo technisch, ik heb een Zyel 2602 ik kom n.l. van Tiscali en ga nu wel op zoek hoe ik die kan instellen voor Orange

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn ZyXel modem weer aangesloten en alles werkt prima met Orange en ook met Voip alleen lijkt de upload wat minder dat komt misschien nog wel goed.

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn Zyxel kan instellen op orange VOIP ?
Zo te zien is het iemand gelukt.

MVG
Sonny

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:05:
Hallo,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn Zyxel kan instellen op orange VOIP ?
Zo te zien is het iemand gelukt.

MVG
Sonny
Bij wizard setup vul je in:

Mode - ROUTING
Encapsulation - ENET ENCAP
Multiplex - LLC
Virtual Circuit ID - Vpi 8 Vci 35

Verwijderd

De instellingen voor het internet zelf zijn me duidelijk .
Alleen nu nog de gegevens voor de VOIP van Orange ?
Want hier kom ik maar niet uit ..

Bedankt maar weer Corcoupe :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dat kan niet omdat Orange:

1. Geen SIP gebruikt maar H323
2. Hun telefonie instellingen niet bekend zijn maar in je LB zitten en er niet uit te halen zijn.

Je kan dus wel je ZyXEL gebruiken + VoIP van andere aanbieders. Of je LB gebruiken met telefonie (ook VoIP) van Orange. Wil je dus sowieso telefonie van Orange gebruiken ben je aan de LB gebonden. Om dan een andere VoIP partij ook te gebruiken heb je een IP/VoIP toestel nodig zoals de Siemens C450 IP of een ATA zodat je daar een los toestel op kan aansluiten en VoIP instellingen in kan zetten.

Dan moet je nog hopen dat dit werkt omdat de LB dit ook moet doorlaten nog natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik geen telefoon van Orange maar Voip met Voipbuster.com en een ATA kastje wat zonder problemen werkt

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 07:34:
Om dan een andere VoIP partij ook te gebruiken heb je een IP/VoIP toestel nodig zoals de Siemens C450 IP of een ATA zodat je daar een los toestel op kan aansluiten en VoIP instellingen in kan zetten.

Dan moet je nog hopen dat dit werkt omdat de LB dit ook moet doorlaten nog natuurlijk.
Heeft iemand hier al ervaringen mee ? Het gaat om de laatste zin.
Ik heb dus Orange Telefonie met LiveBox, maar wil een andere VoIP provider gebruiken (VoipBuster), omdat het naar Indonesie bellen 40 euro centen scheelt (Orange 45 cent, VoipBuster 4 cent).

• IEF

IEF

Why so serious?

Om een of andere reden zit vaak de livebox in de weg als je een apart voip device gebruikt.

De handigste manier is dan nog een router gebruiken , en de livebox als bridge instellen.

Of natuurlijk een andere modem/router aanschaffen.

Your mileage may vary :)

• juani
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik zou graag willen weten Welke ATA kastjes WEL werken met de livebox.

Ik wil namelijk VOIPbuster nemen met de Livebox, maar wel zeker weten dat het werkt.

Ik heb een E-tech gezien en een Tiptel (zie http://www.voipbuster.com/nl/hardware.html#sip%20ata) allebei algemeen verkrijgbaar in Nederland.

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11 22:47
als je de telefoon gewoon op de lb aansluit dan bel je altijd uit met orange(let op het speciale kiestoontje)
je kan dan op je orange nummer gebeld worden en zie je nummer melding.
je kan dan ook gewoon op je kpn nummer worden gebeld maar ziet dan geen nummer in beeld.
ik heb het nu al 3/4 jaar en nog nooit problemen gehad.

ik heb gewoon de splitter uit de orange doos gebruikt en die naar de lb laten lopen.
daar 1 computer en een switch aan hangen en dan natuurlijk nog mijn telefoon.

• juani
Ik wil geen orange telefonie. Orange telefonie is veel duurder (zie 4 cent starttarief en naar spanje 8c/minuut) dan VOIPbuster (altijd gratis bellen naar NL en Spanje). Ik bel regelmatig naar spanje, dus vandaar.

Orange telefonie abonement: 6 euro per maand
VOIPbuster abbonement: 2,50 per maand, en dat mag je als beltegoed gebruiken.

Ik wil graag weten welke Sip-ATA kastjes goed werken met de livebox, en of iemand daar ervaring mee heeft.

• hazewindus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09-2022
Je kunt er ander modem achter zetten, bijvoorbeeld een Fritzbox met VOIP. Dit is reeds bewezen dat dit werkt. Hierdoor kun je gewoon internetten via Orange en VOIP bellen via voipbuster. Hierdoor is de Livebox overbodig geworden.

• juani
Nadelen: Een nieuw modem is duurder dan een ATA kastje.

Fritzbox: 180 euro
ATA kastje: 60-70 euro.

Ik heb weinig problemen met de livebox, en hoef hem, nu ik geen orange telefonie meer heb, niet zo vaak meer te resetten als vroeger, toen ik nog wel orange telefonie had.

De linksys 3000 geeft wel problemen heb ik gehoord. kan iemand dat bevestigen?

• juani
Beste mensen: Ik heb het uitgeprobeert!

Voor iedereen die een livebox heeft: Het kan goed gaan!

Ik heb:
- Orange ADSL Family
- VOIPbuster Telefonie

Apparaten:
- Livebox
- Tiptel Cyberbox 22.

Alles aangesloten, geinstalleert, en het werkt perfect!

• IEF

IEF

Why so serious?

juani schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:58:
Beste mensen: Ik heb het uitgeprobeert!

Voor iedereen die een livebox heeft: Het kan goed gaan!

Ik heb:
- Orange ADSL Family
- VOIPbuster Telefonie

Apparaten:
- Livebox
- Tiptel Cyberbox 22.

Alles aangesloten, geinstalleert, en het werkt perfect!
Ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat een andere ATA niet werkt, zolang het maar STUN ondersteunt..

Verwijderd

Juani Wat werkt allemaal met je Cyberbox 22 ? Ik overweeg dezelde oplossing

Kun je bellen en gebeld worden via Orange telefonie ?
Kun je bellen en gebeld worden via het SIP protocol via de Cyberbox / LB constructie

Ik heb Orange Lite met Orange bellen

Wanneer ik via mijn SIP account met een softphone bijv X-Lite bel dan komt de verbinding met een zeer goede kwaliteit tot stand (beter dan Orange). Zodra het gesprek beeindigd wordt hangt de LB en moet opnieuw opgestart worden. Het lukt maar niet om dat probleem op te lossen ?
Zou dat met Cyberbox 22 wel kunnen ?
Pagina: 1