Ik genereer een bestand en sla dit op het file system op.
Als de naam al bestaat moet er een naam aangemaakt worden met een volgnummer, bestaat die al dan moet het nummer met een opgehoogd worden..
Ik haal al deze info uit de bestandsnaam en heb geen database, wat het misschien lastiger maakt..
Ik doe nu dit:
Zelf dacht ik aan iets van een loop oid en dan
Net zo lang tot hij niet bestaat..
Maar dan raak ik de weg een beetje kwijt
Als de naam al bestaat moet er een naam aangemaakt worden met een volgnummer, bestaat die al dan moet het nummer met een opgehoogd worden..
Ik haal al deze info uit de bestandsnaam en heb geen database, wat het misschien lastiger maakt..
Ik doe nu dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $filename = $_POST['bedrijfsnaam'].'-'.$_POST['curdate']; if (!file_exists('bestanden/'.$filename.'.pdf')) { $pdf->Output('bestanden/'.$filename.'.pdf', F); chmod ('bestanden/'.$filename.'.pdf', 777); } else if (file_exists('bestanden/'.$filename.'.pdf')) { // bestaat ie al dan moet er dus een nummer te starten bij een aan.. bestaat dat al dan moet het 2 // 2 worden en.als die al bestaat 3 enz.. } |
Zelf dacht ik aan iets van een loop oid en dan
PHP:
1
2
3
| $split = explode ("-", $filename); $nr = $split[2] + 1; //3de positie in de array in het volgnummer, hogen we op met 1 $filename = $_POST['bedrijfsnaam'].'-'.$_POST['curdate'].'-'.$nr; |
Net zo lang tot hij niet bestaat..
Maar dan raak ik de weg een beetje kwijt
[ Voor 13% gewijzigd door ViNyL op 19-07-2006 14:11 ]